Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
Mercedes-Benz čelí poklesu predaja batériových elektrických vozidiel (BEV), keď v roku 2024 predal celkovo 204 600 kusov. Tento výsledok predstavuje pokles o 22 % oproti roku 2023, pričom predaj klesal tak v segmente osobných automobilov, ako aj v segmente dodávok. Na pokles upozornil portál Electrive.
Pokles čísel
Osobné autá, ktoré tvoria najväčší podiel elektrických predajov značky, dosiahli 185 100 predaných kusov. To je o 23 % menej ako v roku 2023, kedy značka predala ešte 222 600 elektrických áut, čo v tom čase znamenalo rast o 73 %. Štvrtý kvartál 2024 ukázal ešte výraznejší medziročný pokles o 26 %, keď sa predalo 49 200 vozidiel. Paradoxne však išlo o najlepší kvartál roka 2024, pričom v porovnaní s tretím kvartálom sa predaj zvýšil o 16 %.
Podiel elektrických áut v celkovom predaji Mercedes-Benz dosiahol v roku 2024 len 9,3 %, čo je pokles oproti roku 2023, kedy to bolo 11 %. Celkovo značka v segmente osobných áut predala 1,98 milióna vozidiel (všetkých pohonov), čo je o 3 % menej ako v roku 2023.
Rozdiely na trhoch a v segmentoch
Predaje na európskom a čínskom trhu klesli o 3 %, resp. 7 %. Na druhej strane, v Severnej Amerike zaznamenala značka rast o 8 % a v ostatných krajinách sveta o 4 %. V rámci produktových segmentov zaznamenal rast len „core“ segment (+6 %), ktorý zahŕňa deriváty tried C a E, vrátane elektrických modelov EQC, EQE a EQE SUV. Naopak, segmenty „top-end“ (luxusné modely ako Mercedes-AMG, Maybach, S-Class, EQS) a „entry“ (triedy A a B, vrátane EQA, EQB a Smart) klesli o 14 %.
Mercedes síce neuvádza presné čísla predaja jednotlivých modelov, ale zmienka o elektrickej G-triede naznačuje pozitívny výsledok po jej uvedení na trh v roku 2024. Napriek tomu však automobilka priznáva, že „pomalšie prijatie elektromobilov na kľúčových trhoch“ bolo jedným z faktorov nižšieho predaja elektrických vozidiel.
V segmente dodávok predala značka 405 600 vozidiel, čo znamená pokles o 9 %. Čisto elektrických dodávok bolo 19 500, pričom aj tu došlo k poklesu o 14 %, čo je ešte výraznejšie ako celkový pokles predaja v tomto segmente. Podiel elektrických dodávok tak dosiahol iba 4,8 %.
Výhľad do budúcnosti
Napriek poklesu predaja sa Mercedes-Benz pozerá optimisticky na rok 2025, kedy očakáva významný posun vďaka novým modelom a technológiám. Spoločnosť sa pripravuje na premiéru novej generácie CLA a platformy MMA, ktorá by mala posilniť pozíciu značky v elektromobilite.
„V roku 2024 sme opäť ukázali silu našej značky a šírku nášho produktového portfólia. S najväčšou produktovou ofenzívou v histórii spoločnosti, začínajúc novým CLA, posilňujeme naše portfólio pre budúcnosť,“ zdôraznil ambície spoločnosti generálny riaditeľ Mercedes-Benz, Ola Källenius.
Aj keď rok 2024 nebol pre Mercedes-Benz v oblasti elektromobilov ideálny, automobilka jasne signalizuje, že vývoj nových modelov a technológií má byť kľúčom k zvráteniu tohto trendu v nasledujúcich rokoch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
Batériu majú dobitú za pár sekúnd. V Prahe spustili trik na expresné nabitie elektromobilov
Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
Musk tvrdil, že prežije apokalypsu. Armáda USA našla kuriózne využitie Tesly Cybertruck
Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Majitelia ich nikdy nechcú predať. TOP 6 nezničiteľných áut, ktoré Slovákom vydržia desaťročia
Najnebezpečnejšie letové trasy sveta: Na týchto miestach hrozí najväčšie riziko turbulencie
Mestá, ktoré sa najviac vyprázdnili: Slovensko má aj lokality, kde zmizla tretina obyvateľov (REBRÍČEK)
Putin sľúbil Američanom, že ukončí vojnu. Výmenou žiada úplnú kontrolu nad tromi oblasťami
POTVRDENÉ: Trump a Putin sa stretnú na Aljaške. Hovoria o výmene území a riešení vojny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
Taliansko sa púšťa do boja so spaľovákmi. Ponúkne rekordné príspevky na elektromobily
Hranica sa mení na obrovské pódium. KĽDR pripravuje návrat hlasnej psychologickej vojny
ESET a Europol spúšťajú nový program. Má zmeniť boj proti kyberzločinu
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP