Z 0 na 100 km/h dá pod 2 sekundy. Prvý autonómny superšportiak je totálne monštrum
Na tohtoročnom Guangzhou Auto Show predstavila čínska značka JiYue svoj najnovší model, ktorý by mohol predefinovať štandardy v segmente elektrických superšportiakov. S rýchlosťou, ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 1,9 sekundy, je nový JiYue ROBO X naozaj „výkonnostné monštrum“. Na túto rýchlu tému upozornil portál Electrek.
Od softvéru k superšportiakom
JiYue vznikla v roku 2021 je podporovaná technologickým gigantom Baidu a automobilovým koncernom Geely. Jej ambíciou bolo priniesť na trh revolučné „robocary“. Pôvodne známa ako JIDU, čerpala značka zo startupového kapitálu vo výške 300 miliónov dolárov, pričom v roku 2022 získala ďalších 400 miliónov dolárov.
Spolupráca s Geely umožnila JiYue nielen rozšíriť portfólio, ale aj zvoliť si nové meno. V roku 2023 značka predstavila model 07, ktorý mal konkurovať Tesle Model 3. No až model ROBO X privádza JiYue do novej dimenzie – do sveta vysokovýkonných hyperšportiakov.

Technologický skvost
ROBO X je výkladnou skriňou technológií, ktoré kombinujú umelú inteligenciu a autonómne riadenie. Systém poháňaný štyrmi kvapalinou chladenými motormi zabezpečuje nielen špičkové zrýchlenie, ale aj excelentnú aerodynamiku s vysokým prítlakom.
CEO JiYue, Joe Xia, označil ROBO X za „najlepší dizajn v histórii čínskeho automobilového priemyslu“ a predpovedá, že jeho dizajn ovplyvní superšportiaky na nasledujúcich 20 rokov.

Výbava, ktorá zaručene zaujme
Falcon-wing dvere, karbónový rám a pretekársky bezpečnostný systém HALO s 360-stupňovou ochranou sú len niektoré z výnimočných prvkov. Interiér zdobí inteligentný kokpit so systémom SIMO, ktorý poskytuje vodičovi nepretržitú spätnú väzbu, čím zvyšuje zážitok z jazdy.
S dojazdom viac ako 650 km je ROBO X nielen výkonný, ale aj praktický. Navyše, využíva technológiu Baidu Apollo, čo by z neho mohlo urobiť prvý elektrický superšportiak s plne autonómnym riadením na báze čistého videnia.
Hoci predobjednávky sú už spustené – v cene cca 6 915 € (konečná známa nie je), na prvé kusy si zákazníci budú musieť počkať až do roku 2027, keď začne masová výroba. JiYue však očakáva, že tento model posunie hranice možného v oblasti elektrických superšportov a získa si celosvetovú pozornosť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Známa slovenská firma potvrdila prepúšťanie desiatok zamestnancov. Zároveň vyhlasuje: Tržby nám opäť rastú

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Známa slovenská firma potvrdila prepúšťanie desiatok zamestnancov. Zároveň vyhlasuje: Tržby nám opäť rastú

