Šokujúce nové údaje o smrteľnej nehode Tesly Model X z roku 2018. Všetky dáta sú na SD karte
Určite si mnohí veľmi dobre pamätajú na fatálnu nehodu elektromobilu Tesla Model X z roku 2018. Zomrel pri nej totiž Walter Huang, pracovník spoločnosti Apple, ktorý mal počas jazdy zapnutú funkciu autopilota. Takmer dva roky po tejto nešťastnej udalosti sa na povrch dostali informácie, ktoré do celého prípadu vrhajú o niečo viac svetla.
Automobilku Tesla môžeme pokojne označiť za priekopníka vo svete elektromobilov a autonómneho riadenia. To však už vo viacerých prípadoch potvrdilo svoju nedokonalosť. Dôkazom je aj spomínaná smrteľná autonehoda, ktorá sa udiala 23. marca 2018 v Kalifornii. Vodič však mal nastavené sledovanie vzdialenosti pred vozidlom na minimum a podľa všetkého sa vo vozidle venoval úplne inej činnosti.
Namiesto sledovania premávky hranie hry na smartfóne
Autonómne riadenia v elektromobiloch značky Tesla si totiž vyžaduje prítomnosť rúk na volante. Huang však na výzvy autopilota pred nehodou nereagoval. Forenzné údaje z vyšetrovania naznačujú, že Huang sa počas jazdy autom mohol hrať jeho obľúbenú hru na svojom iPhone. Dáta z jeho smartfónu totiž potvrdili, že Huang mal v obľube hru s názvom Three Kingdoms, ktorú zvykol hrávať počas ranného dochádzania do práce. Nebolo však potvrdené, či hru hral aj niekoľko sekúnd pred haváriou, informuje portál Wired.
Miesto, na ktorom sa nehoda stala, patrí medzi časté úseky dopravných nehôd, čo malo za následok nadmerné poškodenie tlmiču nárazov. Aj v roku 2015 sa na tomto mieste stala smrteľná dopravná nehoda, pričom podľa viacerých vyjadrení nemusela byť tragická, pokiaľ by bol vymenený predmetný tlmič nárazov. Dopravná nehoda Waltera Huanga sa na tomto mieste stala len dva týždne po ďalšej havárii, pričom tlmič nárazov opäť nebol vymenený. Podľa úradníkov môže byť aj toto jedna z príčin, prečo na mieste vyhasol ďalší ľudský život.
Predpokladá sa, že keď sa Huang priblížil so svojim vozidlom k ľavému východu na americkej diaľnici 101, softvér pravdepodobne zúžil čiary jazdných pruhov a následne vozidlo samovoľne smerovalo vľavo, pričom za pár sekúnd narazilo do betónového rozdeľovača rýchlosťou 112 km/h.
Reakcia Tesly a dlhotrvajúce problémy
Spoločnosť Tesla na dopravnú nehodu reagovala slovami, že vodič bol pred nehodou viackrát upozornení, aby položil ruku na volant. To sa však nestalo, pričom prítomnosť rúk nebola na volante zaznamenaná ani 6 sekúnd pred nehodou. Tesla sa však pridala aj k názoru, že za smrteľnú nehodu môže aj absencia nového tlmiču nárazov, nakoľko ten súčasný bol značne poškodený po predchádzajúcich dopravných nehodách.
Zaujímavosťou je, že Huangova rodina sa vyjadrila o dlhotrvajúcich problémoch s autonómnym riadením na Modeli X. Huang sa mal totiž svojej rodine viackrát sťažovať, že systém nepracuje tak ako by mal, pričom svoje zistenia hlásil aj spoločnosti Tesla. Nové zistenia poukazujú na to, že na rovnakom mieste mal Huang problémy dávno pred smrťou.
Model X sa totiž už viackrát snažil vozidlo smerovať do betónovej bariéry, no Huang si to vždy všimol a pomocou volantu nasmeroval vozidlo do správneho jazdného pruhu. Národná rada pre bezpečnosť premávky v USA disponuje dôkazmi priamo z vozidla, nakoľko v každom modeli X sa dáta o jazde ukladajú na SD kartu.
Údaje zaznamenávajú zmeny polohy volantu, rýchlosti a ďalších faktorov a tie sa sekundu po sekundu nahrávajú na pamäťovú kartu. Z dát bolo zistené, že Huang mal naozaj so systémom problémy, pričom do betónových zvodidiel bol vozidlom vedený 27. februára a 19. marca 2018, teda pár dní pred smrteľnou nehodou.
Rodina však aj naďalej trvá na tom, že Huang túto chybu hlásil aj v servisnom stredisku Tesla. Tieto tvrdenia však neboli potvrdené. Huang naozaj navštívil servisné stredisko, no pracovníci mu na vozidle vymieňali chybný snímač na dverách. O probléme s autopilotom nemá Tesla žiaden záznam a preto nie je jasné, či bolo jeho správne fungovanie kontrolované.
Vyšetrovania pokračuje, no podiel viny majú všetky strany
Ako to bolo v skutočnosti sa však s najväčšou pravdepodobnosťou nedozvieme. Podľa najnovšej správy Národnej rady pre bezpečnosť premávky je však isté, že v osudný deň bola hra Three Kingdoms na Huangovom smartfóne aktívna. Je preto viac než isté, že Huang sa svoju obľúbenú hru hral aj pred nárazom do betónovej bariéry.
V tomto prípade ide o strategickú hru, kde hráč buduje svoj svet, pričom hrať ju môže viacero hráčov naraz. Pri hraní hry na smartfóne však väčšina hráčov používa obe ruky, aby sa im lepšie ovládali rôzne herné akcie. Je však nepochopiteľné, prečo sa hre venoval aj pri prejazde problémovým úsekom na ktorom mal problémy už viackrát pred samotnou nehodou. Okrem toho je zvláštne aj to, že Huang ignoroval vizuálne a zvukové výstrahy vozidla.
Vyšetrovanie tejto dopravnej nehody bude pokračovať, pričom budúci týždeň by sa mali určiť oficiálne príčiny havárie a taktiež budú vydané aj nové bezpečnostné odporúčania. Podľa všetkého majú svoju vinu všetky tri zúčastnené strany. Okrem pracovníkov Tesly aj pracovníci zodpovední za výmenu tlmičov nárazov a v neposlednom rade aj samotný Huang.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
Toto je elektromobil, ktorý nahradí legendárny Golf GTI. Volkswagen mu dal 320 koní a gigantickú batériu
Prudké zľacňovanie strieda nečakané zdraženie. Tesla zvyšuje cenu najobľúbenejšieho elektromobilu
Toyota našla jediný spôsob, ako pochovať elektromobily. Takto chce spaľováky zbaviť emisií
Budú stáť pod 13 000 €. Známy výrobca zaplaví trh lacnými elektromobilmi, ktoré si zamiluješ
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Slovensko totálne pohorelo. Prekvitá tu podvod s autami, ktorý nás pripravuje o desiatky miliónov ročne
- Európa má zásadný problém. Jej obrovský veterný park krachuje z bizarného dôvodu
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
-
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Slovensko totálne pohorelo. Prekvitá tu podvod s autami, ktorý nás pripravuje o desiatky miliónov ročne
- Európa má zásadný problém. Jej obrovský veterný park krachuje z bizarného dôvodu
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
-
- Za Cybertruck zaplatili statisíce eur. Ford a Porsche ho kúpili na „čiernom trhu” s jediným cieľom
- Schválili najprísnejšiu emisnú normu v histórii. Euro 7 posiela spaľováky do dôchodku
- Spaľováky len závidia. ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky zmeny
- Najpopulárnejší elektromobil Slovákov má problém. Automobilka obmedzuje jeho výrobu
- Slováci ju milujú. Obľúbená značka áut mení názov a prechádza na elektromobily
Nemecko zintenzívnilo výskum a vývoj v oblasti umelej inteligencie
Samosprávy môžu žiadať financie na zaistenie kyberbezpečnosti do konca apríla
AI upozornila na snahy Ruska o zmenu etnického zloženia Krymu
Tender na nový informačný systém obchodného registra stále neukončili
Najväčšia autopožičovňa na svete Hertz mení šéfa aj stratégiu, elektromobily už nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené