Azda najväčšia kritika na otravné reklamy zakorenené priamo v operačnom systéme padá už dlhšie obdobie na Xiaomi a jeho MIUI, pričom v lete sa po internete šírili informácie, že sa k nemu pridá aj kórejský Samsung. Podobnou cestou sa však v nových verziách iOS a iPadOS teraz vydal aj Apple, ktorý v systémoch začal používateľom prostredníctvom reklám vnucovať svoje vlastné služby, píše GizChina.

Apple už nie je výnimkou

Americký gigant začal po novom vo svojich smartfónoch a tabletoch inzerovať svoje vlastné služby. Deje sa to prostredníctvom reklám priamo v nastaveniach iOS či iPadOS, kde sa používateľom začali zobrazovať bannery, ktoré lákajú na zľavnené predplatné služieb spoločnosti.

Na tento problém ako prvý upozornil redaktor amerického portálu The Verge, Tom Warren, ktorý na svojom Twitteri zverejnil snímok obrazovky s reklamou na službu Apple Arcade priamo v nastaveniach systému.

V odpovediach na tento príspevok potom ďalší používatelia zdieľali aj reklamy na predĺženú záruku AppleCare+ a predplatné služby Apple TV+. Tieto reklamy sú prítomné aj na Slovensku a zaznamenali sme ich aj v našich redakčných iPhonoch. Ako vyzerajú si môžeš pozrieť na nižšie priložených znímkach obrazovky.

Napriek tomu, že v tomto prípade nejde o reklamy ponúkané tretími stranami ako tomu je pri nadstavbe MIUI, nehádže propagovanie vlastných služieb v iOS a iPadOS na Apple to najlepšie svetlo.

Podobným príkladom reklám na vlastné služby v systéme je aj Microsoft, ktorý vo Windows 10 pretláča svoj prehliadač Edge takmer na každom kroku. Apple síce v pretláčaní vlastných aplikácií nie je žiadnym nováčikom, no reklamy na služby spoločnosti v jej operačných systémoch sú nepríjemným prekvapením, ktorého by sa najradšej zbavil asi každý.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú