Pravda o dojazde: Otestovali 20 elektromobilov na diaľnici, takýto je výsledok (REBRÍČEK)
Pri kúpe elektromobilu zohráva pre drvivú väčšinu ľudí najväčšiu úlohu dojazd. Ten sa, samozrejme, líši v závislosti od typu vozidla – mestské elektromobily zvyčajne vysoký dojazd nedostanú. Batérie sa však z roka na rok čoraz viac zdokonaľujú a tým pádom sa predlžuje aj dojazd elektromobilov.
Prestížny nemecký portál AutoBild si na sklonku leta posvietil na skutočný dojazd vybranej dvadsiatky elektromobilov. Predsa len, občas sa stane, že rozdiel medzi dojazdom, ktorý deklaruje výrobca a skutočnými podmienkami, je väčší než by sa dalo čakať.
Premenné, ktoré sa dali zvládnuť lepšie
Množstvo ľudí, zvlášť tí, ktorí v elektromobile ešte ani nesedeli, sa obáva dojazdu vozidla pri trasách na dlhé vzdialenosti. Práve na tento element si posvietili redaktori portálu, ktorí si na svoj test vybrali diaľnicu, pričom elektromobilom nastavili rýchlosť 130 km/h.
Je však potrebné otvorene uviesť na pravú mieru, že podmienky testu sa pri testovaných elektromobiloch líšili takže úplne presné výsledky to rozhodne nie sú. To však neznamená, že spomedzi vybraných modelov sa nedá vybrať kráľ dojazdu.
Vonkajšia teplota sa pri teste líšila, no Autobild píše, že išlo o tradičné nemecké leto s teplotami v rozmedzí 16 až 28°C. Mimochodom, nie pri všetkých testovaných elektromobiloch uviedli okolitú teplotu prostredia, čo už je trocha zbytočná minela. Z toho však vyplýva, že vozidlá netestovali naraz.
Kráľ dojazdu
A výsledky? Na špici sa umiestnilo Audi Q8 55 e-tron, veľké výkonné SUV s 106-kWh batériou, ktoré na jedno nabitie prešlo úctyhodných 433 kilometrov. Druhé miesto obsadil čínsky sedan Nio ET5 s dojazdom 393 km a na treťom mieste sa umiestnil Mercedes-Benz EQE 500 4Matic s dojazdom 390 km.
Kompletné výsledky:
- Audi Q8 55 e-tron: 433 km (26 °C)
- Nio ET5: 393 km
- Mercedes-Benz EQE 500 4Matic: 390 km
- BYD Seal AWD: 384 km
- BMW i5 M60 xDrive: 368 km
- Tesla Model 3 Performance: 367 km
- Kia EV6 AWD: 331 km (28 °C)
- BMW i4 M50: 329 km
- Smart #1 Brabus: 329 km
- BYD Dolphin (150 kW): 322 km
- Genesis Electrified GV70: 303 km (24 °C)
- MG4 (64 kWh): 289 km
- Opel Astra Electric: 289 km (20 °C)
- Aiways U6: 286 km
- Mercedes EQB 300 4Matic: 280 km
- DS 3 E-Tense: 259 km (20 °C)
- Ora 03 GT: 250 km (16 °C)
- Fiat 500 (42 kWh): 218 km
- Mercedes-Benz EQT 200: 202 km (22 °C)
- Dacia Spring Extreme 65: 141 km (22 °C)
Ak plánuješ cestu na dlhú vzdialenosť, je dôležité vedieť, že výkon tvojho elektromobilu na diaľnici závisí nielen od kapacity batérie, ale aj od vonkajších podmienok a najmä od rýchlosti jazdy. Audi Q8 55 e-tron síce vedie rebríček s najdlhším dojazdom, no každé vozidlo má svoje špecifiká, ktoré treba zohľadniť pri výbere toho správneho pre tvoje potreby.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tajná dohoda na obzore: Rusko chce od krajiny NATO späť rakety za 2,5 miliardy pre straty na fronte
EXKLUZÍVNE z Expa v Osake: „Slovensko má energiu a ťah, ktorý Japonsko potrebuje cítiť,“ hovorí tamojšia učiteľka a novinárka
Vodičom hrozí pokuta až 300 eur. Špeciálna značka na semafore mätie Slovákov, pravidlá sú jasné
Fico „na čele pelotónu“: Zarába 8-násobok priemernej mzdy, prekonal ho len jeden politik (REBRÍČEK)
Cez stanicu Poprad-Tatry nepremávali vlaky. Dopravu zastavili pre mimoriadnu udalosť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP