Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Na obzore sa rysuje automobilová revolúcia v priamom prenose. Dacia totiž pripravuje mestské elektrické auto, ktoré má potenciál zamiešať karty na európskom trhu a poriadne rozbúriť vody vo sfére cenovo dostupnej elektromobility. Novinka ponesie názov Dacia Evader a podľa prvých informácií Le Parisien, ktorý citoval poľský portál Francuskie, by sa mohla predávať za menej ako 15-tisíc eur, čo je suma, ktorá je na európskom trhu s elektromobilmi takmer nevídaná.
Odpoveď na silnejúcu konkurenciu
Evader má byť odpoveďou značky Renault (pod ktorú Dacia patrí) na čoraz silnejší nápor čínskych výrobcov, no tiež priamou konkurenciou pre kórejské a japonské značky. Kľúčom k úspechu má byť nielen cena, ale aj fakt, že sa vozidlo bude vyrábať výlučne v Európe, čím sa značka dištancuje od závislosti na ázijskom dodávateľskom reťazci a zároveň posilňuje európske hospodárstvo.
Dizajnovo by sa Evader mal pohybovať na hrane medzi segmentom A a B, pričom dĺžka auta sa odhaduje na približne 3,9 metra, šírka 1,77 m, rázvor 2,54 m a kufor s objemom 300 litrov. Podľa dostupných informácií by sa mal model Evader dizajnovo priblížiť k crossoverom, čomu zodpovedá aj vyvýšená platforma a celkový charakter karosérie.
Zákazníkov má lákať nielen vzhľadom, ale aj veľmi praktickým a ľahkým dizajnom, ktorý zabezpečí nízke ťažisko, a tým aj vyšší jazdný komfort a lepšiu ovládateľnosť, čo zdôrazňujú samotní inžinieri Renaultu v rozhovore pre Le Parisien.

Základ z Renaultu
Technologickým základom Evadera bude platforma AmpR Small, známa z nového modelu Renault 5, ktorý už teraz zaznamenáva veľký úspech. Batéria s kapacitou minimálne 37 kWh má zabezpečiť dojazd približne 300 kilometrov, čo je výrazný skok oproti súčasnej Dacii Spring, ktorá zvládne o zhruba 30 % kratšiu vzdialenosť. Treba však počítať s tým, že Evader nebude stavaný na rýchlonabíjanie. Pôjde o vozidlo, ktoré bude ideálne pre každodenné dochádzanie, domáce či firemné použitie, nie na diaľkové trasy.
Zásadným faktorom bude cenová dostupnosť. Za cenu okolo14-tisíc eur (bez doplnkovej výbavy) nebude mať Evader na európskom trhu reálnu konkurenciu. Zatiaľ čo čínski výrobcovia sa snažia tlačiť cenu elektromobilov nižšie, Dacia ich predbehne použitím overených technológií, minimalizáciou novo vyvíjaných komponentov a maximálnou optimalizáciou výroby. V praxi to bude znamenať jednoduchý interiér, tvrdé plasty, minimum zbytočných funkcií a absolútne sústredenie na funkčnosť a náklady.
Dacia Spring je solídny automobil za sumu ako pre Slovákov
Hneď na prvý pohľad je jasné, že nová Dacia Spring prešla omladzovacou kúrou. Už to nie je to „lacné“ auto, ktoré skôr pôsobí ako čínska hračka. Nová predná maska, svetlá, detaily na karosérii – všetko pôsobí dospelejšie, robustnejšie a úprimne, aj o dosť atraktívnejšie. Jasné, stále je to malý mestský crossover, ale ostrejšie tvary karosérie ho opticky zväčšujú.
Za adekvátne peniaze ponúka solídne parametre aj vychytané muchy z prvej generácie. Oveľa viac sa o tomto modeli dozvieš v našej recenzii, ktorú nájdeš v samostatnom článku po kliknutí na tento odkaz.
Nový štandard
Zároveň má byť veľkým plusom fakt, že aj samotné batérie novej generácie budú vyrábané v Európe, čo pomáha znižovať uhlíkovú stopu a zvyšuje stabilitu dodávateľských reťazcov. Niet divu, že konkurencia sleduje kroky Dacie s napätím. Pri cene, ktorá umožní vlastníctvo elektromobilu aj priemernému Európanovi, sa totiž pravidlá hry radikálne menia.
S očakávaným príchodom modelu na trh v horizonte dvoch rokov sa Dacia Evader môže stať kľúčovým elektromobilom pre masy a priblížiť bezemisnú dopravu ľuďom, ktorí si doposiaľ nové elektroauto jednoducho nemohli dovoliť. Výrobca tak nielenže rozširuje svoju ponuku, ale nastavuje aj nový štandard v segmente lacných mestských elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou

Špinavé nákladiaky skončili. Obľúbená automobilka predstavila ohromné vozidlo

Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8x4 s ultimátnym pohonom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

ŠÚKL sťahuje z trhu dôležité antibiotikum. Zdravotnícke zariadenia ho musia vrátiť
PREMIUMBankové podvody na Slovensku vyleteli o 500 %. Zmanipulované obete prichádzajú o svoje úspory

Len 1 z 10 Slovákov zvládne tento geografický kvíz bez jedinej chyby: Otestuj svoje znalosti

Raketová suverenita len na papieri. USA už po tretí raz stopli nemecké plány

V 18. rokoch nakupoval striebro a pašoval zlato. Aj takto zbohatol investičný guru Robert Kiyosaki
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
Európsky spojenec Ukrajiny jej bude vyrábať desiatky tisíc kusov dôležitých zbraní ročne
Ziskovosť nemeckých automobiliek sa drasticky prepadla. Náklady a elektromobilita menia ekonomiku
Predseda nemeckej strany vyzval na zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

ŠÚKL sťahuje z trhu dôležité antibiotikum. Zdravotnícke zariadenia ho musia vrátiť
PREMIUMBankové podvody na Slovensku vyleteli o 500 %. Zmanipulované obete prichádzajú o svoje úspory

Len 1 z 10 Slovákov zvládne tento geografický kvíz bez jedinej chyby: Otestuj svoje znalosti

Raketová suverenita len na papieri. USA už po tretí raz stopli nemecké plány

