V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Nemecká automobilka Volkswagen za prvý štvrťrok 2025 oznámila pokles zisku po zdanení o viac než 40 %. Tento negatívny vývoj spôsobilo viacero faktorov, medzi ktoré patrí predovšetkým vysoké jednorazové náklady a slabé výsledky na kľúčovom čínskom trhu, ktorý dlhodobo predstavuje jednu z najdôležitejších oblastí predaja pre automobilky.

Volkswagen dosiahol zisk po zdanení vo výške 2,19 miliardy eur, čo je pokles o 40,6 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Tržby automobilky sa však zvýšili o 3 % na hodnotu 77,56 miliardy eur. Tento nárast bol podporený lepším predajom, keď Volkswagen v prvom štvrťroku predal 2,10 milióna áut, čo predstavuje medziročný nárast o 0,9 %. Napriek tomu, že objem predaja vzrástol, zisk bol výrazne ovplyvnený viacerými mimoriadnymi nákladmi, ktoré sa podpísali pod nižší zisk.

Slabé výsledky na čínskom trhu a náklady v batériovej divízii

Vývoj zisku bol negatívne ovplyvnený slabšími výsledkami na čínskom trhu, kde Volkswagen zaznamenal pokles zisku. Tento pokles sa týka najmä predaja áut, ktorý nebol v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi taký silný. Ďalším problémom bola prehĺbená strata v batériovej divízii automobilky, čo znamenalo ďalší negatívny vplyv na celkový finančný výkon.

K tomu sa pridali aj jednorazové náklady vo výške 1,1 miliardy eur, ktoré sa týkali emisných limitov v Európskej únii, pokračujúcej reštrukturalizácie softvérovej divízie Cariad a vyčlenenia ďalších rezerv v súvislosti s dlhodobým emisným škandálom. Tieto faktory viedli k poklesu prevádzkového zisku o 36,9 % na 2,87 miliardy eur.

Volkswagen

Náročné obdobie a výhľad na zvyšok roka

Volkswagen v súvislosti s výhľadom na zvyšok roka uviedol, že očakáva výsledky skôr na dolnej hranici predpokladaného rozsahu. Dôvodom sú faktory, ako je silnejšia konkurencia na globálnych trhoch, prísne emisné normy, ktoré je potrebné dodržiavať, a napätie vo svetovom obchode, ktoré môže ovplyvniť predaj a ziskovosť. Automobilka sa pripravuje na ďalšie výzvy v podobe regulácií a zmien v spotrebiteľskom správaní, ktoré môžu ovplyvniť jej pozíciu na trhu.

Volkswagen teda stojí pred náročným obdobím, keď bude musieť čeliť nielen ekonomickým výzvam, ale aj prísnym regulačným požiadavkám, ktoré si vyžadujú zodpovedný prístup k výrobe a predaju. Zaujímavé bude sledovať, ako sa automobilka vyrovná s konkurenciou a ďalšími faktormi, ktoré ovplyvnia jej ďalší vývoj.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP