Nové štatistiky spoločnosti Creative Strategies odhalili správanie majiteľov Android a Apple smartfónov pokiaľ ide o používanie obchodov s aplikáciami, ich sťahovaním a kúpou. Čísla ani v tomto prípade nepustia a prieskum ukázal na to, čo jednotlivé skupiny uprednostňujú. Zatiaľ čo používatelia Android smartfónov uprednostňujú bezplatné aplikácie, majitelia iPhonov za aplikácie platia častejšie.

Pri prieskume boli skupine 800 ľudí položené dôkladne vybrané otázky ohľadom používania a preferencií pri výbere aplikácií. Výsledky týchto štatistík majú poukázať na rozdielne chovanie a požiadavky milovníkov Androidu a iOS vo virtuálnych obchodoch. Zúčastnení používatelia hneď na začiatku prieskumu odpovedali na otázku, ako často navštevujú vstavané obchody s aplikáciami.

Rozdiely sú výrazné

Už v tomto prípade boli odhalené značné rozdiely, pretože len 9 % majiteľov Android smartfónov otvára tieto aplikácie každodenne a 21 % pravidelne každý týždeň. Až 20 % milovníkov iPhonov však svoj App Store otvára každých 24 hodín a pri pravidelnom týždennom otváraní je toto číslo vyššie o 12 %. Rozdiely medzi týmito výsledkami môžu napovedať odlišnostiam, ktorými disponujú jednotlivé smartfóny s danými operačnými systémami. U Androidu ide najčastejšie o modely strednej triedy, ktoré si tak nemôžu naplno užiť bohatú ponuku aj tých náročných aplikácií.

Nenechaj si ujsť
Android aplikácie používateľov neodpočúvajú. Do súkromia však vedia zasahovať aj iným spôsobom

Majitelia iPhonov naopak vďaka lepšej výbave a podpore môžu využívať rovnaké aplikácie na viacerých modeloch. Pri hľadaní aplikácií však len 17 % opýtaných z oboch skupín využíva integrované vyhľadávacie funkcie. Ostatní sa najčastejšie spoliehajú na internetové vyhľadávanie.

Tejto možnosti Google pridal aj umelú inteligenciu pre personalizované odporúčania aplikácií. Rozdiely medzi používateľmi Androidu a iOS tkvejú však aj pri výbere inštalovaných aplikácií. Prvá skupina sa v 44 % prípadoch spolieha najmä na recenzie ostatných a 38 % majiteľov iPhonov si aplikácie vyberá najčastejšie podľa obľúbenosti.

Čo však majú všetci spoločné, je rozhodovanie sa podľa ceny vybraných titulov. Až 56 % majiteľov Androidov a 64 % opýtaných používateľov iPhonov nemá problém s nákupmi v aplikáciách. Jednorázové nákupy ale uprednostňuje 47 % ľudí z prvej skupiny a fanúšikovia systému iOS v tomto prípade vedú o 7 %. Za odstránenie reklám v aplikáciách platí 38 % ľudí s Android smartfónom a u druhej skupiny je toto číslo o 8 % vyššie.

Za aplikácie najviac platia fanúšikovia systému iOS

Najviac platených aplikácií však majú práve majitelia iPhonov. Až 45 % z nich má vo svojom zariadení viac ako 5 platených titulov. V prípade Androidu je to len 19 % používateľov. Tieto čísla ale nie sú nejak prekvapivé.

Človek, ktorý si kúpi Android nižšej, alebo strednej triedy, totiž zvykne míňať na aplikácie omnoho menej peňazí. Používatelia Apple smartfónov zasa zvyknú do celého ekosystému investovať viac, a tak by len málo z nich prešlo ku konkurenčným Androidom. Tým by totiž stratili všetko, čo im ponúka Apple so svojimi zariadeniami a službami.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú