Má dojazd vyše 400 km a urobíš z neho „powerbanku“. Jeden z najlacnejších elektromobilov konečne dostal slovenské ceny
Renault konečne odhalil ceny očakávanej retro novinky R5, ktorá prichádza aj na slovenský trh. Tento štýlový mestský elektromobil s nostalgickým dizajnom ponúka dva výkonnostné varianty a tri úrovne výbavy. Hoci ide o cenovo dostupnejší elektromobil, ešte lacnejšie riešenie prinesie pripravovaný model Twingo. Napriek tomu R5 zostáva konkurencieschopná a vo svojom segmente patrí medzi lacnejšie alternatívy.
Moderný dizajn a technológie
Renault 5 E-Tech je náhradou modelu Zoe, pričom stavia na ostrejšie línie a kompaktné rozmery. S dĺžkou necelé štyri metre sa pohodlne radí do B-segmentu, kde čelí konkurencii ako Peugeot e-208, Opel Corsa-e či Fiat 500e. Je postavený na novej platforme AmpR Small a ponúka nielen zaujímavý dizajn, ale aj prekvapivý vnútorný priestor – rázvor 2,54 metra a kufor s objemom 326 litrov. Celková hmotnosť vozidla pritom zostáva pod 1 500 kilogramami.
Pod kapotou nájdeme synchrónny elektromotor s vinutím na rotore, ktorý Renault ponúka v dvoch verziách na slovenskom trhu – s výkonom 90 kW (122 koní) alebo 110 kW (150 koní). Batérie s chémiou NMC (nikel-mangán-kobalt) zabezpečujú najlepšiu energetickú hustotu na trhu.
Parametre, ktoré uspokoja aj náročnejších vodičov
Verzia Urban Range s výkonom 122 koní a batériou s kapacitou 40 kWh je ideálna pre mestské prostredie. Dojazd podľa WLTP dosahuje 312 kilometrov, pričom nabitie z 15 na 80 % trvá pri výkone 80 kW len 30 minút. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 9 sekúnd a maximálna rýchlosť je limitovaná na 150 km/h.
Na druhej strane, Comfort Range s výkonom 150 koní ponúka väčšiu batériu (52 kWh) a dojazd až 410 kilometrov. Nabíjanie je pri výkone 100 kW rovnako rýchle – 30 minút na 80 %. Zrýchlenie na stovku je o sekundu rýchlejšie, čo z nej robí svižnú alternatívu aj mimo mesta.
Obe verzie podporujú obojsmerné nabíjanie (BiDi), ktoré umožňuje napájať domáce spotrebiče, domácnosť alebo dokonca energiu vrátiť do siete.
Tri stupne výbavy
Renault pripravil tri stupne výbavy: Evolution, Techno a Iconic Cinq. Základná verzia Evolution, dostupná len s Urban Range, začína na cene 27 500 eur. Zahŕňa bohatú výbavu ako tepelné čerpadlo, 10-palcový infotainment openR link, vyhrievanie batérie, automatickú klimatizáciu či zadné parkovacie senzory.
Vyššia výbava Techno (od 29 500 eur) pridáva adaptívny tempomat, navigáciu s online službami Google, hlasového asistenta, voliteľné jazdné režimy a 18-palcové hliníkové disky.
Vrcholom je výbava Iconic Cinq, ktorá začína na 31 500 eur. Tá ponúka exkluzívne dizajnové prvky ako čiernu strechu s červeným pruhom, vyhrievané sedadlá a volant, parkovacie senzory aj asistenta či elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča.
Aj základnú výbavu možno vylepšiť za príplatok. Napríklad vyhrievané sedadlá a volant stoja 350 eur, pričom sledovanie mŕtveho uhla či aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu sú tiež k dispozícii za extra poplatok. Pre náročnejších zákazníkov je dostupný prémiový audiosystém Harman Kardon, adaptér pre V2L alebo metalické farby a polepy karosérie.
Cenovo atraktívna a technicky prepracovaná
Renault 5 E-Tech prináša štýlový retro dizajn, moderné technológie a konkurencieschopnú cenu. Je ideálnou voľbou pre mestských vodičov, ktorí hľadajú ekologické a cenovo dostupné riešenie. S dvoma batériovými variantmi a množstvom personalizácie si môže každý vybrať model, ktorý najlepšie vyhovuje jeho potrebám. Slovenský trh tak získava ďalšieho hráča v segmente malých elektromobilov s veľkým potenciálom.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP