Na čínskom trhu sa objavila nová vlajková loď od značky Lynk & Co, ktorú vlastní koncern Geely cez dcérsku spoločnosť Zeekr, a hneď vzbudila pozornosť. Hybridný SUV model Lynk & Co 900 totiž sľubuje kombinovaný dojazd až 1 350 kilometrov, čo z neho robí jedného z najambicióznejších konkurentov v segmente veľkých SUV.

Model 900 je zároveň prvým autom značky, ktoré porušuje tradičný spôsob pomenovávania áut číselnou radou. Doteraz sme poznali modely ako 01 či 09, no teraz prichádza prekvapivá „deväťstovka“, ktorá má zaujať nielen technologicky, ale aj dizajnovo a prakticky. O modeli informoval portál Interesting Engineering.

Vynikajúci dojazd

V ponuke sú tri rôzne pohonné jednotky. Základ tvorí 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 188 koní, doplnený o dva elektromotory (215 koní vpredu a 308 koní vzadu), pričom celkový výkon dosahuje až 711 koní a batéria s kapacitou 44,85 kWh zabezpečuje elektrický dojazd 220 km (CLTC) a kombinovaný dojazd až 1 350 km.

Stredná verzia má pod kapotou 2,0-litrový motor s výkonom 251 koní a elektromotory s výkonom 165 koní vpredu a 308 koní vzadu, výsledkom je systémový výkon 724 koní a batéria s kapacitou 52,38 kWh umožňuje elektrický dojazd 280 km a kombinovaný dojazd 1350 km.

Najvýkonnejšia verzia dostala ešte jeden elektromotor navyše, čo znamená tri elektromotory – predný so 165 koňmi a dva zadné so súhrnným výkonom 456 koní, pričom celkový výkon stúpa na 872 koní a akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá iba 4,3 sekundy, elektrický dojazd je 267 km a kombinovaný presahuje 1440 km.

Interiér a rozmery

Vo vnútri nájdeme obrovskú 30-palcovú obrazovku s rozlíšením 6K a interiér pripomínajúci obývačku – šesť sedadiel umožňuje pasažierom sedieť oproti sebe, pričom druhý rad sa dá otočiť o 180 stupňov a tretí rad sa dá posúvať v rozsahu 125 mm.

Z pohľadu rozmerov ide o masívne vozidlo s dĺžkou 5240 mm, šírkou 1999 mm, výškou 1800 mm a rázvorom kolies 3160 mm, no napriek tomu má výborný koeficient odporu vzduchu 0,291 Cd, čo je lepšie než priameho konkurenta Li Auto L9.

Podvozok ponúka svetlú výšku 194 mm, 20- alebo 21-palcové kolesá a v strednej výbave aj 4-piestikové brzdové strmene a dvojkomorové vzduchové odpruženie pre vyšší komfort jazdy.

Z technologickej stránky sú nižšie verzie vybavené systémom autonómneho riadenia G-Pilot H5, ktorý beží na dvoch čipoch Nvidia Drive Orin-X, vyššie výbavy prechádzajú na výkonnejší G-Pilot H7 s čipom Nvidia Drive Thor – vozidlo podporuje funkciu Navigate on Autopilot pre jazdu po diaľnici aj v meste.

Z hľadiska bezpečnosti ide o priekopnícky model. Ako prvý na svete totiž využíva jednoliaty tepelný lisovaný bočný panel a v prednej časti má špeciálne tvarovanú deformačnú zónu v tvare písmena W pre lepšiu absorpciu nárazu. Zároveň je zatiaľ jediným autom, ktoré prešlo nárazovým testom zozadu pri rýchlosti 100 km/h.

Lynk & Co 900 mieri na domácich rivalov ako Aito M9, Li Auto L9 či Denza N9 a s touto výbavou má ambíciu stať sa novou vlajkovou loďou prémiových SUV na čínskom trhu.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP