Jeden z najväčších predajcov elektroniky na Slovensku a Česku, Alza.cz a.s., sa pochválil svojimi hospodárskymi výsledkami za minulý rok 2019. Podľa predbežných výsledkov bol dosiahnutý obrat 1,14 miliardy eur, pričom ide vôbec o najvyšší obrat od vstupu spoločnosti na slovenský trh v roku 2004.

Medziročne tak obrat predstavuje nárast až 17,6 %. Výšku zisku si spoločnosť nechala pre seba a zatiaľ ho nezverejnila. Dodržuje však trend rastu nie len v obrate, ale aj v rozširovaní sortimentu a rastu na jednotlivých trhoch. V Česku si Alza polepšila o 15,5 %, na Slovensku o 15,4 % a v Maďarsku až o 69 %. Na všetkých troch trhoch pritom dominuje predaj malých domácich spotrebičov, bielej elektroniky, počítačových komponentov, mobilných telefónov a notebookov.

Alze sa v minulom roku nesmierne darilo

Celkovo bolo vybavených 12,3 milióna objednávok (+ 19,5 %) a predalo sa 37 miliónov kusov tovaru (+ 26 %). Najväčší podiel na obrate mal iPhone 8 64 GB, pričom z pohľadu najviac predaných kusov dominuje darčekový poukaz v hodnote 20 €. Počet unikátnych zákazníkov prekročil hranicu 4 miliónov. Zaujímavá je tiež štatistika nákupov na splátky, kde dominujú produkty od Apple a Samsungu.

Nenechaj si ujsť
Alza chce napraviť negatívnu povesť. Umelo navyšené ceny budú vďaka novinke minulosťou

Nárast platieb kartou zaznamenala aj Alza, kde tento spôsob platby už prekonal všetky ostatné metódy. Z celkového objemu 56 % platieb kartou bola presne polovica z nich vykonaná priamo online. Druhá polovica bola vykonaná prostredníctvom terminálu na pobočke alebo v AlzaBoxe. Spoločnosť tiež reagovala na príchod služieb ApplePay a GooglePay a len v poslednom štvrťroku touto formou prijala takmer 60 tisíc platieb.

Štatistiky a zaujímavosti za rok 2019
  • Najväčší denný obrat: 10 429 689 € (16.12. 2019)
  • Najvyššia návštevnosť webu: 1 550 000 (29. 11. 2019)
  • Počet návštev pobočky: 7 500 000 zákazníkov
  • Predalo sa 37 191 328 kusov tovaru
  • Počet aktívnych položiek v eshope: 272 000
  • Počet nových položiek v ponuke: 190 000
  • Dĺžka televízneho spotu na Slovensku: 770 460 sekúnd
  • Expedovaných takmer 2 000 000 balíkov s celkovou váhou cez 7500 ton
  • Cyklokuriéri v Bratislave najazdili počas novembra a decembra 2019 cez 2200 kilometrov

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú