Automobilka Volvo uverejnila svoje globálne predajné štatistiky za rok 2024. Švédska spoločnosť sa pritom podrobne zamerala na predaj plne elektrických vozidiel (BEV) a plug-in hybridov (PHEV). Výsledky ukazujú pozoruhodný trend, ktorý naznačuje, že Volvo je na dobrej ceste k elektrifikácii svojho vozového parku, píše portál CleanTechnica.

Raketový nárast elektromobilov

Plne elektrické vozidlá Volvo zaznamenali v roku 2024 globálny medziročný nárast predaja o 54 %, čím sa počet predaných áut zvýšil zo 113 419 v roku 2023 na 175 194 v roku 2024. Aj predaj plug-in hybridov vzrástol, no o miernejších 16 %, pričom predaj stúpol zo 152 561 na 177 593 vozidiel. Spolu tak vozidlá s možnosťou nabíjania tvorili 46 % celkového predaja značky v roku 2024.

V decembri 2024 bolo 19 % všetkých predaných vozidiel plne elektrických, zatiaľ čo 27 % tvorili plug-in hybridy. Táto kombinácia ukazuje, že takmer polovica všetkých predaných vozidiel bola elektrická.

Volvo EX30 exterior

Paradox v USA

V Spojených štátoch amerických sa situácia od globálneho trendu výrazne líši. Predaj plne elektrických vozidiel tu klesol o 59 %, z 13 609 v roku 2023 na 5 608 v roku 2024. Naopak, plug-in hybridy zaznamenali prudký nárast o 69 %, keď ich predaj stúpol z 22 048 na 37 294 kusov. Celkový predaj Volva v USA však klesol o 3 %.

Plne elektrické vozidlá predstavovali len 4,5 % z celkového predaja značky v USA, zatiaľ čo plug-in hybridy dosiahli 29,8 %. Tento trend naznačuje, že americkí zákazníci ešte stále preferujú hybridné modely pred plne elektrickými.

Čína a Európa hlási nárast

V Číne, najväčšom trhu pre elektrické vozidlá na svete, predaj plne elektrických vozidiel Volvo vzrástol o 33 %, z 3 281 na 4 349 kusov. Plug-in hybridy tu však zaznamenali mierny pokles o 5 %, z 12 075 na 11 417 vozidiel. Celkový predaj Volva v Číne klesol o 8 %, pričom plne elektrické autá predstavovali len 2,8 % predaja a hybridy 7,3 %.

Na čele predajov Volva je s prehľadom Európa. Predaj plne elektrických áut tu vzrástol o úctyhodných 76 %, z 75 476 na 133 070 kusov, zatiaľ čo plug-in hybridy narástli o 11 %, z 97 099 na 107 355 predaných áut.

Celkovo až 36 % predaja Volva v Európe v roku 2024 tvorili plne elektrické autá a ďalších 29 % pripadlo na plug-in hybridy. To znamená, že až 65 % všetkých predaných vozidiel na tomto trhu malo možnosť nabíjania.

Volvo

Ostatné trhy stabilne rástli

Na ďalších trhoch vzrástol predaj plne elektrických vozidiel o 53 %, z 21 053 na 32 167 kusov. Plug-in hybridy tu zaznamenali len mierny rast o 1 %, z 21 339 na 21 527 kusov. Celkový predaj značky na týchto trhoch klesol o 3 %.

Plne elektrické vozidlá tvorili 29 % predaja Volva na týchto trhoch, zatiaľ čo plug-in hybridy predstavovali 19 %.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP