Americká automobilka rieši bizarný problém. Za pokles predaja môže nedostatok medeného drôtu
Výrobca elektrických SUV a nákladných vozidiel Rivian zápasí s problémami spojenými s rýchlym rastom, ktoré sa obzvlášť prejavili v treťom kvartáli tohto roka. Počas štvrtkového telefonátu s investormi spoločnosť oznámila pokles produkcie, dodávok a tržieb, pričom za tieto nepriaznivé čísla môže jeden kľúčový komponent. Informoval o téme portál Insideevs.
Problém sa týka modelov R1S a R1T na rok 2025, pri ktorých Rivian zavádza vlastné elektrické motory Enduro. Kvôli nesúladu s dodávateľom, spoločnosťou Essex Furukawa so sídlom v Atlante, sa Rivianu nepodarilo zabezpečiť dostatočné množstvo medených drôtov pre motory, čím výrazne utrpela produkcia.
Tento nedostatok sa naplno prejavil aj vo finančných výsledkoch: tržby za tretí kvartál dosiahli 874 miliónov dolárov, čo je o viac ako 12 % menej, než odhadovali analytici, a značný pokles oproti druhému kvartálu, kde tržby dosiahli 1,158 miliardy dolárov.
„Toto bol pre nás ťažký kvartál kvôli problémom s dodávateľskými reťazcami,“ priznal generálny riaditeľ RJ Scaringe. Dodal, že ide o najvyššiu prioritu, ktorú spoločnosť rieši s maximálnym úsilím.

Rivian v treťom kvartáli dodal zákazníkom 10 018 vozidiel, čo je pokles oproti 13 790 v druhom kvartáli a výrazný rozdiel oproti 15 564 vozidlám z rovnakého obdobia minulého roka. Napriek tomu existujú dôvody na optimizmus. Produkcia nových „Gen2“ modelov na rok 2025 vzrástla na viac ako 13 000 vozidiel oproti 9 600 vozidlám z druhého kvartálu, čo naznačuje, že problémy s dodávateľom sú prechodné a spoločnosť sa postupne dostáva do normálu.
Scaringe počas hovoru naznačil, že problémy s modelmi R1 slúžia ako cenné lekcie pre budúcnosť, konkrétne pre nový model R2, ktorý je podľa neho kľúčový pre ďalší rozvoj značky. Model R2, menšie a cenovo dostupnejšie elektrické SUV, má štartovať s cenou okolo 45 000 dolárov pred dotáciami, čím osloví širšie spektrum zákazníkov.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Východ Slovenska získa nové spojenie. Wizz Air otvára pravidelnú linku do „srdca Talianska“

Najsilnejší zimný roj rozžiari decembrovú oblohu. Za hodinu spadnú desiatky meteorov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Východ Slovenska získa nové spojenie. Wizz Air otvára pravidelnú linku do „srdca Talianska“

