Akoby spotreboval liter nafty na 100 km. Tento Volkswagen prešiel na jedno nabitie skoro 1 000 km
Volkswagen zaznamenal nový míľnik v efektivite elektrických vozidiel. Model ID.7 Pro S zvládol prejsť na jedno nabitie úctyhodných 941 kilometrov. Táto rekordná jazda prebehla na testovacom okruhu v Nardò v južnom Taliansku a odhalila pozoruhodné schopnosti štandardného elektromobilu bez akýchkoľvek technických úprav.
Testované vozidlo, vybavené batériou s kapacitou 86 kWh (netto) a elektromotorom s výkonom 210 kW (286 koní), prekonalo svoj oficiálny dojazd podľa WLTP normy, ktorý je 709 kilometrov, až o 232 kilometrov. V percentuálnom vyjadrení ide o nárast o 32,7 %, čo svedčí o mimoriadnej efektivite vozidla. Priemerná spotreba počas jazdy bola iba 9,2 kWh na 100 kilometrov, čo Volkswagen prirovnal k spotrebe približne jedného litra nafty na 100 kilometrov.
Efektivita inovatívnej technológii
Jedným z kľúčov k dosiahnutiu tohto výsledku je pokročilý aerodynamický dizajn ID.7 Pro S, ktorý sa môže pochváliť koeficientom odporu vzduchu len 0,23. Elektromotor integrovaný v zadnej náprave dokáže vyprodukovať maximálny krútiaci moment 545 Nm, čo umožňuje vozidlu dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Oficiálny WLTP cyklus udáva spotrebu medzi 13,6 a 16,2 kWh/100 km, čo robí z ID.7 jedno z najefektívnejších elektrických vozidiel vo svojej triede.
Ďalšou výhodou je rýchle nabíjanie. Vozidlo dokáže na DC nabíjačke využiť kapacitu až 200 kW, čo znamená, že za 10 minút môže získať dostatok energie na ďalších 244 kilometrov. Nabitie batérie z 10 na 80 % zaberie približne 26 minút, čo zvyšuje praktickosť vozidla pri dlhších cestách.
Reálne podmienky, nízke teploty
Rekordná jazda prebehla na 12,5-kilometrovom okruhu v Nardò počas decembra, keď teploty kolísali medzi 5 až 15 °C. Priemerná rýchlosť 29 km/h zodpovedala typickým rýchlostiam počas dopravnej špičky v mestách, čo test priblížilo reálnym podmienkam každodennej jazdy. Pre porovnanie, navigačná spoločnosť TomTom uvádza, že priemerné rýchlosti v európskych veľkomestách sa pohybujú od 22 km/h (Hamburg) do 31 km/h (Amsterdam).
Test potvrdil, že ID.7 Pro S je nielen efektívne vozidlo na dlhé vzdialenosti, ale aj vhodné pre mestské prostredie s častými zástavkami a pomalšou premávkou.
Zvyšujúca sa popularita modelu ID.7
Model ID.7 zaznamenáva pozitívny trend predaja v Európe, pričom podľa slov Martina Sandera, člena predstavenstva Volkswagenu zodpovedného za predaj a marketing, predáva značka momentálne viac modelov ID.7 ako obľúbeného Passatu.
„To ukazuje, že ID.7 je dôležitým a úspešným prírastkom do našej ponuky elektromobilov. Ide o ideálnu voľbu pre rodiny, vodičov na dlhé vzdialenosti aj firemné flotily,“ uviedol Sander.
Volkswagen týmto úspechom demonštruje, že elektrické vozidlá nie sú len ekologickou alternatívou, ale dokážu bez problémov konkurovať aj tradičným autám z pohľadu dojazdu, výkonu a praktickosti.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
Bol to výstrelok, ktorý prežil len 5 rokov. Audi premenilo zabudnutý model na elektromobil
Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: V bratislavskom jazere našli telo 71-ročného muža. Polícia zisťuje príčinu smrti a okolnosti tragédie
„Zarábam 32 000 eur mesačne tým, že vylepšujem cudzie nápady.“ Samuel vymenil prácu v optike za vlastný biznis z pohodlia gauča
Pokuta od 200 do 3 000 eur za bežné aktivity. Európa začne tvrdšie trestať turistov (PREHĽAD)
Expert: Na trojizbák v Bratislave treba 16 ročných platov. Priepasť medzi hlavným mestom a zvyškom Slovenska sa prehĺbi
Šoféri dnes vidia až o 40 % menej. Nová štúdia odhalila dramatický pokles viditeľnosti
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Fico varuje pred skokovým zdražením plynu, tepla aj elektriny. Tvrdí, že má plán, ako to zastaviť
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
Taliansko sa púšťa do boja so spaľovákmi. Ponúkne rekordné príspevky na elektromobily
Hranica sa mení na obrovské pódium. KĽDR pripravuje návrat hlasnej psychologickej vojny
ESET a Europol spúšťajú nový program. Má zmeniť boj proti kyberzločinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP