Automobilový svet opäť zbystril pozornosť. Nový elektromobil od Xiaomi s názvom YU7, ktorý bol nedávno odfotografovaný pri testovaní bez akéhokoľvek maskovania. Tieto zábery dávajú prvý jasný pohľad na bočný profil vozidla. O téme informoval portál CarNewsChina.

Pre elektromobil je YU7 zaujímavý svojou dlhou prednou časťou – kabína  sazačína až ďaleko za prednými kolesami. Dizajn naznačuje miernu podobnosť s Ferrari Purosangue, no napriak tomu sú rozdiely viditeľné. V mnohom však vozidlo pripomína SUV verziu predchádzajúceho modelu Xiaomi SU7.

Rozmery a výkonnostné parametre

YU7 patrí medzi väčšie vozidlá, s rozmermi 4999 x 1996 x 1600 mm (dĺžka, šírka, výška) a rázvorom 3000 mm. Podľa záznamov Ministerstva priemyslu a informačných technológií je vozidlo vybavené dvojmotorovým pohonom a váži 2 405 kg.

Motory ponúkajú kombinovaný výkon 508 kW (681 koní), pričom predný motor disponuje výkonom 220 kW a zadný 288 kW. Vďaka tejto konfigurácii dosahuje YU7 maximálnu rýchlosť až 253 km/h. Predpokladá sa, že Xiaomi neskôr uvedie aj verziu s jedným motorom, ktorá bude cenovo dostupnejšia.

AutoHome

Batérie a dostupnosť

Dvojmotorová verzia bude poháňaná NMC batériou od spoločnosti CATL. Pri lacnejších modeloch sa však očakáva použitie lítium-železo-fosfátovej batérie (LFP) typu Blade od BYD, ktorú Xiaomi už využíva pri modeli SU7. Tento krok by mal pomôcť znížiť začiatočné náklady a sprístupniť vozidlo širšiemu publiku.

Pôvodne sa očakávalo, že predaj YU7 začne v marci 2024, no dokončenie druhej fázy výroby v Xiaomi továrni sa presunulo na neskôr. Predaj je tak naplánovaný až na rok 2025, čo umožní spoločnosti pripraviť produkciu bez tlaku na kapacitu.

AutoHome

Skoré predstavenie modelu YU7 Xiaomi umožňuje testovať vozidlo bez veľkého záujmu špionážnych fotografov. Tento strategický krok dáva priestor pre doladenie detailov a potvrdenie, že YU7 vstúpi na trh ako konkurencieschopný model v segmente elektromobilov SUV.

Vyriešili problém s brzdami?

Xiaomi s nedávno zviditeľnilo v nie veľmi dobrom svetle. Zákazníci, ktorí si zadovážili model SU7 Max, postupne začali prichádzať na to, že tento výkonný elektromobil nepatrí na pretekárske okruhy. Dôkazom sú tvrdé nehody, o ktorých sme písali v samostatnom článku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú