Stačilo by mi tankovať raz za mesiac. 3 týždne som testoval nový Kodiaq, zbúral všetky mýty o nabíjaní
Keď sa povie plug-in hybrid, mnohým vodičom sa automaticky vybaví predstava, že bez domáceho nabíjania je takýto typ auta prakticky nepoužiteľný. To možno platilo v časoch, keď bežné plug-in hybridy disponovali pomalými, maximálne 7 kW AC nabíjačkami, s ktorými si auto nabíjal cez dve hodiny.
Škoda Kodiaq iV však túto predstavu búra a ukazuje, že aj bez vlastného wallboxu alebo zásuvky v garáži dokáže byť plug-in hybrid mimoriadne praktický, efektívny a plnohodnotne využiteľný. Po troch týždňoch testovania som zistil, že Kodiaq iV je doslova stvorený pre moderný životný štýl – či už jazdíš po meste, absolvuješ dlhé trasy alebo jednoducho hľadáš spôsob, ako znížiť náklady na palivo.
Na elektrinu nielen v meste
Počas celej doby testu som sa po meste pohyboval prakticky výlučne na elektrinu. Kodiaq iV má reálny elektrický dojazd medzi 80 až 100 kilometrami, čo je viac než dosť na každodenné presuny – nielen tie mestské, ale dokonca aj prímestské či diaľničné.
Ako to? Jednoducho som využíval každú príležitosť na dobitie batérie. Parkovanie pri obchodnom centre? Auto bolo pripojené k nabíjačke. Zastávka na káve? Opäť som dobíjal. Za 45 minút nabíjania som batériu vždy dostal minimálne na 90 %, čo mi stačilo na ďalšie desiatky kilometrov elektrickej jazdy. Nabíjanie sa tak stalo prirodzenou súčasťou môjho dňa – niečo ako doplnenie paliva, ktoré však nezaberá žiadny extra čas navyše.
Dlhé trasy? Žiadny problém
Kodiaq iV však nie je len mestský špecialista. Každý týždeň som absolvoval dlhšie trasy s dĺžkou okolo 250 kilometrov. Na diaľnici som si nastavil tempomat na 140 km/h a nechal auto pracovať v hybridnom režime. Spaľovací motor hral v tomto prípade prím, ale aj pri týchto trasách som dokázal výrazne znížiť spotrebu benzínu vďaka pravidelnému nabíjaniu a hlavne teda zapájaniu elektromotora do pohonu auta.
Predstav si situáciu: zastavíš na obed v reštaurácii pri diaľnici a auto pripojíš k rýchlonabíjačke. Za čas, ktorý stráviš obedom, máš batériu opäť plne nabitú, čo znamená ďalších 80 km na jazdy na elektrinu. Po troch týždňoch testovania sa moja finálna spotreba benzínu zastavila na výborných 4,2 litra na 100 kilometrov – a to som jazdil svižne, bez akýchkoľvek kompromisov. Myslím, že na také veľké auto, akým je Kodiaq, ide o famóznu spotrebu.
Na čerpačku raz mesačne
Jedným z najväčších prekvapení bolo to, ako málo benzínu som počas testovania spotreboval. Po najazdení 1 100 kilometrov mi v nádrži zostávala ešte rezerva na ďalších 100 kilometrov. Pri mojom štýle jazdy by mi teda stačilo tankovať raz za mesiac. Tento fakt podčiarkuje ekonomickú stránku Kodiaqu iV: ak pravidelne využívaš elektrický režim a nabíjaš počas zastávok, náklady na palivo môžu byť minimálne.
Rýchle nabíjanie ako game-changer
Najväčšou zbraňou a dôvodom, prečo je nový Kodiaq iV tak skvele využiteľný aj pre niekoho, kto nemá nabíjačku doma či v práci, je rýchlosť nabíjania. Na rozdiel od mnohých iných plug-in hybridov podporuje DC nabíjanie s výkonom až 50 kW cez konektor CCS. To znamená, že batériu dokážete nabiť z 10 % na 80 % za približne 26 minút a plné nabitie trvá okolo 45 minút, ak je samozrejme batéria v ideálnej teplote.
Počas bežného pracovného dňa som ale prakticky nikdy nenajazdil viac ako 100 km a minimálne každý druhý deň som mal nejakú zastávku, kde bola nabíjačka. Rýchle DC nabíjanie teda úplne eliminovalo potrebu domáceho wallboxu.
Plug-in hybrid bez kompromisov
Kodiaq iV je teda ako stvorený pre vodičov, ktorí nemajú prístup k domácemu nabíjaniu – napríklad obyvateľov bytových komplexov alebo tých, ktorí často cestujú a potrebujú flexibilitu v podobe spaľovacieho motora a nádrže, ktorú pri dlhej trase stačí natankovať za 10 minút.
Rýchle DC nabíjanie s výkonom 50 kW a reálny elektrický dojazd cez 80 km robia z tohto modelu praktického spoločníka do mesta aj na diaľnicu. Počas troch týždňov testovania ma toto auto presvedčilo, že spojenie ekologickej a ekonomickej prevádzky vo veľkom rodinnom SUV môže fungovať, a to aj bez toho, aby si mal každú noc auto pripojené k nabíjačke.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
Tesla si kope hrob. Do áut vraj úmyselne vkladá vec, ktorá pripravuje o peniaze milióny ľudí
ZAUJÍMAVÉ Pochovali spaľováky: Elektromobil nabiješ za 4 minúty. Európska firma vynašla geniálny systém
S naftou zmizli aj karcinogénne látky. Američania nasadili elektrické vlaky, z ich vedľajších účinkov ostali šokovaní
Slávna značka je v hlbokej kríze. Ku dnu ju ťahá hneď niekoľko faktorov, Stellantis je zúfalý
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Pápež František zomrel, uviedol Vatikán. Mal 88 rokov
Mesežnikov varuje pred Ficom, Klein odhaľuje tajomstvo úspechu, Dobias ukazuje realitu záchranára (PREHĽAD)
Šéf Pentagónu opäť zdieľal utajené informácie: V chate sa jeho manželka mala dozvedieť o útokoch na Jemen
Tragický nález v Banskej Bystrici: Žena našla dvoch mužov so strelnými poraneniami hlavy
Odhalili príčinu smrti pápeža Františka. Mala byť náhla, Vatikán sa vyjadrí večer
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tesla si kope hrob. Do áut vraj úmyselne vkladá vec, ktorá pripravuje o peniaze milióny ľudí
- Stačilo by mi tankovať raz za mesiac. 3 týždne som testoval nový Kodiaq, zbúral všetky mýty o nabíjaní
- S naftou zmizli aj karcinogénne látky. Američania nasadili elektrické vlaky, z ich vedľajších účinkov ostali šokovaní
- Prejde 1 200 km bez tankovania či nabíjania a má spotrebu 0,97 litra. Toto SUV šokovalo svet
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Tesla si kope hrob. Do áut vraj úmyselne vkladá vec, ktorá pripravuje o peniaze milióny ľudí
- S naftou zmizli aj karcinogénne látky. Američania nasadili elektrické vlaky, z ich vedľajších účinkov ostali šokovaní
- Slávna značka je v hlbokej kríze. Ku dnu ju ťahá hneď niekoľko faktorov, Stellantis je zúfalý
- Pochovali spaľováky: Elektromobil nabiješ za 4 minúty. Európska firma vynašla geniálny systém
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
USA mení taktiku v obchodnej vojne. Dôležitý sektor unikol superclám
Zverejnili vraj citlivé informácie. Rusi naparili Googlu smiešnu pokutu
Spôsobila škody za takmer 8 miliónov eur. Slovensko čelilo minulý rok veľkej pohrome
Rusi opäť provokujú Európu. Britské Typhoony ukázali pripravenosť NATO
Ukrajine dochádza plyn. Pred zimou ju čaká najväčší energetický test
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Pápež František zomrel, uviedol Vatikán. Mal 88 rokov
Mesežnikov varuje pred Ficom, Klein odhaľuje tajomstvo úspechu, Dobias ukazuje realitu záchranára (PREHĽAD)
Šéf Pentagónu opäť zdieľal utajené informácie: V chate sa jeho manželka mala dozvedieť o útokoch na Jemen
Tragický nález v Banskej Bystrici: Žena našla dvoch mužov so strelnými poraneniami hlavy
Odhalili príčinu smrti pápeža Františka. Mala byť náhla, Vatikán sa vyjadrí večer
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené