Auto od Xiaomi ovládlo kľúčový trh. Láme rekord za rekordom, záujem oň prudko rastie
Čínska spoločnosť Xiaomi dosiahla nový míľnik v automobilovom priemysle. Elektrický sedan Xiaomi SU7 prekonal hranicu 130-tisíc doručených kusov v Číne, čím značka splnila svoj upravený ročný cieľ v rekordnom čase o tri mesiace skôr. Toto pôsobivé číslo sa podarilo dosiahnuť aj vďaka zrýchleniu výroby v druhej polovici roka. Informuje portál CarsNewsChina.
Rekordný úspech za 9 mesiacov
Model Xiaomi SU7 bol uvedený na trh 28. marca 2024 s cenovým rozpätím od 215 900 do 229 900 jüanov (približne 29 600 až 31 500 USD). Už od svojho uvedenia si získal veľkú pozornosť – za prvých 27 minút od spustenia predaja prišlo rekordných 50-tisíc objednávok. Aj keď výrobné linky na začiatku zápasili s technickými problémami, záujem zákazníkov v Číne nepoľavil. Po sérii výrobných vylepšení Xiaomi v decembri prekročilo hranicu 130-tisíc dodaných vozidiel.
Xiaomi splnilo svoj ročný cieľ, ktorý bol pôvodne stanovený na 100-tisíc predaných áut, už za 275 dní. Kľúčovým momentom bolo zvýšenie výrobnej kapacity na 20-tisíc kusov mesačne od júna 2024. Zaujímavé je, že prvých 10-tisíc áut Xiaomi doručilo len za prvý mesiac od začiatku predaja. Nasledujúcich 90-tisíc áut predali za ďalších 198 dní, a v záverečnom období od 13. novembra do konca decembra dodali ešte 30-tisíc vozidiel.
V decembri, podľa dát spoločnosti China EV DataTracker, Xiaomi predalo 16 328 kusov modelu SU7. Tento výsledok je mimoriadne úspešný, keďže ide o vozidlo uvedené na trh až na konci prvého štvrťroka.
xiaomiev
Xiaomi si na 28. decembra pripomína aj rok od oficiálneho predstavenia modelu SU7. Spoločnosť má však ambiciózne plány na ďalšie obdobie. V roku 2025 plánuje Xiaomi spustiť druhú fázu svojho výrobného závodu, čo zvýši produkčnú kapacitu. Okrem toho sa pripravuje na uvedenie dvoch nových modelov – výkonného SU7 Ultra so systémom troch motorov a crossoveru YU7, ktorý by mal posilniť domáci predaj značky.
Čo ponúka Xiaomi SU7?
Model SU7 je športovo ladený sedan s rozmermi 4997 x 1963 x 1455 mm a rázvorom 3000 mm, čo ho robí o niečo vyšším a dlhším ako Porsche Taycan. Základná verzia ponúka zadný náhon s výkonom 220 kW (295 koní) a batériou typu LFP s kapacitou 73,6 kWh. Najvyšší model disponuje pohonom všetkých štyroch kolies s výkonom až 495 kW (663 koní) a batériou typu NMC s kapacitou 101 kWh. Dojazd sa pohybuje v rozmedzí 700 až 830 km, čo z modelu SU7 robí konkurencieschopnú alternatívu na trhu elektrických vozidiel.
Xiaomi SU7 tak potvrdzuje, že značka je pripravená stať sa vážnym hráčom v oblasti elektromobilov. Vďaka kvalitnému produktu, efektívnej výrobe a ambicióznym plánom má Xiaomi potenciál na ďalšie prekonávanie míľnikov.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Sľubujú omnoho väčší dojazd. Hyundai spúšťa revolučnú výrobu batérií novej generácie
Experti tvrdia, že to bola chyba. Tesla Cybertruck sa topí v problémoch, s týmto Musk nepočítal
Elektromobilová veľmoc rieši bizarnú požiadavku. Musí kupovať spaľováky pre jednu skupinu ľudí
Vytvorili nový rekord, no nesplnili veľký cieľ. Tesla v roku 2024 zaostala, môže za to hlavne jeden faktor
Rozhoduje kľúčový faktor. Veľké testy ukázali, ktoré elektromobily strácajú v zime najmenej dojazdu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Rozhoduje kľúčový faktor. Veľké testy ukázali, ktoré elektromobily strácajú v zime najmenej dojazdu
- Nabíja sa úplne sama. Prelomová technológia poráža klasické batérie a dosahuje rekordnú efektivitu
- Predali závratný počet áut. Elektromobily majú jasného lídra, týmto číslam môže Tesla len závidieť
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Rozhoduje kľúčový faktor. Veľké testy ukázali, ktoré elektromobily strácajú v zime najmenej dojazdu
- Nabíja sa úplne sama. Prelomová technológia poráža klasické batérie a dosahuje rekordnú efektivitu
- Predali závratný počet áut. Elektromobily majú jasného lídra, týmto číslam môže Tesla len závidieť
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Nemci ukázali svetu tvrdú realitu. Toto sú hlavné dôvody, ktoré ľudí odrádzajú od kúpy elektromobilu
- Pilier našej ekonomiky je v ohrození. Slovensko zavádza najvyššiu daň z transakcií v regióne
- Predali závratný počet áut. Elektromobily majú jasného lídra, týmto číslam môže Tesla len závidieť
- Nabíja sa úplne sama. Prelomová technológia poráža klasické batérie a dosahuje rekordnú efektivitu
Odberateľom energií svitá na lepšie časy. Začali platiť nové pravidlá, ktoré Slovákom uľahčia život
Najhoršie už máme za sebou. Slovenskí teplári očakávajú stabilizovanie cien energií
Odpadové teplo bude cenným zdrojom. Japonskí vedci odhalili ako efektívne ovládať prenos tepla
Cestujú na veterných vlnách a šetria energiu. Vedci odhalili záhadu netopierov, ktorej nerozumeli
Nové pravidlá ich môžu úplne zakázať. USA varujú pred technologickou hrozbou z Číny
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené