Nespokojní používatelia sa často obracajú na právnikov a spisujú rôzne žaloby aj na tie najväčšie spoločnosti sveta. Po mnohých absurdných súdnych sporoch sa na scéne objavil ďalší prípad. Používateľ z Nového Mexika žaluje Microsoft po vynútenej aktualizácii notebooku s Windowsom 7 na Windows 10, ktorá neskončila podľa predstáv.

Motiváciou pre Franka Dickmana na podanie žaloby mala byť nevydarená a najmä nútená aktualizácia pre jeho notebook. Ten predtým spoľahlivo bežal na známom systéme Windows 7, no ako mnohí dobre vieme, Microsoft sa silou-mocou snažil presadiť svoju novú 10-ku. Práve tento prístup spoločnosti nahneval mnoho používateľov, ktorí tak museli prejsť na nový Windows 10. V niektorých prípadoch sa aktualizácia mala dokonca odohrať aj bez súhlasu zákazníkov a mnohokrát po inštalácií spôsobila majiteľom počítačov a notebookov problémy.

Vráťte mi Windows 7, alebo zaplaťte

V rovnakej situácii sa mal ocitnúť aj istý používateľ z USA. Jeho notebook Asus 54L prestal fungovať ihneď po aktualizovaní na Windows 10. Navyše išlo o jednú z tých vynútených aktualizácií, ktoré si poškodený používateľ ani neželal. Týmto spôsobom podľa neho Microsoft porušil jeho občianske práva, a tak sa rozhodol pre súdnu cestu. Riešenie má byť podľa neho a jeho právnika jednoduché. Microsoft mu má vrátiť jeho starý Windows 7, alebo ako odškodné zaplatiť 600 miliónov dolárov. Poškodený Frank Dickman ale nepožaduje odškodné len od samotnej spoločnosti, ale aj od Satya Nadellu, ktorý je jej hlavným výkonným riaditeľom (CEO).

Jediným rozumným riešením je pre Microsoft poskytnutie digitálnej kópie systému stiahnutím z jeho oficiálnej stránky a overovacieho kódu, ktorý prišiel spolu s notebookom. Pokiaľ Microsoft a CEO Satya Nadella nenapravia situáciu do 30 dní od predvolania, mali by obaja žalovaní poskytnúť poškodenému nápravu vo výške 600 miliónov dolárov.“ – časť žaloby Franka Dickmana.

 

Všetko napraví jedine Microsoft

Nútená aktualizácia mala navyše vymazať zálohu, a teda aj súbory z predchádzajúcej verzie Windows 7, no okrem toho poškodila počítač, ktorý sa podľa Dickmanových slov stal „nepoužiteľným“. Pred podaním žaloby sa však snažil kontaktovať podporu Microsoftu, ktorá ho ale odbila a presmerovala na samotného výrobcu notebooku. On sám však v žalobe označil Asus za nedôveryhodnú spoločnosť a jediným, kto teda môže učiniť nápravu je Microsoft. Takýto súdny spor nie je prvým svojho druhu. Dokazuje však, že spoločnosť z Redmontu pri nútenej aktualizácii na Windows 10 zašla zrejme priďaleko.

Nenechaj si ujsť
Microsoft pracuje na novom odľahčenom Windowse. Má byť rýchlejší a jednoduchší

Nie každý používateľ sa totiž s týmto prístupom stotožnil a mnohým táto zmena narobila poriadne vrásky na čele. Málokto by sa ale rozhodol ísť kvôli tomu na súd a žiadať od tak veľkej firmy odškodné 600 miliónov dolárov ako Frank Dickman. Je však veľmi nepravdepodobné, aby tento súdny spor skončil v jeho prospech, a tak si na nový Windows 10 bude musieť zrejme zvyknúť. Microsoft ale predĺžil dobu bezplatnej aktualizácie na Windows 10. Pritom sa do 30 dní od inštalácie môže každý z používateľov vrátiť sa späť k pôvodnému systému so všetkými súbormi.

Pošli nám TIP na článok



Novinky