Aj Nemci vedia, že budúcnosť nie je len elektrická. Budujú obrovskú sieť alternatívnych čerpacích staníc
Vodík predstavuje ešte čistejší zdroj energie ako elektrická energia a batérie a zdá sa, že Nemci si to dobre uvedomujú. V spolupráci so spoločnosťou H2 Mobility Germany plánujú do roku 2020 vybudovať viac ako 100 nových vodíkových čerpacích staníc, informuje portál AutoRoad.
O tom, že vodíkové vozidlá neprodukujú absolútne žiadne emisie, si sa mohol presvedčiť už v našom minulom článku, kde sme ti ukázali video, v ktorom beží olympijská bežkyňa v uzavretej bubline, ktorá je napojená na výfukový systém vodíkového vozidla od Hyundai. Nie je sa preto čomu diviť, že Nemci sa rozhodli ísť práve touto cestou a začali budovať novú, obrovskú sieť čerpacích staníc na vodík.

V súčasnosti už majú v krajine 76 staníc na tankovanie vodíka, do konca roka 2020 ich má pribudnúť ďalších 100 a za ďalší rok ich postavia ešte 30. Nové stanice budú navyše oveľa väčšie ako tie súčasné, mali by dokázať obslúžiť až 3-krát viac vozidiel. Vybudovaním tejto obrovskej siete chcú dosiahnuť zvýšenie atraktivity vodíkových vozidiel pre obyvateľov. Navyše, budúci rok sa má dostať na európsky trh už druhá generácia vodíkovej Toyoty Mirai, ktorá oproti súčasnej generácii príde s dojazdom lepším až o 30 %.
Súčasná generácia disponuje dojazdom 500 km na jednu nádrž so spotrebou 0.76 kg vodíka na 100 km. Nový model sa okrem Európy bude predávať aj v domácom Japonsku či dokonca v USA. Cestou vodíkových automobilov sa vydávajú aj vyspelé ázijské krajiny, ako Čína či Japonsko. Tí už dnes okrem niekoľkých osobných automobilov na vodíkový pohon využívajú tento typ paliva vo veľkom pri vozidlách verejnej dopravy.

Samozrejme ako každá nová technológia, aj vodíkové automobily majú svoje výhody, ale aj nevýhody. U nás na Slovensku by si si s takýmto autom asi veľmi nezajazdil, no budovanie infraštruktúry nie je také jednoduché napríklad ani vo vyspelom Nórsku, pretože prevádzka vodíkových staníc je extrémne nákladná.
Výdavky na ich prevádzku spoločnosť Hyop stáli takmer 7 miliónov nórskych korún, zatiaľ čo zisky činili iba 132 tisíc. Z toho dôvodu museli zatvoriť až 5 zo 7 staníc. Celý článok o výhodách a nevýhodách vozidiel na vodíkový pohon si môžeš prečítať tu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Poplach na západnom Slovensku. V budove našli vysoko výbušnú kyselinu
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov

Brusel odklepol bezprecedentných 90 miliárd pre Ukrajinu. Slovensko si vyjednalo výnimku

400 miliónov dolárov v troskách? Ukrajinské „podmorské dieťa“ malo zasiahnuť jednu z najcennejších ruských ponoriek
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
Prísna regulácia AI narazila. Európska komisia urobila krok, ktorý nikto nečakal
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Poplach na západnom Slovensku. V budove našli vysoko výbušnú kyselinu
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

Lovestream 2026 odhalil prvého headlinera: Na Slovensko mieri jeden z najlegendárnejších britských umelcov

Brusel odklepol bezprecedentných 90 miliárd pre Ukrajinu. Slovensko si vyjednalo výnimku

