Vyrobia len 1 980 kusov. Renault predstavil elektrickú „raketu“ s extrémnym nabíjaním
Renault to s návratom legendy skutočne myslí vážne. Po koncepte predstavenom koncom roka 2024 teraz prichádza sériová verzia šialeného modelu Renault 5 Turbo 3E, ktorý sa od pôvodného návrhu takmer vôbec nelíši. Pribudlo len pár detailov ako logo RS za B-stĺpikom, ale jeho podstata zostáva rovnaká.
Ide o dvojdverový, dvojmiestny elektrický hot hatch, ktorý má s klasickým Renaultom 5 spoločné už len meno. Zásadným rozdielom tohto mini športiaka je pohon zadných kolies namiesto prednej nápravy. S najnovšími aktualitami prišiel portál Motor1.
Niečo nám to pripomína
Dizajnovo auto pripomína legendárne modely Renault 5 Turbo a Turbo 2 z minulosti, pričom dojem dotvára poriadne široká karoséria a brutálne 20-palcové disky kolies. Pod rozšírenými zadnými blatníkmi sa skrývajú dva elektromotory – každý s výkonom 268 koní, teda 200 kilowattov.
Spolu to znamená 536 koní, čo je na takto malý stroj poriadna nálož. Čo však vyráža dych, je krútiaci moment: až 4 800 newtonmetrov, hoci ide pravdepodobne o takzvaný „wheel torque“ – teda krútiaci moment nameraný priamo na kolesách. Rovnaký trik už v minulosti použil GMC pri Hummeri EV či Tesla pri Roadsteri.
Zrýchlenie na stovku zvládne za približne tri sekundy, maximálna rýchlosť sa vyšplhá na slušných 270 kilometrov za hodinu. Napriek výkonnému charakteru však nejde o čisto pretekársky špeciál bez výdrže. Vďaka 70-kWh batérii Renault sľubuje dojazd až 400 kilometrov podľa WLTP.
A hoci je auto väčšie a batéria ťažšia ako pri bežnom Renault 5, hmotnosť zostáva na rozumnej úrovni – len 1 450 kilogramov, čo je približne toľko ako verzia s menšou 52-kWh batériou. Tajomstvom je rozsiahle využitie karbónových dielov a odstránenie zadných sedadiel i dverí.
Eso v rukáve
Z technického hľadiska ponúka 5 Turbo 3E ešte jeden tromf – 800-voltovú architektúru. Tá umožňuje extrémne rýchle nabíjanie výkonom až 350 kW. V ideálnych podmienkach tak batéria prejde z 15 na 80 % kapacity len za 15 minút. Pre porovnanie, štandardný Renault 5 zvláda DC nabíjanie len do 100 kW.
Už pri Alpine A290 sa zdalo, že Renault v oblasti interiéru poriadne pritvrdil, no 5 Turbo 3E je ešte o level vyššie. Rýdzo športový interiér s Alcantarou, šesťbodové pásy, anatomické športové sedadlá, ochranný rám a výrazná rally páka ručnej brzdy vytvárajú dojem, že si práve nastúpil do pretekárskeho špeciálu. Nie nadarmo sa tomuto modelu začalo hovoriť „mini športiak“.
Objednávky na tento výnimočný elektrický hot hatch sa otvoria v priebehu niekoľkých týždňov a prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať v roku 2027. Cena zatiaľ nie je známa, ale očakáva sa, že v popisku bude figurovať až šesť cifier. Renault pritom plánuje vyrobiť len 1 980 kusov – symbolicky podľa roku, keď sa na trh dostal pôvodný Renault 5 Turbo. Limitovaná elektrická beštia sa bude predávať v Európe, na Blízkom východe, v Japonsku a Austrálii.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Ukrajina a Maďarsko v ostrom spore: „Vyzývame Zelenského, aby sa prestal vyhrážať“
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Krajina chrámov a tyrkysových pláží rozdá 200 000 leteniek zadarmo. Stačí splniť jedinú podmienku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP