Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu posudzovala na septembrovom zasadnutí podnety na 9 reklám. Zo všetkých boli uznané 4 opodstatnené sťažnosti, ďalšie 3 boli neopodstatnené a zvyšné boli čiastočne opodstatnené. Vo výsledku rozhodla komisia o porušení etického kódexu aj v prípade sťažnosti na internetový obchod Alza.sk a operátora Telekom. Rozhodnutie zo zasadnutia bolo publikované v tlačovej správe, na ktorú upozornil ako prvý portál DSL.sk.

Komisia Rady pre reklamu prejednávala na zasadnutí 10. septembra sťažnosti na spoločnosť Kaufland, firmu Riant s. r.o., Bayer s. r.o., Bezrealitky Slovensko s.r.o., Reckitt Benckiser (Slovak republic) s r.o., ŠEVT a.s., Alza.sk, STADA PHARMA Slovakia s.r.o. a Slovak Telekom a.s..

Podnety boli uznané ako opodstatnené v prípade sťažnosti na ŠEVT a.s., STADA PHARMA Slovakia, Alza.sk a Slovak Telekom a.s.. V prípade reklamy papiernictva ŠEVT bol podnet opodstatnený z dôvodu, že dievča v reklame svojim gestom so zdvihnutou ľavou rukou a zovretou päsťou posúva podľa komisie interpretáciu reklamy do roviny s odkazom na extrémistické prejavy.

Sťažnosť na spoločnosť STADA PHARMA Slovakia bola potom uznaná za propagáciu letáku pri nesplnení legislatívnych podmienok pre šírenie reklamy na výživové doplnky.

Alza zavádzala nereálnou zľavou a Telekom propagoval chýbajúce programy

Arbitrážna komisia rozhodovala aj v prípade sťažnosti na reklamu internetového obchodu Alza.sk, ktorá zavádzala zákazníkov absurdnou zľavou vo výške až 96 % na hru Vampyr – PS4. Ako pôvodnú cenu totiž predajca uviedol sumu 1099 € a následne hru ponúkal lacnejšie so spomínanou zľavou.

Je však evidentné, že sa predmetná hra za uvedenú pôvodnú cenu nikdy predtým nepredávala. Rada pripustila, že sa mohlo jednať o technickú chybu, ktorá mohla uviesť zákazníka do omylu. Pripomeňme len, že prednedávnom dostala Alza pokutu aj v susednom Maďarsku, taktiež za zavádzajúcu reklamu. Viac detailov nájdeš v tomto článku.

Pri poslednej opodstatnenej sťažnosti schválila komisia podnet na Slovak Telekom, ktorý mal na svojom webe propagovať v službe Magio Archív M aj programy v HD rozlíšení, no v skutočnosti ich v tomto balíku neponúkal, dostupné sú v Magio Archíve L.

Zákazníka mohla do omylu uviesť informácia o obsahu SD/HD programov v tejto službe, nakoľko sa mohol domnievať, že súčasťou balíka sú aj HD kanály. Komisia teda uznala aj tento podnet za opodstatnený.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú