Hyundai sa pripravuje na ďalší významný krok v rozširovaní svojho portfólia elektrických vozidiel. Aktuálne všetko nasvedčuje tomu, že hlavným aktérom tejto zmeny bude nový model IONIQ 2. Tento cenovo dostupný elektrický crossover má byť oficiálne predstavený už o niekoľko mesiacov a na trhu by sa mohol objaviť v polovici roka 2026, čo potvrdil aj prezident a CEO Hyundai Europe, Xavier Martinet.

Novinka bude vyrábaná priamo v Európe a cenovo by mala zaujať miesto medzi menším mestským modelom Inster a populárnym Kona Electric, čím Hyundai jasne cieli na zákazníkov hľadajúcich dostupnejší elektromobil. O téme informoval Electrek.

V hre je solídny dojazd

Podľa aktuálnych informácií by nový IONIQ 2 mohol byť konštrukčne veľmi blízky pripravovanému modelu Kia EV2. Obe vozidlá totiž majú zdieľať modulárnu platformu E-GMP, na ktorej už stoja viaceré modely ako IONIQ 5, IONIQ 6 či Kia EV6 a EV9. Táto architektúra umožňuje viacero konfigurácií, pričom IONIQ 2 by mal byť vybavený buď 58,3 kWh alebo 81,4 kWh batériou.

Prvá verzia by mala podľa WLTP ponúknuť dojazd do 430 kilometrov, zatiaľ čo väčšia batéria by zvládla až 600 kilometrov. Všetky verzie budú mať predný elektromotor s výkonom 201 koní a krútiacim momentom 284 Nm, čo sľubuje svižné, ale stále efektívne jazdenie.

Na obrázku je Hyundai Santa Fe Hybrid z roku 2025.
FonTech - Hyundai Santa Fe Hybrid 2025

Zaujímavá novinka

Okrem technických parametrov zaujme novinka najmä úplne novým softvérovým riešením s názvom Pleos, ktoré má predstavovať prelom v oblasti infotainmentu a digitálnych funkcií. Tento systém založený na Androide má podľa magazínu Autocar priniesť „skokovú zmenu“ v používateľskej prívetivosti a funkčnosti. Vodiči sa môžu tešiť na funkcie ako ambientné osvetlenie reagujúce na jazdný režim, zvukové efekty prispôsobené štýlu jazdy, či hlasového asistenta a možnosť zobrazenia viacerých okien naraz, podobne ako na moderných smartfónoch.

Pleos navyše nekončí iba pri obrazovke. Ide totiž o komplexnú platformu, ktorá prepája operačný systém vozidla, cloudové služby a užívateľské rozhranie cez komponenty Pleos OS a Pleos Connect. Tento systém bude základom pre takzvané softvérovo definované vozidlá (SDV), čo znamená, že budú schopné vzdialených aktualizácií a prispôsobovania funkcií aj po kúpe vozidla. Z pohľadu používateľa to môže znamenať napríklad nové funkcie autonómnej jazdy alebo analýzu jazdných údajov v reálnom čase.

Hyundai pleos
Hyundai

Prívetivá cenovka pre Slovákov?

Hyundai plánuje nasadiť túto technológiu do prvého sériového vozidla už v druhom štvrťroku 2026, pričom špekulácie naznačujú, že práve IONIQ 2 by mohol byť tým prvým. Jeho cenovka by mala začínať na úrovni 30-tisíc eur, čo je menej ako pri sesterskom modeli Kia EV3, ktorého cena štartuje na takmer 36-tisícoch. Vďaka tomu by sa mohol IONIQ 2 stať atraktívnou voľbou pre zákazníkov, ktorí hľadajú elektrické auto s dobrým dojazdom, modernými technológiami a dostupnou cenou.

Prvé oficiálne predstavenie sa očakáva počas septembrového autosalónu IAA Mobility, kde Hyundai zrejme poodhalí aj viac detailov o tomto očakávanom modeli. Ak sa všetky doterajšie predpoklady naplnia, IONIQ 2 by mohol zásadne zamiešať karty na trhu dostupných elektromobilov a potvrdiť ambíciu značky Hyundai byť lídrom v oblasti elektrickej mobility v Európe.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP