Mlčali o tom 7 rokov. Apple tajne využil čínskeho giganta pri výrobe elektromobilu
Apple bol roky spájaný so špekuláciami o vývoji futuristického autonómneho auta, na ktorom sa mal podieľať s automobilkami ako Volkswagen či McLaren. Nakoniec sa nič z toho neuskutočnilo a projekt po desiatich rokoch Apple zrušil. Avšak technológia, ktorú spoločnosť vyvinula, si nakoniec našla cestu do áut inej automobilky – čínskeho výrobcu elektromobilov BYD. Na tému upozornila agentúra Bloomberg.
Dlhoročná tajná spolupráca s BYD
Podľa správy od Bloomberg Apple pracoval na vývoji batérií pre elektromobily v spolupráci s BYD už od roku 2017. Spoločne vyvinuli systém batérií založený na technológii lítium-železo-fosfátových (LFP) článkov. Tento systém bol navrhnutý tak, aby bol bezpečnejší a umožňoval dlhší dojazd v porovnaní s batériami používanými v tom čase.
Aj keď Apple nevlastní práva na technológiu batérií, ktorú dnes BYD používa vo svojich modeloch (Blade), spolupráca poukazuje na to, že Apple sa snažil skutočne dravo „predrať“ do automobilového priemyslu. Vyrobiť auto však nie je ako vyrobiť smartfón, čo Apple veľmi rýchlo zistil. Nedal si povedať a priebehu desiatich rokov investoval približne miliardu dolárov. Celý projekt bol zrušený koncom roka 2024, o čom sme písali v tomto článku.
Midjourney
Jednou z kľúčových oblastí, na ktorých Apple a BYD pracovali, bola optimalizácia batériových systémov pre elektromobily. Apple priniesol svoje odborné znalosti v oblasti balenia batérií a manažmentu tepla, pričom BYD prispel svojimi inováciami v oblasti LFP batérií. Tieto batérie sa dnes používajú v celej modelovej rade elektromobilov BYD. Technológia Blade je jedinečná v spôsobe, akým sú články usporiadané, čo zvyšuje energetickú hustotu a bezpečnosť.
Nevyužitý potenciál
Napriek tomu, že Apple a BYD dosiahli pokroky v oblasti batériových technológií, Apple nakoniec od spolupráce ustúpil. Po desiatich rokoch vývoja a hľadaní partnerov technologický gigant z Ameriky v roku 2024 projekt autonómneho vozidla oficiálne ukončil. Vzdal sa tak ambície vyvinúť vlastný elektromobil.
Spolupráca Apple a BYD ukazuje, aký dôležitý je vývoj batérií pre budúcnosť elektromobility. Zároveň upozorňuje na riziká, ktorým čelia technologické firmy, keď sa snažia vstúpiť do odvetví, kde nemajú dostatok skúseností alebo zdrojov. Apple sa na tom popálil a nateraz ostane v rovine smart zariadení.
Prechod na elektromobilitu je v plnom prúde a spoločnosti, ktoré dokážu inovovať v oblasti batériových technológií, budú mať kľúčovú úlohu v určovaní vývoja celého priemyslu. Aj keď Apple tento prechod nezrealizoval úplne podľa svojich predstáv, jeho vplyv na technologický pokrok aj v tomto odvetví bude nepopierateľný.
Čítajte viac z kategórie: Smartfóny
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Koniec drahého odsoľovania: Z morskej vody vedci získajú čistú vodu aj drahú surovinu
Môže vybuchnúť každú chvíľu. Prebúdza sa gigantická sopka, ktorá v minulosti spôsobila katastrofu
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
Ušetria ti kopu práce každý deň. TOP 10 rozšírení do prehliadača, ktoré absolútne potrebuješ
Slováci tajne dovážajú smartfóny z Ázie za stovky eur lacnejšie. Prečo sa im to oplatí a ako škodia operátorom?
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP