Vyrobia len 1 980 kusov. Renault predstavil elektrickú „raketu“ s extrémnym nabíjaním
Renault to s návratom legendy skutočne myslí vážne. Po koncepte predstavenom koncom roka 2024 teraz prichádza sériová verzia šialeného modelu Renault 5 Turbo 3E, ktorý sa od pôvodného návrhu takmer vôbec nelíši. Pribudlo len pár detailov ako logo RS za B-stĺpikom, ale jeho podstata zostáva rovnaká.
Ide o dvojdverový, dvojmiestny elektrický hot hatch, ktorý má s klasickým Renaultom 5 spoločné už len meno. Zásadným rozdielom tohto mini športiaka je pohon zadných kolies namiesto prednej nápravy. S najnovšími aktualitami prišiel portál Motor1.
Niečo nám to pripomína
Dizajnovo auto pripomína legendárne modely Renault 5 Turbo a Turbo 2 z minulosti, pričom dojem dotvára poriadne široká karoséria a brutálne 20-palcové disky kolies. Pod rozšírenými zadnými blatníkmi sa skrývajú dva elektromotory – každý s výkonom 268 koní, teda 200 kilowattov.
Spolu to znamená 536 koní, čo je na takto malý stroj poriadna nálož. Čo však vyráža dych, je krútiaci moment: až 4 800 newtonmetrov, hoci ide pravdepodobne o takzvaný „wheel torque“ – teda krútiaci moment nameraný priamo na kolesách. Rovnaký trik už v minulosti použil GMC pri Hummeri EV či Tesla pri Roadsteri.
Zrýchlenie na stovku zvládne za približne tri sekundy, maximálna rýchlosť sa vyšplhá na slušných 270 kilometrov za hodinu. Napriek výkonnému charakteru však nejde o čisto pretekársky špeciál bez výdrže. Vďaka 70-kWh batérii Renault sľubuje dojazd až 400 kilometrov podľa WLTP.
A hoci je auto väčšie a batéria ťažšia ako pri bežnom Renault 5, hmotnosť zostáva na rozumnej úrovni – len 1 450 kilogramov, čo je približne toľko ako verzia s menšou 52-kWh batériou. Tajomstvom je rozsiahle využitie karbónových dielov a odstránenie zadných sedadiel i dverí.
Eso v rukáve
Z technického hľadiska ponúka 5 Turbo 3E ešte jeden tromf – 800-voltovú architektúru. Tá umožňuje extrémne rýchle nabíjanie výkonom až 350 kW. V ideálnych podmienkach tak batéria prejde z 15 na 80 % kapacity len za 15 minút. Pre porovnanie, štandardný Renault 5 zvláda DC nabíjanie len do 100 kW.
Už pri Alpine A290 sa zdalo, že Renault v oblasti interiéru poriadne pritvrdil, no 5 Turbo 3E je ešte o level vyššie. Rýdzo športový interiér s Alcantarou, šesťbodové pásy, anatomické športové sedadlá, ochranný rám a výrazná rally páka ručnej brzdy vytvárajú dojem, že si práve nastúpil do pretekárskeho špeciálu. Nie nadarmo sa tomuto modelu začalo hovoriť „mini športiak“.
Objednávky na tento výnimočný elektrický hot hatch sa otvoria v priebehu niekoľkých týždňov a prvé kusy by sa k zákazníkom mali dostať v roku 2027. Cena zatiaľ nie je známa, ale očakáva sa, že v popisku bude figurovať až šesť cifier. Renault pritom plánuje vyrobiť len 1 980 kusov – symbolicky podľa roku, keď sa na trh dostal pôvodný Renault 5 Turbo. Limitovaná elektrická beštia sa bude predávať v Európe, na Blízkom východe, v Japonsku a Austrálii.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Dopravu na D1 paralyzovala zrážka kamiónov. Diaľnica je neprejazdná
Michal Sabo podáva žalobu na Daniela Bombica. Zverejnil jeho kontroverznú fotografiu
V populárnom letovisku Slovákov zúri masívny požiar. Evakuujú tisíce miestnych aj dovolenkárov
Náročný diktát potrápi až 99 % Slovákov: Zisti, či by bol Štúr na teba pyšný (KVÍZ)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP