Dlhoočakávana novinka konečne dorazila aj na Slovensko. Alza po novom svoju službu reklamácie tovaru cez AlzaBoxy rozšírila aj do našich končín. Známe AlzaBoxy, ktoré sme si zvykli používať na prevzatia objednávok, bude odteraz možné využívať aj na vrátenie tovaru a reklamáciu.

Reklamácia cez AlzaBoxy už aj na Slovensku

Po spustení hlasových pokynov a umožnení využívať AlzaBoxy inými dopravcami, prináša Alza možnosť vrátenia či reklamácie zakúpeného tovaru cez AlzaBoxy. Zatiaľ čo v susednej Českej republike túto možnosť mohli zákazníci využívať už od minulého leta, Alza teraz túto službu priniesla aj na Slovensko a Maďarsko.

Alza

Podľa dostupných informácií sa služba prakticky okamžite stala hitom, pričom počas polročného fungovania ju využilo viac než 70-tisíc zákazníkov. Reklamácie a vratky cez AlzaBoxy teraz tvoria 23 % všetkých prijatých prípadov v Českej republike.

„Za posledné tri roky sa nám podarilo proces reklamácií a vrátenia tovaru výrazne uľahčiť a skrátiť. Napríklad už viac ako polovicu reklamácií vybavujeme okamžite po ich prevzatí, a to výmenou tovaru alebo vrátením peňazí.

Možnosť vrátenia tovaru pomocou AlzaBoxov je ďalším krokom, ktorý nás približuje našej snahe o maximálne pohodlné nakupovanie a čo najprístupnejšie a kvalitné popredajné služby pre zákazníkov. Veríme, že slovenskí a maďarskí zákazníci si novinku obľúbia prinajmenšom rovnako, ako tí českí,“ uviedol Lukáš Janeček, riaditeľ reklamácií Alza.cz.

Táto služba je samozrejme úplne zadarmo. Zákazníkovi sa stačí prihlásiť do svojho účtu na Alza.sk, vybrať konkrétny produkt a zvoliť možnosť vrátenia alebo reklamácie, na základe čoho získa číslo svojho prípadu.

Následne tento štítok s číslom vytlačí a nalepí, prípadne iba napíše číslo na balíček s produktom a odnesie ho do najbližšieho AlzaBoxu. Tam štítok naskenuje, alebo zadá kód ručne na obrazovke boxu, otvorí sa mu prázdna schránka, do ktorej môže balíček následne vložiť.

Po zatvorení dvierok zákazník obdrží upozornenie o tom, že jeho balíček je registrovaný a stav reklamácie môže sledovať v sekcii „Moja reklamácia a vrátenie“.

Samozrejme, prostredníctvom AlzaBoxu je možné vrátiť len tovar, ktorý sa do schránok zmestí. Objemnejšie balíčky je potrebné doručiť na pobočku osobne alebo kuriérom. Hoci aktuálne môžu zákazníci prostredníctvom AlzaBoxu vrátiť iba tovar zakúpený na Alza.sk, spoločnosť do budúcnosti plánuje rozšírenie služby aj pre tretie strany Alza – tie, ktoré už do AlzaBoxov doručujú. Aktuálne sú to spoločnosti DPD, Slovak Parcel Servis, DHL, GLS a čoskoro budú nasledovať ďalší dopravcovia.

Za zmienku stojí aj fakt, že záujem o takéto pohodlné doručovanie neustále rastie od začiatku pandémie. Pre doručenie cez AlzaBoxy pre svoje objednávky už viac ako 40 % zákazníkov, v niektorých okresoch takmer 70 %. Alza uvádza, že má na Slovensku viac ako 550 AlzaBoxov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú