V posledných dňoch sa na hernej scéne rozprúdila debata o budúcnosti série Assassin’s Creed, ktorú rozvíril Tom Henderson z Insider Gaming. Podľa jeho informácií Ubisoft pripravuje ambicióznu expanziu tejto značky – v priebehu nasledujúcich šiestich rokov má vydať až deväť nových titulov.

Týmto krokom sa séria vracia k agresívnejšiemu vydávaciemu cyklu, ktorý bol kedysi typický, no v ostatných rokoch Ubisoft prešiel na princíp „menej je viac“. Firma zároveň plánuje pokryť široké spektrum herných žánrov a platforiem.

Chystajú sa veľké RPG tituly, menšie príbehové hry, remaky, multiplayerové zážitky aj mobilné projekty. Hlavné RPG diely by mali vychádzať každé dva až tri roky, pričom medzi nimi budú vychádzať menšie či experimentálne tituly, aby si séria udržala záujem hráčov počas celého obdobia.

Nové diely Assassin´s Creed prídu aj na mobily

Najbližšie sa hráči dočkajú Assassin’s Creed Jade, mobilnej hry zasadenej do starovekej Číny. Jade má priniesť autentický stealth a prieskum na mobilné zariadenia, pričom pôjde o prvý väčší mobilný projekt v sérii.

Paralelne s Jade je v príprave Invictus, multiplayerová hra inšpirovaná titulmi ako Fall Guys. Invictus má ponúknuť súťaženie 16 hráčov v rôznych disciplínach a Ubisoft už má pripravený plán na päť rokov podpory po vydaní, ak sa projekt ujme.

Assassins Creed
Assassin´s Creed Jade

Veľkou správou je aj remake Assassin’s Creed IV: Black Flag s kódovým označením Obsidian. Tento titul bude postavený na novom Anvil engine a podľa Hendersona by mal vyjsť približne v rovnakom období ako Invictus. Black Flag patrí medzi najobľúbenejšie diely série, takže remake má potenciál osloviť nielen nových, ale aj dlhoročných fanúšikov.

Ďalšíe projekty a výprava okolo sveta

Po ukončení dvojročnej podpory pre Shadows sa na scénu dostane Hexe. Ide o menší projekt zasadený do obdobia európskeho lovu na čarodejnice, pričom hra bude mať temnejšiu atmosféru so silným dôrazom na mystiku. Hexe dostane po vydaní jeden rok dodatočného obsahu v podobe menších a väčších rozšírení.

Ďalším veľkým RPG projektom je Scarlet, ktorý je už vo vývoji a podľa Hendersona môže niesť aj kódové označenie Nebula. Titul by mal hráčov vziať na cestu okolo sveta, konkrétne do Indie, Stredomoria a Aztéckej ríše, vďaka čomu séria výrazne rozšíri svoje geografické pole pôsobnosti. Po Scarlet nasleduje ďalší RPG projekt, zatiaľ bez kódového mena, s plánovaným vydaním po dvojročnej podpore Scarlet.

V pláne je tiež ďalší remake s označením Stardust a druhý multiplayerový titul s kódovým označením Emerald, ktorý by mal vyjsť krátko po Starduste. Emerald by mohol byť PvE zážitkom, ktorý bude podporovaný minimálne päť rokov.

Agresívny prístup s nejasným výsledkom

Henderson zároveň upozorňuje, že nie všetky projekty sú definitívne a v minulosti už došlo k zrušeniu niektorých plánovaných hier, napríklad projektu Mask pre Netflix. Plány sa môžu meniť podľa vývoja trhu a odozvy hráčov. Ubisoft navyše spolupracuje s technologickým gigantom Tencent, čo by mohlo ovplyvniť dlhodobú stratégiu značky.

Celkovo je jasné, že Assassin’s Creed čaká najrušnejšie obdobie za posledné roky. Ubisoft sa snaží využiť popularitu série naplno a osloviť čo najširšie publikum – od fanúšikov veľkých RPG, cez milovníkov multiplayeru až po hráčov na mobiloch. Či sa mu podarí udržať kvalitu a záujem komunity aj pri takomto tempe, je však otázne.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP