Predali závratný počet áut. Elektromobily majú jasného lídra, týmto číslam môže Tesla len závidieť
Čínska automobilka BYD dosiahla v roku 2024 rekordný úspech. V globálnom meradle totiž predala až 4,3 milióna vozidiel, čo predstavuje nárast o 41 % oproti predchádzajúcemu roku 2023 – vtedy predala 3 milióny áut. Táto cifra znamená historický míľnik pre spoločnosť, ktorá po prvýkrát prekročila hranicu 4 miliónov predaných áut za rok, informuje CarNewsChina.
Rekordy aj v exporte a komerčných vozidlách
V decembri predala automobilka BYD 514 809 nových energetických vozidiel (NEV), čo len potvrdilo rastúci trend a prinieslo konečné číslo za rok 2024 na 4 272 145 kusov. Z toho najvýznamnejšiu časť tvorili batériové elektrické vozidlá (BEV), ktorých spoločnosť predala 1 764 992 kusov. Hoci nárast o 12 % oproti 1,6 milióna v roku 2023 nebol taký výrazný, BEV stále predstavovali 41,5 % z celkových predajov BYD za rok.
Dynamickejší nárast zaznamenali plug-in hybridy (PHEV), ktorých BYD predal 2 485 378 kusov, čo je skok o 72,8 % oproti 1,4 milióna v roku 2023. PHEV tvorili 58,5 % z celkového predaja v roku 2024. Spoločnosť už od apríla 2022 nevyrába výlučne spaľovacie vozidlá a sústreďuje sa iba na nové energetické vozidlá, kam patrí BEV, PHEV a vozidlá na vodíkové palivové články (FCEV). Avšak tento pohon zostáva v Číne okrajovým segmentom.
Okrem osobných áut predáva BYD aj komerčné vozidlá. V decembri dosiahol predaj 5 369 kusov, čo predstavuje ohromujúci medziročný nárast o 520 %. Celkové predaje komerčných vozidiel za rok 2024 sa vyšplhali na 21 775 kusov. Exportné trhy tiež prispeli k úspechu, keď BYD v decembri vyviezol 57 154 vozidiel, čo je o 58 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Celkovo spoločnosť vyviezla 417 204 vozidiel mimo Číny, čo predstavuje nárast o 71,9 %.
Líder v batériách
Okrem výroby vozidiel patrí BYD medzi najväčších dodávateľov batérií v Číne, pričom dodáva komponenty aj takým značkám ako Tesla, Nio a Toyota. V decembri inštalovala spoločnosť kapacitu batérií vo výške 23,5 GWh, čo je medziročný nárast o 32 %. Za celý rok 2024 dosiahli inštalácie batérií 194,7 GWh, čo je o 29 % viac ako v roku 2023. Tieto čísla zahŕňajú batérie inštalované v elektrických vozidlách aj v stacionárnych úložných systémoch.
Rok 2024 bol pre BYD prelomový, keď firma preukázala silnú dominanciu na trhu nových energetických vozidiel a pokračovala vo svojej expanzii na globálne trhy. S pokračujúcim rastom záujmu o ekologické riešenia a rozvojom exportu je BYD pripravený na ďalšie výzvy a úspechy v nasledujúcich rokoch.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP