Americký technologický gigant Apple vstúpil do prekvapivej spolupráce so španielskym futbalovým gigantom Real Madrid, upozorňuje InsiderSport. Spolupráca má umožniť použitie rozšírenej reality Vision Pro, ktoré je zatiaľ z hľadiska predajov skôr sklamaním, na sledovanie futbalových zápasov na štadióne Santiago Barnabéu.

Realistický zážitok aj z domu

Takýmto spôsobom chce Real Madrid a Apple ponúknuť fanúšikom možnosť sledovať zápas a zároveň sa cítiť, akoby sa naozaj nachádzal na tomto štadióne, o ktorý je obrovský záujem. Inak povedané – rozšírená realita Vision Pro prináša nové možnosti ako speňažiť športové podujatia a predávať viac vstupeniek nezávisle od kapacity samotného štadiónu.

Tieto okuliare využívajú technológiu rozšírenej reality, aby preniesli divákov na domáce zápasy Realu Madrid, aj keď sa ich nemôžu fyzicky zúčastniť. Prezident klubu Florentino Pérez na nedávnom valnom zhromaždení partnerov predstavil tento projekt pod názvom „Infinite Santiago Bernabéu“. „Nebude to Matrix, je to Real Madrid a budúcnosť. Koniec slovám ‚vypredané‘ alebo ‚žiadne lístky dostupné‘,“ vyjadril sa Pérez.

Spolupráca s Apple prichádza ako reakcia na veľký dopyt po permanentkách a vstupenkách na zápasy, ktorý výrazne prevyšuje kapacitu štadióna. Aj napriek tomu, že Bernabéu nedávno prešlo veľkou rekonštrukciou v hodnote takmer miliardy eur a jeho kapacita sa zvýšila z 81 000 na 84 000 miest, stále nestačí uspokojiť všetkých fanúšikov.

Pripravuje lacnejšiu verziu

Z technologického hľadiska je Vision Pro ohromným skokom vpred, avšak s cenou 3 499 amerických dolárov je pre Apple veľmi ťažké konkurovať iným podobným headsetom. Firma preto pracuje na lacnejšej verzii tohto headsetu, ktorá napríklad použije jasnejšie displeje OLED s nižším rozlíšením. Apple zároveň skúma technológiu CoE (color filter on encapsulatio), ktorá by mohla znížiť hrúbku a váhu lacnejšej verzie Vision Pro. Tento proces umožňuje priamo aplikovať farebný filter na ochrannú vrstvu OLED displeja, čo je však technicky náročné.

Apple (Úprava redakcie)

Nové okuliare by mohli tento problém vyriešiť – divákom prinesú možnosť sledovať zápasy so zážitkom, aký by mali priamo na štadióne. Aspoň to tvrdia tvorcovia. „Je to problém. Každý chce prísť na Bernabéu, preto rokujeme s Apple, aby sme mohli ponúknuť zážitok, akoby ste boli priamo tam,“ dodal Pérez.

Aj keď je ale Vision Pro prezentovaný ako revolučný produkt, v skutočnosti zatiaľ žiadnu revolúciu nespôsobil a jeho predaje sú oveľa nižšie, než firma predpokladala. Výroba musela byť kvôli nízkemu dopytu ohrozená a objavili sa dokonca aj informácie o tom, že ju môže Apple aspoň dočasne kompletne prerušiť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú