V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Juhokórejská automobilka Hyundai prehodnocuje svoje plány modernizácie výrobného závodu v Nošoviciach, ktorý je jej jedinou továrňou v Európskej únii. Pôvodne mala prechod na výrobu výlučne elektrických vozidiel, avšak pokles záujmu o elektromobily v Európe donútil spoločnosť zmeniť stratégiu. Výrobná linka sa síce prispôsobí výrobe elektromobilov, ale len na úroveň 50 %, nie na 100 %, ako sa pôvodne plánovalo.

Podľa Martina Klíčníka, šéfa výroby v Nošoviciach, úpravy začnú najskôr koncom roka 2025. Závod si ponechá aj produkciu vozidiel so spaľovacími motormi.

V roku 2022 tvorili elektromobily 10 % produkcie závodu v Nošoviciach. V roku 2023 to bolo 13 % a automobilka očakávala, že v roku 2024 vzrastie tento podiel na 17 %. Realita je však iná. Kvôli nezáujmu zákazníkov klesol podiel späť na 10 %, čo donútilo Hyundai prehodnotiť svoje ambiciózne plány.

Znížená výroba a prepúšťanie zamestnancov

“Keďže neočakávame, že by mal dopyt po elektrických vozidlách rýchlo rásť, preferujeme menej nákladný a jednoduchší variant, ktorý umožní zvýšiť výrobnú kapacitu elektromobilov len na 50 % namiesto pôvodne plánovaných 100 %,” vysvetlil Klíčník. V súčasnosti môže Hyundai vyrábať do 30 % elektromobilov, čo zatiaľ plne postačuje.

Kvôli neistému dopytu Hyundai v tomto roku spomalí výrobu. Tempo výroby sa zníži zo 66 vozidiel na 60 áut za hodinu a celkový plán produkcie na rok 2025 je 294 000 vozidiel. Z toho 43 000 bude plne elektrických, čo je množstvo, ktoré by malo zodpovedať schopnosti distribučnej siete značky predať tieto vozidlá.

Zníženie výroby sa prejaví aj na zamestnanosti. Počet pracovníkov vo výrobe klesne o 100 na celkových 3000 zamestnancov. Hyundai však neplánuje hromadné prepúšťanie. Redukcia zamestnancov sa uskutoční prirodzenou fluktuáciou (nenahradzovaním odchádzajúcich pracovníkov a znížením počtu agentúrnych zamestnancov).

Hyundai

Hyundai zostáva druhou najobľúbenejšou značkou v Česku

V roku 2023 sa v Česku predalo takmer 232 000 nových osobných áut. Hyundai bol druhou najpredávanejšou značkou po domácej Škode. Elektromobily pritom tvorili iba 5 % trhu, čo naznačuje, že zákazníci zatiaľ stále uprednostňujú spaľovacie motory.

Hyundai sa nechce unáhliť s plným prechodom na elektromobilitu, keďže dopyt nerastie tak rýchlo, ako sa očakávalo. Namiesto toho ponechá vyvážený model výroby, kde bude kombinovať spaľovacie a elektrické motory podľa potreby trhu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP