Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
Honda oficiálne uvádza na čínsky trh úplne nový elektrický SUV model s označením P7. A veruže, je to poriadny kus plechu. Má výkon až 469 koní, dojazd cez 650 kilometrov a cenu, ktorá vyrazí dych aj najväčším skeptikom. Ide o model pre rok 2025, ktorý vznikol v spolupráci s čínskymi partnermi Dongfeng a GAC pod značkou Ye, ktorá bola predstavená len pred rokom, píše Electrek.
Ľahko si ju pomýliš
Honda P7 sa síce prezentuje ako novinka, no technicky i vizuálne je takmer na nerozoznanie od svojho súrodenca Ye S7. Oba modely sú postavené na rovnakej platforme, majú zhodné rozmery – dĺžku 4750 mm, šírku 1930 mm, výšku 1625 mm a rázvor 2930 mm – a zdieľajú aj rovnaké technické špecifikácie. Čo sa týka pohonu, verzia s pohonom zadných kolies ponúkne dojazd až 650 kilometrov podľa čínskeho CLTC cyklu, zatiaľ čo verzia s pohonom všetkých kolies zvládne „len“ 620 kilometrov.
Kým S7 a P7 sú si až znepokojivo podobné, Honda sa snaží P7 vizuálne odlíšiť pomocou svetelného podpisu. S7 má X-tvarované svetlá, P7 sa pýši C-tvarovanými LED svetlami, ktoré viac evokujú dizajnový jazyk značky Honda. Tento rozdiel je možno drobný, ale v segmente, kde detaily rozhodujú, môže byť práve toto rozhodujúci faktor pre zákazníkov.

V interiéri sa nachádza futuristický mix dotykových obrazoviek, fyzických tlačidiel a digitálnych spätných zrkadiel, ktoré nahrádzajú klasické zrkadlá kamerami s displejmi na dverách. Tento prístup spája technologickú vyspelosť s praktickosťou a vytvára elegantný a moderný priestor, ktorý sa bez problémov môže porovnávať s interiérmi luxusnejších modelov.
Neuveriteľná cena
Najväčším prekvapením je však cena. Zadokolka začína na 199 900 juanov, čo je v prepočte približne 24 000 eur, a štvorkolka sa predáva za 249 900 juanov, teda zhruba 30 000 eur. Obe verzie sú teda výrazne lacnejšie než konkurencia, na čele s Teslou Model Y, ktorá bola pôvodne považovaná za hlavného rivala. Doba sa však mení a otázkou ostáva, či je Model Y v dnešnom čínskom trhu ešte skutočnou hrozbou.

Okrem výkonu a dojazdu dostane zákazník aj pokročilé asistenčné systémy (ADAS), ktoré by v iných častiach sveta stáli podstatne viac, ak by ich vôbec bolo možné získať v tejto výbave. Honda týmto krokom ukazuje, že to s elektrickou budúcnosťou myslí vážne a že je ochotná hrať cenovú hru oveľa agresívnejšie než kedysi.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Ukrajinci mali zabiť kľúčového ruského generála. Spájaný bol s kauzou Skripaľ aj explóziou na Morave

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Dom aj s pozemkom za 25 000 eur a chata za skvelú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine: V dokumente používa rovnaké slová ako pred inváziou na Ukrajinu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nepríjemnosť pre Putina. Čoraz viac obyvateľov európskeho štátu podporuje vyslanie vojakov na Ukrajinu
Turci riešia nepríjemné incidenty v krajine. Rusi im posielajú bezpilotné „darčeky“
Musk opäť posunul technológiu dopredu. Tesla predstavila verejnosti humanoida
Ukrajina môže uloviť ďalšie ruské klenoty. Moskva poslala vojakom dva strategické zbrane
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Ukrajinci mali zabiť kľúčového ruského generála. Spájaný bol s kauzou Skripaľ aj explóziou na Morave

Donald Trump pripustil najhorší scenár: USA nevylučujú vojnu, situácia eskaluje

Dom aj s pozemkom za 25 000 eur a chata za skvelú cenu. Štát predáva prebytočný majetok

Zima ešte nepovedala posledné slovo: Na Slovensko prichádzajú mrazy a intenzívne sneženie (PREDPOVEĎ)

