Mercedes-Benz čelí poklesu predaja batériových elektrických vozidiel (BEV), keď v roku 2024 predal celkovo 204 600 kusov. Tento výsledok predstavuje pokles o 22 % oproti roku 2023, pričom predaj klesal tak v segmente osobných automobilov, ako aj v segmente dodávok. Na pokles upozornil portál Electrive.

Pokles čísel

Osobné autá, ktoré tvoria najväčší podiel elektrických predajov značky, dosiahli 185 100 predaných kusov. To je o 23 % menej ako v roku 2023, kedy značka predala ešte 222 600 elektrických áut, čo v tom čase znamenalo rast o 73 %. Štvrtý kvartál 2024 ukázal ešte výraznejší medziročný pokles o 26 %, keď sa predalo 49 200 vozidiel. Paradoxne však išlo o najlepší kvartál roka 2024, pričom v porovnaní s tretím kvartálom sa predaj zvýšil o 16 %.

Podiel elektrických áut v celkovom predaji Mercedes-Benz dosiahol v roku 2024 len 9,3 %, čo je pokles oproti roku 2023, kedy to bolo 11 %. Celkovo značka v segmente osobných áut predala 1,98 milióna vozidiel (všetkých pohonov), čo je o 3 % menej ako v roku 2023.

Mercedes-Benz

Rozdiely na trhoch a v segmentoch

Predaje na európskom a čínskom trhu klesli o 3 %, resp. 7 %. Na druhej strane, v Severnej Amerike zaznamenala značka rast o 8 % a v ostatných krajinách sveta o 4 %. V rámci produktových segmentov zaznamenal rast len „core“ segment (+6 %), ktorý zahŕňa deriváty tried C a E, vrátane elektrických modelov EQC, EQE a EQE SUV. Naopak, segmenty „top-end“ (luxusné modely ako Mercedes-AMG, Maybach, S-Class, EQS) a „entry“ (triedy A a B, vrátane EQA, EQB a Smart) klesli o 14 %.

Mercedes síce neuvádza presné čísla predaja jednotlivých modelov, ale zmienka o elektrickej G-triede naznačuje pozitívny výsledok po jej uvedení na trh v roku 2024. Napriek tomu však automobilka priznáva, že „pomalšie prijatie elektromobilov na kľúčových trhoch“ bolo jedným z faktorov nižšieho predaja elektrických vozidiel.

Mercedes-Benz

V segmente dodávok predala značka 405 600 vozidiel, čo znamená pokles o 9 %. Čisto elektrických dodávok bolo 19 500, pričom aj tu došlo k poklesu o 14 %, čo je ešte výraznejšie ako celkový pokles predaja v tomto segmente. Podiel elektrických dodávok tak dosiahol iba 4,8 %.

Výhľad do budúcnosti

Napriek poklesu predaja sa Mercedes-Benz pozerá optimisticky na rok 2025, kedy očakáva významný posun vďaka novým modelom a technológiám. Spoločnosť sa pripravuje na premiéru novej generácie CLA a platformy MMA, ktorá by mala posilniť pozíciu značky v elektromobilite.

„V roku 2024 sme opäť ukázali silu našej značky a šírku nášho produktového portfólia. S najväčšou produktovou ofenzívou v histórii spoločnosti, začínajúc novým CLA, posilňujeme naše portfólio pre budúcnosť,“ zdôraznil ambície spoločnosti generálny riaditeľ Mercedes-Benz, Ola Källenius.

Aj keď rok 2024 nebol pre Mercedes-Benz v oblasti elektromobilov ideálny, automobilka jasne signalizuje, že vývoj nových modelov a technológií má byť kľúčom k zvráteniu tohto trendu v nasledujúcich rokoch.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP