Čínska automobilka predstavila lacné SUV pre Európu. Skrýva unikátnu batériu, toto je jeho cena
Na tohtoročnom autosalóne v Bruseli, ktorý otvoril automobilový kalendár 2025, čínska spoločnosť BYD odhalila svoje najnovšie SUV – ATTO 2. Tento model, navrhnutý špeciálne pre európske trhy, predstavuje ďalší krok v ambicióznom pláne BYD expandovať na medzinárodné trhy s elektrickými vozidlami.
ATTO 2 je prepracovaná verzia čínskeho modelu Yuan Up, ktorý bol predstavený vo februári 2024. Na európskych cestách sa však bude predávať pod značkou ATTO, čo je súčasť stratégie spoločnosti priniesť známejšie meno pre globálnych zákazníkov. Tento kompaktný model cieli najmä na mestských vodičov, ktorí hľadajú cenovo dostupné, praktické a ekologické riešenie mobility. Na tému upozornil Electrek.
Kompaktné rozmery, veľké možnosti
ATTO 2 spadá do populárnej kategórie B-segmentových SUV. Vozidlo s dĺžkou 4,310 mm, šírkou 1,830 mm a výškou 1,675 mm je o niečo menšie ako jeho väčší súrodenec ATTO 3 – konkrétne je kratšie o 145 mm a užšie o 45 mm. Napriek kompaktným rozmerom ponúka ATTO 2 výnimočne priestranný interiér.
Kapacita batožinového priestoru dosahuje 400 litrov, no po sklopení zadných sedadiel sa tento objem rozšíri na impozantných 1 430 litrov, čo je výhodou pre vodičov, ktorí potrebujú viac priestoru pri dlhších cestách. SUV pohodlne prepraví päť pasažierov a pritom si zachováva kompaktné rozmery ideálne pre mestské prostredie.
Najmodernejšia technológia
Jednou z hlavných predností ATTO 2 je jeho pokročilá batériová technológia. Vozidlo je vybavené známou Blade Battery od BYD, ktorá využíva články LFP (lítium-železo-fosfát) a eliminuje potrebu tradičných modulov. Táto batéria má kapacitu 45,1 kWh a zabezpečuje dojazd približne 312 km podľa štandardu WLTP.
Batéria je integrovaná priamo do karosérie pomocou inovácie Cell-to-Body (CTB), čo nielen zvyšuje tuhosť konštrukcie vozidla, ale aj optimalizuje priestor vo vnútri. Táto technológia, postavená na platforme e-Platform 3.0, robí z ATTO 2 efektívny model s vysokou bezpečnosťou a energetickou účinnosťou.
Výkon a pozícia na trhu
SUV poháňa predný elektromotor s výkonom 177 koní, čo robí z ATTO 2 ideálne vozidlo pre každodenné mestské jazdy. Model sa zaraďuje medzi najlacnejšie vozidlá značky BYD, a očakáva sa, že jeho cena bude začínať približne na úrovni 30 000 libier (v prepočte zhruba 34 500 eur). Cenou bude konkurovať modelom ako Jeep Avenger či Hyundai Kona.
Predaj modelu ATTO 2 začne vo februári 2025 vo Veľkej Británii a naprieč Európou. BYD zároveň oznámilo, že neskôr v priebehu roka prinesie verziu s väčšou batériou, ktorá ponúkne ešte dlhší dojazd – čo môže byť rozhodujúci faktor pre zákazníkov, ktorí potrebujú väčšiu flexibilitu.
Cenovo dostupná elektrifikácia
Podľa Stelly Li, výkonného viceprezidenta BYD, je ATTO 2 kľúčovým krokom pre spoločnosť na európskom trhu. „Sme nadšení, že môžeme odštartovať rok 2025 s modelom, ktorý predstavuje našu silu v oblasti batérií, elektromotorov a technológie Cell-to-Body. ATTO 2 prináša inteligentné riešenia do triedy mestských SUV a apeluje na veľkú zákaznícku základňu.“
Vďaka svojmu zameraniu na cenovú dostupnosť, technologické inovácie a praktickosť má ATTO 2 potenciál osloviť širokú škálu vodičov, najmä tých, ktorí chcú prejsť na elektromobil bez zbytočného kompromisu medzi cenou a funkčnosťou.
BYD s modelom ATTO 2 jednoznačne ukazuje, že cenovo dostupné elektromobily už nie sú len snom. Ako sa mestská mobilita naďalej vyvíja, je zrejmé, že vozidlá ako ATTO 2 budú hrať významnú rolu pri formovaní budúcnosti dopravy v Európe.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP