Obídu clá a zachránia giganta. Číňania chcú v Európe odkúpiť závody tradičnej automobilky
Čínski investori prejavili záujem o kúpu nemeckých tovární spoločnosti Volkswagen, ktoré by sa čoskoro mali zavrieť. Podľa zdroja blízkeho čínskemu vedeniu by takáto investícia poskytla Číne významný vplyv na nemecký automobilový priemysel, ktorý patrí medzi najvýznamnejšie v Európe. Investormi majú byť dokonca aj samotní predstavitelia vlády a čínskych automobiliek. O téme informoval Reuters.
Vyhnú sa clám?
Volkswagen už niekoľko mesiacov čelí tlaku na znižovanie nákladov a transformáciu na zelené technológie. Tento plán však so sebou nesie aj značnú stratu, čo vedenie núti počítať aj s krajným plánom na zatvorenie tovární v Drážďanoch a Osnabrücku. V týchto závodoch momentálne pracuje spolu viac ako 2 600 ľudí.
Spomínané závody by mohli byť pre čínske spoločnosti ideálnou príležitosťou na rozšírenie ich pôsobenia v Európe a zároveň systémom, ako obísť clá na elektrické autá dovážané z Číny.
Výzva na zachovanie výroby
Závod v Drážďanoch vyrába elektrické vozidlá ID.3, no svojju produkciu má ukončiť v roku 2025. Druhý závod v Osnabrücku, kde sa montujú modely T-Roc Cabrio, má byť zatvorený do roku 2027. Volkswagen však podľa zdroja zvažuje predaj továrne v Osnabrücku čínskemu investorovi, čo by mohlo byť omnoho výhodnejšie ako jej úplné zatvorenie.
Hovorca Volkswagenu uviedol, že spoločnosť sa usiluje o riešenie, ktoré zohľadní záujmy zamestnancov aj firmy. Unionisti, ktorí majú v nemeckých podnikoch významné slovo, naznačili, že by boli ochotní spolupracovať s čínskymi partnermi, pokiaľ by továrne fungovali pod štandardmi Volkswagenu.
„Vieme si predstaviť spoluprácu s čínskymi spoločnosťami, ale iba za podmienky, že výroba ostane pod značkou VW a jej štandardmi,“ povedal Stephan Soldanski, zástupca odborov z Osnabrücku.
Čínske ambície v Nemecku
Čínske automobilky považujú Nemecko za strategický trh, pričom úspech na nemeckom trhu vnímajú ako kľúčový ukazovateľ ich kvality. Investícia do tovární Volkswagenu by Číne umožnila produkovať elektrické vozidlá priamo v Nemecku, čím by si získala dôveru náročných európskych spotrebiteľov.
Snaha však prichádza v čase politických napätí medzi Berlínom a Pekingom. Po voľbách a zmene vlády sa Nemecko snaží znížiť svoju závislosť od Číny. Ministerka zahraničných vecí Annalena Baerbock označila Čínu za systémového rivala a prezidenta Si Ťin-pchinga za diktátora.
Napriek týmto výhradám čínsky minister zahraničných vecí vyzval Nemecko, aby zabezpečilo spravodlivé podmienky pre čínske investície.
Čínske EV značky v Európe
Čínske automobilky ako BYD, Leapmotor a Chery už skúmajú možnosti výroby v Európe. Kým niektoré značky, ako BYD, plánujú nové továrne v krajinách s nižšími nákladmi, iné, ako Chery, zvažujú kúpu existujúcich závodov. Takýto krok by urýchlil ich vstup na európsky trh a uľahčil dodržiavanie najnovších štandardov.
Podľa odborníkov by predaj tovární Volkswagenu mohol priniesť zisk v rozmedzí 100 až 300 miliónov eur za každý závod. Hoci samotný Volkswagen sa k hodnoteniu týchto aktív odmietol vyjadriť, ide o možnosť, ktorá by mohla vyriešiť jeho súčasné problémy so stratovými závodmi.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
400 kW nabíjanie na dosah ruky. Slovákom pribudla „diaľnica nabíjačiek“, ktorú určite neminieš
Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
Zničeným kolesám čoskoro odzvoní. Tesla ukázala disky, ktoré vydržia všetko (VIDEO)
Takýto elektromobil tu ešte nebol. BYD pripravuje prekvapenie s viac ako 3 000 koňmi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko musí urobiť drastické škrty v dôchodkoch. Inak sa môžeme pripraviť na taliansky scenár
Lídri EÚ sa zhodli, budúcnosť Ukrajiny má byť v jej rukách. Proti bola jediná krajina
Najlepší „liek“ proti rakovine máš v sebe: Bežná aktivita spúšťa proces, ktorý brzdí rast nádorov až o 30 %
Burger za 1 euro, nákup úplne zadarmo. XXXLutz v Nitre otvára nový megastore
Zvrat pred summitom Trumpa s Putinom: Ukrajina môže súhlasiť so zmrazením frontovej línie, tvrdí britský denník
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Zničeným kolesám čoskoro odzvoní. Tesla ukázala disky, ktoré vydržia všetko (VIDEO)
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s nečakanou krajinou
Na objavenie čakal 66 rokov. Antarktída odkryla príbeh vedca, ktorý nečakane zmizol
Tesla sa pustí do energetiky. Britom ponúkne elektrinu aj nové možnosti
Pokuty až 18-tisíc eur. Taliansko ide po vodičoch bez kompromisov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP