OFICIÁLNE: Renault brutálne vylepšil obľúbený elektromobil, konečne mu pridal základnú funkciu
Renault oficiálne predstavil modernizovanú verziu svojho kompaktného elektrického hatchbacku Mégane E-Tech Electric, ktorá je už dostupná na objednanie. Aj keď sa pohonná technológia nemení, automobilka pridáva viacero praktických technických vylepšení aj novú výbavovú líniu Esprit Alpine, ktorá má vozidlu dodať športovejší šmrnc a eleganciu.
Pridali typický prvok elektromobilov
Jedným z najzaujímavejších nových prvkov je zavedenie takzvaného jazdenia jedným pedálom, ktoré bolo doteraz v tomto modeli prekvapivo absentujúce. Ide o typickú vlastnosť elektromobilov, ktorá vodičovi umožňuje spomaľovať jednoducho uvoľnením akcelerátora, pričom auto využíva rekuperáciu energie.
Renault teraz tento systém doplnil o možnosť nastavovať úroveň rekuperácie pomocou páčok pod volantom. Ako automobilka vysvetľuje, „znižuje to opotrebovanie brzdových doštičiek, získaná energia predlžuje dojazd a celkový jazdný zážitok je plynulejší, najmä v mestskom prostredí“.
Dobrou správou je, že túto funkciu nebudú mať len nové vozidlá – Renault totiž umožní spätnú montáž systému aj do existujúcich kusov vyrobených od marca 2024. Rovnaká technológia sa objaví aj v pripravovaných modeloch Renault 5, Scenic E-Tech Electric a Renault 4.
Vylepšené nabíjanie
V oblasti nabíjania prichádza ďalší zaujímavý posun – Mégane E-Tech Electric dostáva štandardne nový 11 kW AC nabíjací systém s obojsmerným tokom energie. Tento typ nabíjania, ktorý Renault testuje vo Francúzsku v spolupráci s The Mobility House, umožňuje nielen dobíjať batériu, ale aj spätne posielať energiu späť do siete.
Hoci pri Mégane zatiaľ nejde o súčasť konkrétneho pilotného projektu, automobilka potvrdzuje, že vozidlo je pripravené na využívanie tejto technológie v kombinácii s domácou nabíjačkou Mobilize Powerbox Verso a špeciálnym zmluvným tarifom Mobilize.
Pre náročnejších zákazníkov zostáva ako voliteľná možnosť aj výkonnejšia 22 kW AC nabíjačka. Renault zároveň pridáva funkciu V2L (vehicle-to-load), vďaka ktorej je možné prostredníctvom adaptéra napájať bežné elektrické spotrebiče priamo z batérie auta – od kávovaru až po elektrickú kolobežku. Ďalšou novinkou je podpora služby Plug & Charge, ktorá umožní automatickú autorizáciu a spustenie nabíjania bez potreby karty či aplikácie, v rámci systému Mobilize Charge Pass.
Výbavová línia Esprit Alpine je umiestnená medzi doterajšie verzie Techno a Iconic a prináša exkluzívny vzhľad – matný sivý lak Matte Shadow Grey, 20-palcové disky kolies a tmavé logá Renault vpredu aj vzadu. V interiéri dominuje čierne čalúnenie s modrým prešívaním a francúzska trikolóra ako odkaz na spoluprácu značiek Alpine a Renault.
Cenovka začína v Nemecku na 40 900 eurách pre verziu Techno, Esprit Alpine vychádza na 42 900 eur a top výbava Iconic sa pohybuje od 44 900 eur. Vo Francúzsku sú ceny o niečo nižšie – od 39 500 eur, pričom po započítaní ekologického bonusu môže cena klesnúť na približne 35 000 eur.
Pod kapotou zatiaľ zostáva jediná dostupná verzia – 160 kW elektromotor s predným pohonom v kombinácii s 60 kWh batériou, ktorá podľa normy WLTP ponúka dojazd až 461 kilometrov. Aj keď Renault naznačuje možný návrat menšej 40 kWh batérie, podľa aktuálnych informácií bude k dispozícii výlučne väčšia 60 kWh verzia vyrábaná vo francúzskom závode Douai.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Dopravu na D1 paralyzovala zrážka kamiónov. Diaľnica je neprejazdná
Michal Sabo podáva žalobu na Daniela Bombica. Zverejnil jeho kontroverznú fotografiu
V populárnom letovisku Slovákov zúri masívny požiar. Evakuujú tisíce miestnych aj dovolenkárov
Náročný diktát potrápi až 99 % Slovákov: Zisti, či by bol Štúr na teba pyšný (KVÍZ)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP