Len nedávno sme písali o tom, ako sa live service hry dostávajú do popredia a vytláčajú príbehové zážitky na vedľajšiu koľaj, no podľa nového prieskumu zatiaľ situácia nie je stratená. Odborníci z britskej spoločnosti Midia Research sa pozreli na preferenciu herných typov na základe veku a o výsledky prieskumu sa podelili na svojej stránke.

Ankety sa zúčastnilo 9-tisíc respondentov z Ameriky, Británie, Austrálie, Kanady, Nemecka, Francúzska, Švédska, Južnej Kórey a Brazílie, pričom singleplayerové hry preferuje celkovo 53 % opýtaných. Najväčšiu časť tvoria zástupcovia skupiny nad 55 rokov, z ktorých až 74 % hráčov preferuje príbehové hry pred PVE, PVP a gaučovým kooperačným hraním.

Midia Research

S nižšími vekovými kategóriami sa znižuje aj záujem o tieto hry a začínajú prevládať online hry, v ktorých proti sebe bojujú najmä mladšie generácie vo veku 20-24 rokov. Súvisí to najmä so sociálnym kontaktom, ktorým sa táto generácia vyznačuje, staršie ročníky môže odrádzať rýchlosť kompetitívnych hier, do ktorých je ťažké vstúpiť kvôli tomu, že sú zväčša plné skúsených hráčov.

Nie je čas na online

Ďalším faktorom, ktorý súvisí s nižšou hrateľnosťou online hier staršími hráčmi sú vraj životné záväzky a povinnosti. Kvôli nim im nezostáva dostatok času na pravidelné hranie hier, čo je gro live service titulov. Radšej tak siahnu po kvalitnej príbehovke, ku ktorej si sadnú vtedy, keď sa im to hodí a strávia v nich toľko času, koľko im vyhovuje.

Problém live service hier vidia aj v tom, že je ťažké stiahnuť hráča jednej takejto hry do druhej, ktorú nepozná a krivka učenia býva zvyčajne dlhá. Hráči, ktorí si potrebujú oddýchnuť od svojej obľúbenej multiplayerovky tak radšej siahnu po titule pre jedného hráča. Pri aktuálnom nastavení je pre autorov nových hier tohto druhu zložité získať si priaznivcov, často sa im po vydaní nedarí a nakoniec hra skrachuje.

Silené živé hry

Takýto prípad sme videli aj pri nedávnom Concorde, ktorý chcel konkurovať najlepším hero shooterom Overwatch 2 a Valorant, no autori si neuvedomili, že novinka, za ktorú si hráči musia zaplatiť pri vydaní 40 eur, nemá proti týmto stáliciam žiadnu šancu. Po 14 dňoch bol Concord stiahnutý z PlayStation obchodu aj Steamu a servery boli vypnuté, pričom Sony zvažuje, čo urobia ďalej s hrou, do ktorej naliali 400 miliónov dolárov.

Nie je to ale iba prípad Sony. Je mnoho vývojárov, ktorí sa zameriavali na singleplayer tituly a kvôli úspechom popredných live service hier sa tiež rozhodli vstúpiť do týchto vôd. Tá snaha je taká silená, že sa predstavujú rýchlokvasky a ničia sa dobré série, ako dokázali vývojári z Rocksteady s ich Suicide Squad. Trápi sa však napríklad aj XDefiant od Ubisoftu.

Vývojárske štúdiá samozrejme tlačia na hráčov live service hrami, ale komunita vzdoruje a prechod na model plný mikrotransakcií nie je taký hladký ako si mysleli. Aj to je dôvod, prečo majú singleplayerové hry aj naďalej svoje miesto na trhu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú