Čínska automobilka Geely prináša na trh revolučný hybridný pickup s názvom Radar, ktorý sa snaží úplne zmeniť pravidlá hry v tomto segmente, doposiaľ ovládanom spaľovacími motormi. Radar ponúka pôsobivý kombinovaný dojazd viac než 1 000 kilometrov a jeho vývoj bol podporený extrémne rozsiahlym testovaním.

Testovanie zahŕňalo vyše 40-tisíc hodín prevádzkových skúšok, tisíce testov hnacej sústavy a neuveriteľných 40 miliónov kilometrov jazdných skúšok, vďaka čomu získal certifikáciu spoľahlivosti hybridného systému na úrovni S, najvyššej v Číne. Na toto vozidlo upozornil portál Interesting Engineering.

Výnimočný a variabilný

Kľúčom k výnimočnosti modelu Radar je integrácia dvoch špičkových platforiem – energetického systému Omni Stack a internetového prepojenia Shuttle, ktoré z pickupu robia viac než len dopravný prostriedok. Vďaka týmto technológiám sa Radar stáva univerzálnym pracovným nástrojom pripraveným na outdoorové výpravy, prácu v teréne či podporu v núdzových situáciách.

Srdcom vozidla je hybridný systém Thor EM, ktorý umožňuje využívanie čisto elektrickej jazdy aj plug-in hybridnej prevádzky, pričom všetko podporuje prvá trojstupňová špeciálna hybridná prevodovka (3DHT) navrhnutá špeciálne pre pickupy, vďaka čomu je prechod medzi rôznymi režimami jazdy hladký a optimalizuje sa spotreba energie.

geely radar na snehu či kde.
YouTube/Geely Group

Vynikajúca efektivita a účinnosť

Pod kapotou sa nachádza motor 1.5T, ktorý spolupracuje s 3DHT prevodovkou a zabezpečuje svižnú akceleráciu. Z 0 na 100 km/h zrýchli radar za 6,5 sekundy. Geely tvrdí, že táto konfigurácia zvláda bez problémov aj náročné podmienky ako jazdu v horách, na veľkých nadmorských výškach či v náročnom teréne. Tri rýchlostné stupne prevodovky pomáhajú maximalizovať výkon pri vyšších rýchlostiach a zároveň udržiavať nízku spotrebu paliva, čo z Radaru robí mimoriadne efektívne vozidlo v rôznych jazdných podmienkach.

Významnou prednosťou systému je jeho vysoká tepelná účinnosť dosahujúca 44,26 %, čo je jedna z najvyšších hodnôt v tomto segmente. Inteligentné riadenie spotreby energie umožňuje dynamické prispôsobovanie dodávky výkonu, čím sa znižuje spotreba paliva o 21 % v porovnaní s klasickými pickupmi na benzín, a to bez kompromisov v oblasti výkonu či dojazdu.

Omni Stack platforma ponúka okrem úspory energie aj schopnosť skladovať a dodávať energiu pre rôzne zariadenia, čím sa Radar mení na mobilný zdroj energie využiteľný napríklad pri stavbách alebo záchranných operáciách. Shuttle platforma zas umožňuje prepojenie s dronmi a cloudovými systémami, čím sa otvárajú možnosti vzdialenej správy údajov a riadenia operácií v teréne.

Porucha jedného motora ťa nezastaví

Bezpečnosť je zabezpečená dvojitou architektúrou elektromotorov, ktorá zaručuje, že aj v prípade poruchy jedného motora zostane vozidlo plne funkčné. Spoľahlivosť konštrukcie a výkonnosť hybridného systému bola overená v extrémnych podmienkach vrátane dlhodobej jazdy vysokými rýchlosťami, prevádzky vo vysokohorských oblastiach či pri teplotách hlboko pod nulou.

Radar prichádza aj v špeciálnych konfiguráciách určených pre sektory ako verejná bezpečnosť, infraštruktúra či energetika. Tieto verzie využívajú hybridnú pohonnú jednotku, schopnosti mobilného zásobovania energiou a možnosti IoT pre podporu profesionálnych aplikácií – od rýchlej reakcie pri núdzových situáciách až po napájanie vybavenia v odľahlých lokalitách.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP