RECENZIA: Rodinný kolos s excelentnou spotrebou. Za týmto Hyundaiom sa na ulici všetci otáčajú
Hyundai urobil radikálny krok. Jeho model Santa Fe prešiel kompletnou premenou – a to nielen vizuálnou, ale aj technickou. Nová generácia si zanechala status ideálneho rodinného SUV, no pridala na štýle, priestore, technológiách a komforte. A aj keď sa na Slovensku predáva výhradne ako hybrid alebo plug-in hybrid, verziu s obyčajným spaľovacím motorom rozhodne ľutovať nebudeš. Testovali sme 5-miestnu hybridnú verziu s čiernym lakovaním a elegantným hnedým koženým interiérom. Aké sú dojmy?
Kráľ priestoru v prémiovom šate
Nový Santa Fe zaujme na prvý pohľad. Netradične hranatý dizajn a robustná silueta evokujú skôr off-road než mestské SUV. Hyundai tu očividne cieli na zákazníkov, ktorým sa páčia modely ako Land Rover Defender alebo Ford Bronco, no zároveň hľadajú pohodlie, technológie a spoľahlivosť kórejského výrobcu.

V interiéri ťa čaká ďalšie prekvapenie. Priestor na zadných sedadlách je doslova kráľovský – ešte štedrejší než vpredu, čo je rarita. A kufor? Po sklopení zadných sedadiel sa kapacitou vyrovná menšej dodávke. Praktickosť podčiarkujú široko otvárateľné dvere, nízka nakladacia hrana a šikovné riešenia na odkladanie drobností, vrátane dvojitého veka stredovej konzoly, ku ktorému majú pohodlný prístup aj pasažieri vzadu.

Kvalita spracovania interiéru nás úprimne prekvapila – hnedá koža, príjemné materiály na dotyk, minimalistický dizajn a dve veľké 12,3-palcové obrazovky vytvárajú dojem, akoby si sedel v modeli značky Genesis, nie v bežnom Hyundai.

Motor, ktorý nemá slabé miesto
Pod kapotou testovaného modelu pracuje kombinácia 1,6-litrového benzínového štvorvalca a elektromotora. Výsledkom je pohon, ktorý je nielen dostatočne silný, ale aj prekvapivo plynulý a kultivovaný. Akcelerácia je viac než primeraná – subjektívne pôsobí auto svižne, hoci oficiálne zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá približne 8,3 sekundy. Veľkú pochvalu si zaslúži 6-stupňový automat, ktorý radí hladko a bez zbytočného váhania.

Prechody medzi elektrickým a spaľovacím režimom sú takmer nepostrehnuteľné – pokiaľ sa teda nerozhodne na teba z ničoho nič zakričať niektorý z asistenčných systémov…
Asistenti, ktorí „vypnú“ teba skôr než sa stihneš pozrieť do zrkadla
Santa Fe je plné moderných technológií, ale nie všetky sú domyslené do detailov. Najväčšiu kritiku si zaslúži systém na monitorovanie pozornosti vodiča. Ten sleduje, či sa pozeráš na cestu a ak nie – čo môže zahŕňať aj tak bežné veci ako pozretie do spätného zrkadla – začne pípať. A ak sa nevrátiš pohľadom okamžite na cestu, spustí pípacie peklo vo viacerých tónoch.

Príklad z praxe? Na diaľnici som sa chcel zaradiť do ľavého pruhu, sledoval som spätné zrkadlo a čakal na medzeru. Auto začalo pípať, no nebolo mi jasné prečo. Keď som začal sledovať displeje, pípalo ešte intenzívnejšie. Po asi 15 minútach jazdy sa mi auto rozhodlo oznámiť, že si mám dať pauzu. Keď som to začal čítať, spustilo ešte agresívnejší tón. V tom momente som si uvedomil, že ak sa vodič nepozerá presne pred seba dlhšie než 2-3 sekundy, Santa Fe to považuje za nepozornosť. V princípe dobrý nápad, ale v praxi otravný a miestami až nebezpečný. A čo je najhoršie – tieto systémy sa po každom štarte znova aktivujú.

Spotreba, ktorá prekvapí aj konzervatívneho dieslistu
Hyundai Santa Fe Hybrid dokazuje, že hybrid nemusí byť len mestské auto. Pri plnej nádrži a nabitej batérii sme dosiahli dojazd takmer 900 km. Priemer počas testu? Výborných 7,0 litra na 100 km. Na okreskách sa dalo jazdiť aj za 6,2 litra, diaľnica si vypýtala 7,3 litra. V meste spotreba kolísala okolo 10 litrov, no výrazne záležalo na štýle jazdy a trase – hybridný systém si vie niekedy výrazne pomôcť elektromotorom, najmä pri pomalej a plynulej jazde.

Na veľké, ťažké SUV je to výborný výsledok, ktorý môže konkurovať aj niektorým moderným dieslovým SUV.
Záver: Najlepšie Santa Fe všetkých čias
Nový Hyundai Santa Fe Hybrid je SUV, ktoré sa nebojí experimentovať. Svojím dizajnom púta pozornosť, interiérom prekvapuje a jazdnými vlastnosťami rozhodne nesklame. V mnohom pripomína autá vyššej triedy, no stále si zachováva rozumnú cenovku.
Nový Hyundai Santa Fe je auto, za ktorým sa každý otáča. Tu je kompletná galéria
Áno, asistenčné systémy môžu liezť na nervy. Ale keď si na ne zvykneš – alebo ich pri každom štarte trpezlivo vypneš – dostaneš späť jedno z najpriestrannejších, najkomfortnejších a najúspornejších SUV v strednej triede. K dispozícii je v 5, 6 a dokonca aj 7-miestnom prevedení. Ceny začínajú od 47 290 €, čo je vzhľadom na kvalitu spracovania, použité materiály a veľkostnú kategóriu priam až zarážajúco nízka cena. Ak by som do auta sadol a mal uhádnuť cenovku, tipoval by som možno aj o polovicu vyššie sumy. Koniec koncov, presne také sumy odhadoval každý, koho som v tomto aute viezol.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

RECENZIA Je toto najlepší pracovný notebook roku 2025? Po rokoch som sa vrátil k ThinkPadu a viem, či stojí za to

Zlacneli o 300€ a sú ideálnym luxusným darčekom. 21 dní som testoval najlepšie hodinky Samsungu

TEST: Vymenila som iPhone za najlacnejší Android. Už pri zapnutí prišiel šok, to však nebolo to najhoršie

RECENZIA Stalker na PS5 konečne ukázal, čo v ňom je. To, čo za rok spravili, nikto nečakal (RECENZIA)

RECENZIA Hráčom ostane horká pachuť. Nové Call of Duty ma úplne šokovalo, prešlo obrovskými zmenami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

GymBeam získal 110 miliónov eur, presúva sídlo preč zo Slovenska. Vybral si krajinu s „predvídateľnejším podnikateľským prostredím“

V Rusku stíchli stovky Porsche: Luxusy sa zmenili na „mŕtvy kov“, pripúšťajú úmyselný zásah

Až 76 % ľudí má mozog ochudobnený o zásadnú látku. Vedci hovoria o globálnom deficite s vážnymi dôsledkami

Fico ostro proti Európskej únii: „Ak je pre Západ život Rusa či Ukrajinca h*vno, podieľa sa na rozpade EÚ“

Rusko chce „resetovať“ NATO k hraniciam z roku 1997. Ultimátum sa priamo týka bezpečnosti Slovenska
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
Slovensko spustilo prvú kvantovú komunikačnú linku. Buduje sa národná sieť, ktorá znemožní odpočúvanie
Ochrana zákazu vraj posilní ekonomiku EÚ. Európska krajina stojí pevne za zákazom spaľovákov
Slovensko zaostáva za V4 aj Európou: Zelená energetika stojí
Výsledky štúdie šokovali ľudí. Mládež trávi na sociálnych sieťach menej času než pred rokom
Trump tlačí na médiá. Chce ovládnuť správy a dosadiť vlastných ľudí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

GymBeam získal 110 miliónov eur, presúva sídlo preč zo Slovenska. Vybral si krajinu s „predvídateľnejším podnikateľským prostredím“

V Rusku stíchli stovky Porsche: Luxusy sa zmenili na „mŕtvy kov“, pripúšťajú úmyselný zásah

Až 76 % ľudí má mozog ochudobnený o zásadnú látku. Vedci hovoria o globálnom deficite s vážnymi dôsledkami

Fico ostro proti Európskej únii: „Ak je pre Západ život Rusa či Ukrajinca h*vno, podieľa sa na rozpade EÚ“




