Japonská značka Toyota si razí svoju cestu k udržateľnej mobilite po svojom. Automobilka už dlhé roky presadzuje ekologické zmýšľanie skrz kombináciu spaľovacieho a elektrického ústrojenstva. Prvý hybrid predstavili už v roku 1997 s označením Toyota Prius, ktorý sa stal vôbec prvým sériovo vyrábaným hybridom na svete. Dnes je značka lídrom na trhu hybridných automobilov a predala celosvetovo už viac ako 20 miliónov kusov.

Svetové trendy, a hlavne európska legislatíva, postupne prinútili značku investovať aj do čisto elektrických modelov, ktorých aktuálnym zástupcom je napríklad mestské SUV Toyota BZ4X, úžitková novinka Proace EV alebo prémiový model značky LEXUS RZ. Vzhľadom na aktuálne trendy je pomer čisto elektrických modelov na celkovom portfóliu značky naozaj skromný.

To sa malo zmeniť príchodom „ultra-efektívnych“ EV modelov novej generácie v roku 2026. Výrobca tento krok ohlásil ešte minulý rok v októbri, kedy na výstave Japan Auto Show predstavil rovno 2 koncepty LEXUS s označením LF-ZC a LF-ZL. O téme informoval portál Electrek.

Toyota odkladá svoj long range Lexus EV

Podľa japonského portálu NHK odkladá Toyota spustenie výroby týchto modelov, s plánovaným dojazdom okolo 1 000 km a ultra rýchlym nabíjaním (20% – 80% za 20 minút), až na polovicu roka 2027. Spoločnosť ďalej uviedla, že dôvodom má byť implementácia najnovšej technológie, od ktorej si sľubujú nižšie náklady a zrýchlenie samotnej výroby. V porovnaní s aktuálnym modelom BZ4X by sa mali vozidlá novej generácie vyrábať s nákladmi nižšími o 20% v roku 2026, a dokonca o 40% nižšími v roku 2027.

Konkrétne má ísť o technológiu s názvom „giga-casting“, ktorá umožňuje vyrábať veľké časti vozidla, ako sú predné či zadné diely karosérie, ako jeden veľký komponent namiesto viacerých menších. Spoločnosť zároveň plánuje vyvinúť nové operačné systémy s ktorými bude nový hardware spolupracovať.

Automobilový gigant sa tak pridáva k rastúcemu zoznamu konkurentov, vrátane spoločností Ford, GM, Volkswagen a ďalších, ktoré nedávno odložili svoje plány týkajúce sa elektromobilov. Treba povedať, že v ich prípade išlo primárne o rozhodnutie kvôli nižšiemu záujmu o BEV vozidlá od zákazníkov.

Toyota si pritom stanovila cieľ vyrobiť 1,5 milióna elektromobilov (EV) na celom svete do konca roku 2026. Do tohto počtu zahŕňa aj plug-in hybridy, keďže dopyt po týchto vozidlách má podľa očakávaní rásť.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP