Toto auto absolútne nedáva zmysel, no napriek tomu je to najzábavnejší plug-in hybrid, aký som kedy testoval
Keď automobilka BMW predstavila svoj zbrusu nový model XM, ľudí toto auto ihneď rozdelilo na dva tábory. Jeden si dizajn tohto luxusného SUV ihneď zamiloval a ten druhý ho pochopiteľne znenávidel. XM-ko sa ale aj vďaka svojmu kontroverznému dizajnu zapísalo do myslí automobilových nadšencov, no vzhľad nie je to jediné, čo robí XM-ko tak unikátnym.
Verzia Label Red je napríklad najvýkonnejšie sériovo vyrábané BMW M, aké kedy zišlo z liniek bavorskej automobilky. Ja som však netestoval túto vyše 600-koňovú beštiu s V8 motorom, ale “iba” 475-koňový plug-in hybrid, ktorý je však nemenej zábavný a šialený. Na aute za takmer 150 000 € sa jednoducho chyby a nedostatky hľadajú ťažko a priznám sa, na BMW XM som ich musel hľadať naozaj dlho, no aj tak si myslím, že aktuálne ide o jeden z najlepších a najzábavnejších plug-in hybridov na trhu.
M-kový pohon v hybridnom kabáte funguje dokonale
Plug-in hybridné XM-ko je pomerne čerstvou novinkou a nesie označenie 50e. Pohonná jednotka pozostáva z benzínového 6-valcového motora s objemom 3 litre, ktorý je preplňovaný dvomi turbami a ponúka výkon 313 koní. Spaľováku sekunduje elektromotor s výkonom 197 koní a obe pohonné jednotky dokopy dávajú 475 konských síl s točivým momentom 700 Nm.

Na papieri to možno nevyzerá až tak očarujúco, no v skutočnosti sa jedná o poriadnu dávku výkonu, ktorú v športovom režime rozhodne cítiš. Z 0 na 100 km/h BMW XM 50e zrýchli za 5,1 sekundy, čo na 2,5-tonové SUV rozhodne nie je zlé.
Zrýchlenie však na tomto aute nie je to najlepšie. Sú to jeho jazdné vlastnosti. Toto auto jazdí lepšie, ako niektoré športové sedany či hatchbacky, pritom sa jedná o “tank”. Neskutočné, ako funguje adaptívny M-podvozok v zákrutách. V tom najtvrdšom nastavení sa auto nevykloní ani o milimeter. Podvozok je dokonca podľa môjho názoru dosť tvrdý aj v komfortnom režime, no k tomu isto prispievajú aj obrovské 23-palcové disky.

BMW XM je plnohodnotné M-ko so všetkým, čo k tomu patrí. Nechýba teda športová automatická prevodovka či, ako som už spomenul, detailné nastavenia jej odovy, reakcie na plynový pedál či riadenia ako takého. Vodič si vie prednastaviť až dva personalizované profily a uložiť si ich na tlačidlá M1 a M2 na volante. Priznám sa, že ja som väčšinu času jazdil v športovom režime, a to dokonca aj v meste. Extrémne ma totiž bavila ostrá reakcia na plyn a tiež to, že auto si držalo vyššie otáčky. Vďaka tomu, a tiež vďaka športovým klapkám na výfuku, si auto vždy po zrýchlení nádherne zapriadlo z výfuku. Toto by si veru pri iných plug-in hybridoch hľadal márne.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
