Možno si ešte spomínaš na nepríjemnú nehodu z roku 2018, počas ktorej prišiel o život jeden z inžinierov spoločnosti Apple. Počas jazdy mal mať zapnutú funkciu Autopilota, avšak riadeniu nevenoval dostatočnú pozornosť.

38-ročný Walter Huang pracoval na pozícii softvérového inžiniera v spoločnosti Apple. Nehoda sa stala ešte v marci 2018, kedy jeho Tesla Model X narazila do zvodidiel v rýchlosti 112 km/h. Po prevezení do nemocnice však následkom nehody podľahol. Vyšetrovanie neskôr ukázalo, že podľa záznamov sa vodič dostatočne nevenoval riadeniu vozidla a nereagoval na výzvy, aby prevzal kontrolu nad vozidlom (položil ruky na volant).

Kritika Tesly aj Apple

Prakticky okamžite sa začalo vyšetrovanie, ktoré sa zaoberalo aj vzniknutým požiarom vozidla. Po preskúmaní všetkých protokolov vozidla a vodičovho smartfónu sa ukázalo, že počas šoférovania hral svoju obľúbenú hru. Taktiež sa potvrdilo, že vozidlo malo v danom okamihu zapnutú funkciu Autopilota – píše Electrek.

V oboch prípadoch si spoločnosti vyslúžili poriadnu dávku kritiky od Národnej rady pre bezpečnosť dopravy (NTSB). Podľa spomínaného úradu automobilka ignorovala výzvy, podľa ktorých mala vybaviť svoje vozidlá lepším systémom, ktorý by obmedzil autonómnosť autopilota. Podobnú kritiku si vyslúžila aj spoločnosť Apple, ktorá vraj nedostatočne upozorňuje zamestnancov, aby venovali väčšiu pozornosť šoférovaniu.

Prečítaj si tiež
Šokujúce nové údaje o smrteľnej nehode Tesly Model X z roku 2018. Všetky dáta sú na SD karte

Ide o pomerne zvláštne vyhlásenie, nakoľko žiadna z týchto spoločností nemá povinnosť svojich zamestnancov poučovať o tom, ako majú šoférovať. Rovnako tak v prípade Tesly je neustále omieľané, že funkcia Autopilota nie je autonómna, ale len podporná a pozornosť vodiča je nevyhnutná. To, že to niektorí majitelia vozidiel nerešpektujú už nie je vinou danej automobilky či zamestnávateľa danej osoby.

Elektromobilita