Volkswagen navždy odstráni z áut nepraktický prvok. Bola to chyba, priznal šéf
Volkswagen urobil dôležité rozhodnutie, ktoré zmení jeho flotilu automobilov. Nemci sa rozhodli vrátiť späť k fyzickým tlačidlám vo svojich vozidlách po tom, čo sa experiment s dotykovými ovládačmi ukázal ako nepopulárny a nepraktický. Potvrdil to hlavný dizajnér VW, Andreas Mindt, ktorý v rozhovore pre Autocar otvorene priznal, že automobilka urobila chybu, keď odstránila klasické tlačidlá v prospech dotykových panelov.
„Od modelu ID.2all budeme mať fyzické tlačidlá pre päť najdôležitejších funkcií – hlasitosť, vyhrievanie na každej strane vozidla, ventilátory a výstražné svetlá – umiestnené pod obrazovkou,“ povedal Mindt. Dodal, že tento krok sa bude týkať všetkých budúcich modelov značky.
„Už nikdy, nikdy túto chybu neurobíme znova. Na volante budeme mať fyzické tlačidlá. Žiadne hádanie, žiadne nepríjemnosti. Máte spätnú väzbu, je to reálne a ľudia to milujú. Úprimne, je to auto. Nie telefón.“
Automobilky sa učia z chýb
Volkswagen nie je jediná automobilka, ktorá si uvedomila, že nadmerné používanie dotykových displejov v autách môže byť kontraproduktívne. Mercedes-Benz je ďalším výrobcom, ktorý uznal, že nadmerné spoliehanie sa na displeje nefunguje ideálne. Hlavný dizajnér Mercedesu Gorden Wagener nedávno priznal, že „obrazovky nie sú luxus.“ To je zaujímavé vyhlásenie najmä od značky, ktorá ponúka obrovský 56-palcový panel troch displejov cez celú palubnú dosku.
Návrat fyzických tlačidiel však nie je len o komforte, ale aj o bezpečnosti. Euro NCAP, organizácia hodnotiaca bezpečnosť vozidiel, od roku 2026 zaradí do svojich hodnotení povinné fyzické ovládanie niektorých základných funkcií, ako sú klaksón, stierače, smerovky, výstražné svetlá a SOS tlačidlo. Ak ich automobilka odstráni, vozidlo nebude môcť dosiahnuť najvyššie, päťhviezdičkové hodnotenie.
Dôvodom sú štatistiky o nehodách spôsobených rozptyľovaním vodičov. „Vidíme čoraz viac nehôd, pri ktorých dochádza ku kolíziám, pretože vodiči sú rozptyľovaní,“ uviedol pre Politico Matthew Avery, riaditeľ strategického rozvoja v Euro NCAP.
Spustila to Tesla
Trend odstránenia tlačidiel odštartovala Tesla, keď v pôvodnom modeli Model S predstavila veľký displej, ktorý na prvý pohľad pôsobil revolučne a elegantne. Ostatní výrobcovia sa rýchlo snažili držať krok, pričom mnohí obetovali tlačidlá v prospech dotykových obrazoviek.
Najextrémnejším príkladom je nový Model 3 Highland, v ktorom Tesla odstránila nielen väčšinu tlačidiel, ale aj páčky smeroviek a stieračov. Vodiči musia prepnúť prevodový stupeň potiahnutím prsta po obrazovke, čo je neintuitívne a môže byť nebezpečné. Zdá sa však, že aj Tesla si uvedomuje, že zašla priďaleko – firma naznačila, že indikátorová páčka sa v nejakej forme vráti.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Svet zasiahla smutná správa. Zomrel legendárny herec a hlas známej postavy z GTA
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Vedci porušili 160-ročný zákon fyziky. Našli spôsob, ako chytať „stratenú” energiu
Nečakané problémy The Last of Us. Kľúčová postava odchádza v najmenej vhodnom čase
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ryanair ustupuje a zavádza štedrejší limit batožiny. Vieme, odkedy zmena začne platiť
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Za položenie uteráka na Draždiaku zaplatíš najnovšie 1 €: „Petržalské more“ potrebuje správcu, tvrdí Hrčka
9 z 10 Slovákov má cholesterol v červených číslach a netuší o tom. Stačí malá zmena v strave, radia odborníci
VIDEO: Ministerku Šimkovičovú na folklórnom festivale vo Východnej vypískali
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
- Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP