Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Francúzska automobilka Renault si trúfa rozvíriť trh s elektromobilmi v Európe modelom, ktorý by mohol zásadne zmeniť pravidlá hry. Jej cieľom je priniesť dostupné elektrické auto s cenou pod hranicou 20 000 eur, konkrétne by mohlo ísť o cenovku 17 000 eur. Na rozdiel od mnohých konkurentov ho však nebude dovážať z Číny. Renault totiž našiel spôsob, ako znížiť výrobné náklady až o 40 %, a to vďaka novým batériám typu LFP. Téme sa venoval portál Electrek.
Lacnejšia a bezpečnejšia cesta k masovej elektromobilite
Kým väčšina európskych značiek ešte donedávna považovala batérie typu LFP (lítium-železo-fosfátové) za menejcenné, situácia sa rýchlo mení. Dôvodom sú predovšetkým ich nižšie výrobné náklady, vyššia bezpečnosť a menšia závislosť od ťažby vzácnych kovov, ako je nikel či kobalt. Na druhej strane majú tieto batérie o niečo nižšiu energetickú hustotu, čo znamená kratší dojazd a väčšiu hmotnosť.
Pre Renault sa však stali ideálnym riešením, ako reagovať na tlak čínskej konkurencie. Značky ako BYD, MG či Leapmotor zaplavili európsky trh lacnými elektromobilmi práve s technológiou LFP, čím zmenili vnímanie toho, čo znamená „dostupný elektromobil“. Francúzi si uvedomili, že pre masové rozšírenie elektromobility nie je kľúčová len technológia, ale predovšetkým ekonomika výroby.
„Dostupnosť je dnes najväčšou prekážkou pre masové prijatie elektrických áut,“ priznávajú v Renault Group. A práve preto sa rozhodli pre zásadný obrat v stratégii.
Nové batériové riešenie sa má prejaviť už pri pripravovaných modeloch Renault 5 E-Tech a úplne novom Twingu, ktoré sa predstavia v najbližších mesiacoch. Očakáva sa, že elektrické Twingo, inšpirované ikonickým modelom z 90. rokov, bude mať základnú cenu približne 17 000 eur. Model mieri priamo proti čínskemu BYD Dolphin a mohol by sa stať symbolom európskej odpovede na cenovo agresívnych konkurentov z Ázie.

Nová kapitola Renaultu
Už v roku 2023 založil Renault dcérsku spoločnosť Ampere, ktorá sa špecializuje na vývoj softvéru a technológií pre elektromobily. Cieľom bolo nielen zefektívniť výrobu, ale aj posilniť vlastnú technologickú nezávislosť.
„Vytvárame nový model spoločnosti, ktorá sa špecializuje na elektromobily a softvér. Ako lepšie ilustrovať našu revolúciu a odvahu našich tímov? Našou úlohou je pretaviť udržateľnú víziu do každého procesu a produktu. Stavať na našich francúzskych koreňoch a stať sa lídrom v Európe,“ vyhlásil vtedy Luca de Meo, šéf Renault Group.
Renault tak jasne naznačuje, že lacný elektromobil nemusí byť synonymom kompromisu. V čase, keď sa ceny surovín ako lítium či nikel dramaticky menia a predikcie sú čoraz zložitejšie, predstavuje prechod na LFP technológiu racionálny krok smerom k stabilite a dlhodobej udržateľnosti.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“

MIMORIADNE: Študent mal plánovať útok na vianočné trhy, bezpečnostné zložky zasahovali
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Transakčná daň končí. Živnostníkov čaká posledná platba

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“

MIMORIADNE: Študent mal plánovať útok na vianočné trhy, bezpečnostné zložky zasahovali
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Transakčná daň končí. Živnostníkov čaká posledná platba

