Čínska automobilka Great Wall Motor sa snaží získať späť svoju niekdajšiu pozíciu lídra na trhu SUV v domácom prostredí a nasadzuje na to poriadne silnú zbraň. Ide o druhú generáciu plug-in hybridného SUV Haval Xiaolong Max, ktorá prináša kombináciu dlhého dojazdu, inteligentných technológií a rýchleho nabíjania. O najnovšom modeli informoval portál Interesting Engineering.

Atraktívny interiér

Dizajn nového modelu vychádza z filozofie „rytmickej prírodnej estetiky“, čo v praxi znamená svieži, moderný vzhľad a plynulé línie karosérie. Predné svetlá obsahujú až 72 LED diód, dosahujú jas 4 000 lúmenov a osvetľujú cestu až do vzdialenosti 190 metrov. Vozidlo sa ponúka v piatich farebných prevedeniach, čo poteší fanúšikov individualizácie.

Interiér si zakladá na funkčnom usporiadaní, kde dominuje T-formát s plochým spodkom volantu, digitálnym prístrojovým panelom s uhlopriečkou 12,3 palca a centrálnou obrazovkou s veľkosťou až 14,6 palca. Vyššie výbavy dostanú aj head-up displej a celému systému šéfuje vlastný infotainment CoffeeOS 3, ktorý zvláda rozpoznávanie hlasu aj tváre.

O asistenciu vodičovi sa stará technológia Coffee Pilot Plus, založená na vizuálnej navigácii. V útrobách SUV sa nachádzajú tri milimetrové radary, 12 ultrazvukových senzorov a sedem kamier, ktoré umožňujú pokročilé funkcie ako autonómne parkovanie, rozpoznávanie semaforov, vyhýbanie sa prekážkam alebo asistenciu pri zmene jazdného pruhu.

haavl SUV
Auto World/YouTube

Neskutočná spotreba

Pod kapotou je umiestnený hybridný systém Hi4 od GWM, ktorý kombinuje 1,5-litrový spaľovací motor s dvoma elektromotormi – vpredu a vzadu. Spolu dodávajú výkon až 319 koní a krútiaci moment 595 Nm, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 180 km/h, čo je veľmi slušné číslo v kategórii PHEV.

Najväčším ťahákom je ale dojazd. Vďaka kombinácii batérie a nádrže dokáže model prejsť až 1 200 kilometrov bez potreby dobíjania či tankovania. Batéria má dve veľkosti, 18,74 kWh a 27,54 kWh, a poskytuje čisto elektrický dojazd 68 až 103 kilometrov podľa čínskeho štandardu CLTC. Spotreba paliva je extrémne nízka – len 0,97 litra na 100 kilometrov podľa WLTC.

Rýchlonabíjanie trvá približne 20 až 30 minút na úroveň 80 %, pričom pomalé nabíjanie sa pohybuje od troch do štyroch hodín v závislosti od verzie. A ak sa batéria vyčerpá, systém sa automaticky prepne do tradičného hybridného režimu a jazda môže pokračovať ďalej.

Značka Haval bola dlhé roky dominantným SUV hráčom v Číne, no v posledných rokoch ju predbehla konkurenčná BYD so svojím agresívnym vstupom do segmentu nových energetických vozidiel (NEV). Great Wall Motor teraz dúfa, že práve s modelom Xiaolong Max a ďalšími pripravovanými novinkami sa jej podarí získať späť svoj vplyv, a to najmä vďaka dôrazu na efektivitu, inteligentné technológie a dizajn, ktorý kombinuje praktickosť s estetikou.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP