Nabíjanie auta je už skoro rovnako rýchle ako tankovanie. Číňania pustili do elektromobilu 1 000 voltov
Čínska automobilka BYD chystá technologickú udalosť, ktorá sa uskutoční 17. marca. Jej hlavným ťahákom bude debut revolučného 1000V nabíjacieho systému pre modely Han L a Tang L. Táto novinka posúva hranice rýchlonabíjania na úplne novú úroveň, keďže presahuje 5C nabíjacie rýchlosti a svojimi parametrami sa blíži k času tankovania vozidiel so spaľovacím motorom. Technológiu priblížil portál CarNewsChina.
23-tisíc otáčok za minútu
Podľa oficiálneho vyjadrenia BYD využíva nový nabíjací systém 12 kľúčových komponentov, medzi ktorými sa nachádza aj výkonný elektromotor s 23 000 otáčkami za minútu a pokročilé výkonové elektronické súčiastky zo karbidu kremíka. Pri použití jednopistolového jednosmerného (DC) nabíjania dosahuje systém výkon až 800 kW, zatiaľ čo duálne nabíjanie zvyšuje rýchlosť až na neuveriteľných 1 000 kW.
Z technologického hľadiska znamená táto inovácia zásadný skok – vozidlá vybavené 100 kWh batériou s podporou 5C nabíjania sa môžu teoreticky nabiť na plnú kapacitu už za 10 minút. To znamená, že elektromobily BYD môžu získať dojazd v podobnom čase, ako trvá natankovanie benzínového auta, čo odstraňuje jednu z hlavných prekážok masového prijatia elektromobilov.
Okrem samotnej novej nabíjacej platformy sa BYD aktívne sústreďuje na rozširovanie svojej infraštruktúry. Už teraz boli v Číne zaznamenané nové supernabíjacie stanice s podporou 1000V a 6C nabíjania, pričom spoločnosť kladie dôraz na inštaláciu vysokovýkonných nabíjacích staníc v rámci svojich 4S predajných a servisných centier.
To naznačuje, že BYD mieri nielen na vyšší segment elektromobilov, ale aj na vybudovanie robustnej a efektívnej nabíjacej siete pre svojich zákazníkov.
1000V nabíjanie sa rozšíri na ďalšie modely
Ako už predtým naznačili správy z automobilového priemyslu, vlajkové modely Han L a Tang L budú prvými, ktoré získajú novú nabíjaciu technológiu s podporou duálneho DC nabíjania. Na čínskom trhu sa očakáva, že ceny týchto modelov začnú na úrovni približne 300 000 jüanov (41 450 USD), čo ich radí do prémiového segmentu elektromobilov.
BYD však neplánuje vysokonapäťové nabíjanie obmedziť iba na luxusné modely. Spoločnosť pripravuje aj dostupnejšiu verziu modelu Qin L EV s 800V nabíjacou platformou, ktorá by mala osloviť zákazníkov v cenovom rozpätí od 150 000 do 200 000 jüanov (20 720 USD až 27 630 USD). To znamená, že BYD cieli nielen na zákazníkov hľadajúcich prémiové riešenia, ale aj na širší trh, kde rýchle nabíjanie môže byť rozhodujúcim faktorom pri výbere elektromobilu.
S rastúcim dôrazom na znižovanie nabíjacích časov a budovanie rozsiahlej infraštruktúry sa BYD jasne profiluje ako jeden z lídrov v segmente vysokovýkonných elektrických vozidiel. Nová generácia 1000V nabíjania môže priniesť zásadnú zmenu v tom, ako vnímame elektromobilitu, a ukazuje, že čínski výrobcovia sú v tejto oblasti na špici technologických inovácií.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
Najobľúbenejší spaľovák prerobili na EV. Mercedes ukázal auto, ktoré dobyje európsky trh
Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tragická zrážka kamióna s autobusom: Zranilo sa 28 osôb, zasahoval vrtuľník
78-ročný profesor má pamäť ostrú ako britva. Odhalil päť návykov, ktoré mu pomáhajú udržať mentálnu sviežosť
Najhodnotnejšie slovenské a české firmy: Rebríčku kraľuje spoločnosť s hodnotou 16 miliárd eur
Matovič predstavil novú posilu Hnutia Slovensko. Nahradí Annu Záborskú
Rodinná anamnéza rakoviny: Vedci odhalili 6 kľúčových faktorov, ktoré môžu predísť jej vzniku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP