Nemecko je nepochybne jednou z najpokročilejších európskych krajín. Svedčí o tom aj fakt, že sa tamojšia vláda nedávno rozhodla vyhlásiť boj proti nenávistným príspevkom a falošným správam na sociálnych sieťach. Tie totižto po novom môžu pri neadekvátnej reakcii na takéto príspevky dostať od nemeckej vlády pokutu až do výšky 50 miliónov eur.

Hrozba takejto poriadne mastnej pokuty má svojím spôsobom prinútiť najvyužívanejšie sociálne siete k väčšej obozretnosti a hlavne k rýchlejším reakciám. Príspevky označované ako nevhodné totižto častokrát ostávajú bez povšimnutia kompetentných. V prípade falošných a nepravdivých správ tak môžu pri nečinnosti sociálnych sietí ich mnohí používatelia ostať v presvedčení, že sa konkrétny príspevok zakladá na pravde. Nenávistné, rasistické, extrémistické či sexistické príspevky zas môžu pobúriť veľkú skupinu ľudí a ohroziť tak ich dôstojnosť a právo na pokojný a bezproblémový život.


zdroj fotografie: Xiaomi Mobile

Nenechaj si ujsť
Černoch z letáku Lidl je späť v Čechách. Tentoraz propaguje značku Xiaomi

Vynikajúcim príkladom je nedávno rozoberaná kauza, kedy sa množstvo intolerantných ľudí nenávistne vyjadrovalo k osobe tmavej pleti, ktorá sa objavila v letáku českého obchodného reťazca Lidl. Podobné príspevky sú pre nemeckú vládu neprijateľné a práve hrozba finančného trestu má ich šíreniu definitívne zabrániť. Jednoznačne najhoršie v odstraňovaní nevhodného obsahu je na tom Twitter, ktorý údajne reaguje len na jedno percento zo všetkých nahlásených príspevkov. U nás omnoho populárnejší Facebook je na tom o čosi lepšie, pričom odstraňuje približne 39 % zo všetkého nahláseného obsahu.

zdroj fotografie: GadgetHacks

Aj táto najvyužívanejšia sociálna sieť sa však má čo učiť od takého YouTube. Ten totižto reálne odstráni až 90 % príspevkov označených za nevhodné. Podľa ďalších zistení je len 33 % nenávistných príspevkov či falošných správ na Facebooku odstránených do 24 hodín od zverejnenia. V praxi to znamená, že až dve z troch takýchto správ ostanú počas prvého dňa bez povšimnutia kompetentných. Nemecká vláda sa tak týmto nevšedným, no rozhodne účinným spôsobom rozhodla túto nepriaznivú situáciu vyriešiť. Facebook sa následne nechal počuť, že si dá viac záležať na rýchlejšom a účelnejšom preverovaní nevhodného obsahu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú