Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Hyundai sa pripravuje na ďalší významný krok v rozširovaní svojho portfólia elektrických vozidiel. Aktuálne všetko nasvedčuje tomu, že hlavným aktérom tejto zmeny bude nový model IONIQ 2. Tento cenovo dostupný elektrický crossover má byť oficiálne predstavený už o niekoľko mesiacov a na trhu by sa mohol objaviť v polovici roka 2026, čo potvrdil aj prezident a CEO Hyundai Europe, Xavier Martinet.
Novinka bude vyrábaná priamo v Európe a cenovo by mala zaujať miesto medzi menším mestským modelom Inster a populárnym Kona Electric, čím Hyundai jasne cieli na zákazníkov hľadajúcich dostupnejší elektromobil. O téme informoval Electrek.
V hre je solídny dojazd
Podľa aktuálnych informácií by nový IONIQ 2 mohol byť konštrukčne veľmi blízky pripravovanému modelu Kia EV2. Obe vozidlá totiž majú zdieľať modulárnu platformu E-GMP, na ktorej už stoja viaceré modely ako IONIQ 5, IONIQ 6 či Kia EV6 a EV9. Táto architektúra umožňuje viacero konfigurácií, pričom IONIQ 2 by mal byť vybavený buď 58,3 kWh alebo 81,4 kWh batériou.
Prvá verzia by mala podľa WLTP ponúknuť dojazd do 430 kilometrov, zatiaľ čo väčšia batéria by zvládla až 600 kilometrov. Všetky verzie budú mať predný elektromotor s výkonom 201 koní a krútiacim momentom 284 Nm, čo sľubuje svižné, ale stále efektívne jazdenie.
Zaujímavá novinka
Okrem technických parametrov zaujme novinka najmä úplne novým softvérovým riešením s názvom Pleos, ktoré má predstavovať prelom v oblasti infotainmentu a digitálnych funkcií. Tento systém založený na Androide má podľa magazínu Autocar priniesť „skokovú zmenu“ v používateľskej prívetivosti a funkčnosti. Vodiči sa môžu tešiť na funkcie ako ambientné osvetlenie reagujúce na jazdný režim, zvukové efekty prispôsobené štýlu jazdy, či hlasového asistenta a možnosť zobrazenia viacerých okien naraz, podobne ako na moderných smartfónoch.
Pleos navyše nekončí iba pri obrazovke. Ide totiž o komplexnú platformu, ktorá prepája operačný systém vozidla, cloudové služby a užívateľské rozhranie cez komponenty Pleos OS a Pleos Connect. Tento systém bude základom pre takzvané softvérovo definované vozidlá (SDV), čo znamená, že budú schopné vzdialených aktualizácií a prispôsobovania funkcií aj po kúpe vozidla. Z pohľadu používateľa to môže znamenať napríklad nové funkcie autonómnej jazdy alebo analýzu jazdných údajov v reálnom čase.
Prívetivá cenovka pre Slovákov?
Hyundai plánuje nasadiť túto technológiu do prvého sériového vozidla už v druhom štvrťroku 2026, pričom špekulácie naznačujú, že práve IONIQ 2 by mohol byť tým prvým. Jeho cenovka by mala začínať na úrovni 30-tisíc eur, čo je menej ako pri sesterskom modeli Kia EV3, ktorého cena štartuje na takmer 36-tisícoch. Vďaka tomu by sa mohol IONIQ 2 stať atraktívnou voľbou pre zákazníkov, ktorí hľadajú elektrické auto s dobrým dojazdom, modernými technológiami a dostupnou cenou.
Prvé oficiálne predstavenie sa očakáva počas septembrového autosalónu IAA Mobility, kde Hyundai zrejme poodhalí aj viac detailov o tomto očakávanom modeli. Ak sa všetky doterajšie predpoklady naplnia, IONIQ 2 by mohol zásadne zamiešať karty na trhu dostupných elektromobilov a potvrdiť ambíciu značky Hyundai byť lídrom v oblasti elektrickej mobility v Európe.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
50-tisíc Rusov na fronte, letná ofenzíva v troskách: Korupcia ničí armádu, Ukrajinci chystajú tvrdý protiútok
Slováci ich „hltajú“ ako lentilky: Kardiológ odhalil doplnky, ktoré vedú k neplodnosti, zlyhaniu pečene a predčasnej smrti
NÁROČNÝ KVÍZ: Iba 10 % Slovákov odpovie správne na všetky otázky. Prever svoje znalosti z chémie
Smrteľný vírus v populárnej destinácii Slovákov: Krajina hlási prvé úmrtie, 25 ľudí je v karanténe
Dopravu na D1 paralyzovala zrážka kamiónov. Diaľnica je neprejazdná
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP