Google testuje novinku, ktorá má uľahčiť používateľom rozpoznať dôveryhodné webové stránky a zároveň zabrániť šíreniu podvodných stránok. Vo svojom vyhľadávači začal experimentovať so zobrazovaním modrých overovacích znakov pri oficiálnych odkazoch niektorých firiem, ako sú Microsoft, Meta či Apple.

Podľa Google ide o snahu zvýšiť bezpečnosť online nákupov a zlepšiť identifikáciu dôveryhodných podnikateľov. Na tému upozornila spravodajská agentúra Reuters.

Overovacie značky

„Pravidelne testujeme funkcie, ktoré pomáhajú nakupujúcim identifikovať spoľahlivé firmy, a momentálne prebieha malý experiment s overovacími značkami,“ uviedol hovorca spoločnosti. Podľa neho Google už teraz využíva automatizované systémy na blokovanie stránok s podvodným obsahom. Overovacie znaky však môžu používateľom poskytnúť ďalšiu úroveň istoty.

Google / Jay Peters via The Verge

Hoci bol tento nový prvok spozorovaný len u malej časti používateľov, ide o ďalší krok v boji proti narastajúcemu množstvu falošných stránok, ktoré sa vydávajú za oficiálne firmy a môžu poškodzovať ich meno. Podľa správy portálu The Verge je testovanie zatiaľ obmedzené, čo naznačuje, že funkcia nebola plošne spustená.

Ak sa táto funkcia osvedčí, Google by mohol prispieť k zlepšeniu dôveryhodnosti vyhľadávania výhradne legitímnych stránok a ochrániť spotrebiteľov pred možnými podvodmi. V čase, keď sa na internete množia podvody a nepravdivé informácie by overovacie znaky mohli byť dôležitým nástrojom na posilnenie transparentnosti a bezpečnosti webu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú