Sľubujú omnoho väčší dojazd. Hyundai spúšťa revolučnú výrobu batérií novej generácie
Hyundai Motor Group je podľa zdrojov z automobilového priemyslu na prahu spustenia pilotnej výroby pevnolátkových batérií vo svojom výskumnom centre Uiwang. Podľa informácií, ktoré priniesol Korean Car Blog, by mala výroba začať už v januári, pričom inštalácia vybavenia je takmer dokončená. Na dokončenie zostáva už len logistická automatizácia. Spoločnosť však tieto informácie zatiaľ oficiálne nepotvrdila, píše Electrive.
Cieľom je masová výroba do roku 2030
Výskumný ústav Uiwang v provincii Gyeonggi-do zohráva kľúčovú úlohu vo vývoji inovatívnych technológií. V decembri 2023 otvoril Hyundai Mobis, dodávateľ patriaci do Hyundai Motor Group (HMG), svoje vlastné „Centrum pre výskum elektrifikácie Uiwang“.
Toto centrum je zamerané na vývoj technológií novej generácie pre elektrifikáciu. Hoci správa nespresňuje, či sa pilotná výroba uskutoční priamo v rámci dodávateľa Hyundai Mobis alebo v inej jednotke HMG, jasné je, že pilotná fáza predstavuje dôležitý míľnik.

Hyundai plánuje využívať pevnolátkové batérie vo svojich vozidlách už do roku 2025 v rámci testovania. Masová výroba by mala nasledovať do roku 2030. Tieto batérie sú považované za prelomovú technológiu, keďže ponúkajú vyššiu kapacitu nabíjania a vyššiu bezpečnosť. Na rozdiel od súčasných batérií neobsahujú horľavý tekutý elektrolyt, čo znižuje riziko požiaru.
Hyundai sa v oblasti pevnolátkových batérií angažuje na viacerých frontoch. Spolupracuje napríklad so špecializovanými vývojármi batérií ako SES AI a Factorial Energy, a tiež s Kórejskou národnou univerzitou v Soule (SNU). Táto univerzita má výrazný podiel na výskume v oblasti pevnolátkových technológií.
Ďalšie batériové projekty v Gyeonggi-do
Hyundai Motor Group už dlhšie pracuje aj na výrobe batérií s tekutým elektrolytom, ako sú LFP (lítium-železo-fosfátové) a NCM (nikel-kobalt-mangánové) batérie. Podľa správ z roku 2024 plánuje Hyundai do roku 2027 vybudovať pilotnú linku na výrobu NCM batérií vo svojom vývojovom centre v Anseongu, ktoré sa rovnako nachádza v provincii Gyeonggi-do.
Spustenie pilotnej výroby pevnolátkových batérií je pre Hyundai Motor Group krokom, ktorý má zásadne ovplyvniť budúcnosť elektromobility. Táto technológia má potenciál zvýšiť dojazd elektrických vozidiel, skrátiť čas nabíjania a zvýšiť ich bezpečnosť, čím posilní konkurencieschopnosť Hyundai na globálnom trhu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský hokejista je po vážnej dopravnej nehode v umelom spánku, stav je kritický
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps

Starodávna metóda skracuje nádchu o niekoľko dní. Lacnú techniku potvrdzujú aj výskumy, môže pomôcť skôr ako lieky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
Obrovská blamáž nemeckej armády. Z kamióna ukradli 20-tisíc kusov munície
Susedná krajina sa stáva vesmírnou veľmocou. Ich satelity už na Zem posielajú prvé dáta
Európa stojí pred najdrahším rozhodnutím desaťročia. Ak nepomôže Ukrajine, stratí 1,8 bilióna dolárov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský hokejista je po vážnej dopravnej nehode v umelom spánku, stav je kritický
PREMIUMExperti varujú pred raketovým rastom cien elektroniky na Slovensku. Masívne zdražovanie má jasné dôvody

Experti varujú: Vírus H5 má potenciál spustiť globálnu pandémiu. Úmrtnosť je 48 % a nemáme proti nemu imunitu

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps

