Má „Božie oko“, dojazd 1 300 km a neuveriteľných asistentov. BYD predáva sci-fi auto za 50-tisíc €
Čínsky BYD predstavil svoju najnovšiu vlajkovú loď medzi SUV. Ide o plug-in hybrid Denza N9, ktorý v Číne vstupuje na trh s cenovým rozpätím od 389 800 do 449 800 jüanov, teda približne 52 000 až 61 000 eur. K dispozícii je v dvoch výbavových verziách a okrem luxusného spracovania prináša aj technológie, ktoré doposiaľ poznáme skôr z futuristických konceptov než z bežnej premávky. Na tento počin upozornil portál CarNewsChina.
Výnimočné vozidlo
Denza N9 je prvým SUV vybaveným technológiou e3 „Yisanfang“ od BYD, ktorá umožňuje napríklad krabí pohyb, tankové otáčanie na mieste a stabilitu pri defekte pneumatiky až pri rýchlosti 180 km/h. Exteriér si zákazníci môžu prispôsobiť výberom zo štyroch farebných prevedení – čiernej, striebornej, sivej a zelenej.
Vozidlo je postavené na platforme e-Platform 3.0 a jeho rozmery sú 5 258 mm na dĺžku, 2 030 mm na šírku a 1 830 mm na výšku, s rázvorom kolies 3 125 mm. Nad hlavami pasažierov sa rozprestiera panoramatická strecha s plochou 3,2 m², ktorá zasahuje cez všetky tri rady sedadiel.
O pohon sa stará trojmotorová sústava – predný AC asynchrónny motor s výkonom 200 kW (268 koní) a krútiacim momentom 315 Nm, zatiaľ čo zadné kolesá sú poháňané dvoma permanentnými magnetickými synchrónnymi motormi s výkonom 240 kW (322 koní) a 360 Nm.
Celý systém je doplnený o 2,0-litrový preplňovaný spaľovací motor s výkonom 152 kW (204 koní) a krútiacim momentom 325 Nm a o 46,9 kWh batériu typu Blade. Výsledkom je čisto elektrický dojazd 202 km podľa CLTC a kombinovaný dojazd až 1 302 km. Z 0 na 100 km/h sa auto rozbehne za 3,9 sekundy, kombinovaná spotreba podľa NEDC je 6,3 litra na 100 km. Pri rýchlom nabíjaní sa batéria nabije z 30 % na 80 % za 19 minút.
Asistenti ako zo sci-fi
Vo výbave asistencie vodiča zaujme systém “God’s Eye” B, teda DiPilot 300. Je podporený 128-lineovým lidarom, piatimi radarovými senzormi, 12 ultrazvukovými senzormi a 14 kamerami. Vďaka tomu zvládne automatické parkovanie vo viacerých smeroch, diaľkové ovládanie parkovania, núdzové udržiavanie v jazdnom pruhu, monitorovanie mŕtveho uhla a autonómne brzdenie pri nočnej jazde až do rýchlosti 110 km/h.
V interéri záujme predný kokpit vybavený 17,3-palcovou 2.5K centrálnou obrazovkou, 13,2-palcovým displejom pred spolujazdcom a 50-palcovým AR head-up displejom. Vyššia výbava pridáva aj 13,2-palcový digitálny prístrojový panel. Zvukový systém Devialet má až 26 reproduktorov, na palube je aj stropná 17,3-palcová obrazovka pre pasažierov vzadu, mobilné ovládanie, hlasový AI asistent a dokonca Karaoke režim.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP