Čínska automobilka Nio odhalila prvý model svojej novej značky Firefly. Ide o kompaktný elektrický hatchback s rovnakým názvom. Predobjednávky na Firefly začali v Číne s cenou od 19 600 eur (po prepočte), pričom zatiaľ nie je jasné, či táto cena zahŕňa aj batériu. Analytici však predpokladajú, že ide o verziu s batériou, keďže vozidlá Nio tradične ponúkajú možnosť jej výmeny. Na tému upozornil CarNewsChina.

Premiéra v Číne s výhľadom na globálny trh

Generálny riaditeľ Nio, William Li, oznámil počas konferencie Nio Day v Guangzhou, že Firefly EV bude oficiálne uvedený na trh v apríli 2025. Zároveň vyzdvihol jeho konkurencieschopnosť. „Firefly je múdrejší ako Mini a viac mini ako Smart,“ čím narážal na hlavné konkurenčné značky. Hoci bol Firefly pôvodne určený pre európsky trh, kvôli nízkym predajom značky Nio v Európe a dodatočným clám sa spoločnosť rozhodla spustiť predaj najprv v Číne.

Nio

Dizajn a funkcie pre mestské prostredie

Dizajn Firefly EV nesie rukopis dizajnového viceprezidenta Nio, Krisa Tomassona, ktorý má skúsenosti z BMW a Fordu. Vozidlo sa vyznačuje trojicou kruhových svetiel, čiernou maskou a robustným C-stĺpikom, ktorý hladko prechádza do strechy. Vďaka polomeru otáčania 4,7 metra je Firefly ideálny na jazdu po úzkych európskych uliciach. Nechýba ani podpora pre parkovanie vo všetkých scenároch, čo zvyšuje jeho praktickosť.

Aj napriek kompaktným rozmerom ponúka Firefly prekvapivo priestranný kufor s objemom 92 litrov, ktorý je možné zväčšiť až na viac ako 1 250 litrov.

Model tiež získal päťhviezdičkové hodnotenie bezpečnosti podľa štandardu C-NCAP 2024. Jeho karoséria obsahuje 83,4 % vysokopevnostnej ocele, čo zabezpečuje torznú tuhosť až 35 700 Nm/stupeň – ide o najvyššiu hodnota vo svojej triede. Vozidlo disponuje deviatimi airbagmi a pokročilým asistenčným systémom pre vodiča (ADAS), aj keď detaily tohto systému zatiaľ neboli zverejnené.

Nio

Ďalšie technické detaily, ako napríklad výkon, dojazd či kapacita batérie, zatiaľ neboli zverejnené. Očakáva sa však, že Firefly bude vybavený vymeniteľnými batériami, keďže Nio už skôr oznámilo vývoj novej generácie svojej platformy na výmenu batérií, ktorá by mala podporovať aj menšie batériové moduly.

Hoci je táto technológia jednou z hlavných vlastností vozidiel Nio, problémy so zriadením dostatočnej siete výmenných staníc boli významným faktorom pomalšieho nástupu značky na európsky trh. Nie je preto jasné, či sa výmenné batérie stanú kľúčovým prvkom aj pri modeli Firefly.

Konkurencia a cenová stratégia

S predajným cenovým rozpätím začínajúcim na 19 600 eur sa Firefly stavia proti modelom ako Mini Cooper, Smart #1 a Volkswagen ID.3. Mini Cooper, ktorý bol v Číne uvedený v roku 2024, sa aktuálne predáva za rovnakú cenu po výrazných zľavách. Model Smart #1 odštartoval na cene približne 20 400 eur a doteraz si drží túto hladinu. Na druhej strane, Xpeng Mona M03 ponúka nižšiu cenovku 15 800 eur, no ide o väčšie vozidlo s dĺžkou takmer 4,8 metra.

Firefly sa plánuje etablovať ako globálny elektromobil. Po čínskom uvedení je naplánovaná expanzia do Európy v druhej polovici roku 2025, s následným vstupom na trhy Latinskej Ameriky a juhovýchodnej Ázie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP