Už nemajú inú možnosť. Volkswagen sa „utopil“ v problémoch a zavádza drastické zmeny
V texte boli použité materiály TASR.
Volkswagen, nemecký gigant automobilového priemyslu, sa chystá ešte výraznejšie pritvrdiť na „škrtení“ nákladov. Spoločnosť netají, že zvažuje aj niektoré radikálne opatrenia, ako je zatvorenie nemeckých výrobných závodov a nútené prepúšťanie. Týmto krokom chce dosiahnuť úspory v hodnote niekoľkých miliárd eur – do roku 2026 chcú takto získať 10 miliárd eur. Automobilka bude tiež nútená ukončiť program istoty zamestnania, ktorý platí od roku 1994 a zabraňuje prepúšťaniu do roku 2029. Informáciu zverejnila automobilka 2. septembra po stretnutí vedenia. Ak by sa tieto plány realizovali, znamenalo by to historický precedens – prvé ukončenie výroby v Nemecku za 87 rokov existencie značky. Odbory už avizovali, že sa proti návrhom vedenia budú dôrazne brániť.
Bude tiež nútená ukončiť program istoty zamestnania, ktorý platí od roku 1994 a zabraňuje prepúšťaniu do roku 2029.
V stredu ráno (3.9.) sa uskutočnilo dôležité stretnutie medzi vedením Volkswagen a zástupcami zamestnancov. Finančný riaditeľ Arno Antlitz a šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer budú musieť čeliť otázkam ohľadom plánovaných úspor. Šéfka podnikovej rady Daniela Cavallová naznačila, že rokovania budú náročné a očakáva, že sa do nich zapojí aj riaditeľ Blume.
„Situácia je mimoriadne napätá a nemožno ju prekonať jednoduchými opatreniami na zníženie nákladov,“ uviedol Schäfer vo vyhlásení. Značka VW je prvou v rámci skupiny, ktorá podstúpila znižovanie nákladov s cieľom ušetriť 10 miliárd eur do roku 2026, pretože sa pokúša zefektívniť výdavky, aby prežila prechod na elektrické autá.
Volkswagen zažíva prudký pád
Svetoznáma automobilka prišla za posledných päť rokov takmer o tretinu svojej hodnoty, čo je najhorší výsledok medzi veľkými európskymi automobilkami. Koncern zápasí s náročnými podmienkami na kľúčových trhoch, najmä v Číne, kde ho agresívne vytlačuje miestna konkurencia.
Podľa IG Metall rozhodnutie „otrasie základmi“ Volkswagenu, ktorý je najväčším priemyselným zamestnávateľom v Nemecku a najväčším európskym výrobcom automobilov podľa tržieb.
Volkswagen Trinity sa kvôli problémom odkladá
Volkswagen oznámil výrazné oneskorenia vo výrobe svojho najočakávanejšieho projektu elektrického vozidla Trinity. Uvedenie tohto ambiciózneho elektromobilu na trh sa teraz posunulo až na rok 2032.
Pôvodne bolo jeho odhalenie naplánované na rok 2026, neskôr sa posunulo na rok 2028, no automobilka v súčasnosti čelí širokej škále výziev. Do nich spadá softvér, problémy s vývojom konceptu a tiež poklesom dopytu po elektrických vozidlách všeobecne.
Projekt bol pôvodne kľúčovou súčasťou stratégie Volkswagenu na prechod k elektrickej mobilite s plánmi na vyhradenie výrobného závodu v nemeckom Wolfsburgu, ktorého náklady sa pôvodne odhadovali na približne 2 miliardy USD. Automobilka však čelý viacerým problémom, o ktorých sme písali v tomto článku.
Predstavenstvo spoločnosti konštatuje, že situácia vyžaduje radikálne riešenie. Podľa šéfa značky VW Thomase Schäfera je nutné kompletne pretvoriť štruktúru všetkých značiek koncernu. „Jednoduché úsporné opatrenia nestačia, situácia je kritická,“ varoval Schäfer.
Cavallová v rozhovore na intranete Volkswagenu povedala, že vedenie urobilo v uplynulých rokoch „veľa nesprávnych rozhodnutí“, vrátane toho, že neinvestovalo do hybridov alebo nebolo rýchlejšie pri vývoji cenovo dostupných elektromobilov na batérie. Namiesto zatvárania závodov by podľa nej malo predstavenstvo využívať synergie v rámci skupiny a zjednodušiť jej fungovanie.
Tento krok odštartoval otvorenú konfrontáciu medzi novým šéfom spoločnosti Oliverom Blumom a vplyvnými odborármi vo VW. Nie je to prvýkrát, čo sa vrcholoví manažéri tohto koncernu pokúsili zvýšiť efektivitu, najmä v domácich závodoch. Ich predchodcovia, ako Bernd Pischetsrieder, Wolfgang Bernhard či Herbert Diess, sa s odborármi často stretávali na barikádach. Tlak odborov však nakoniec viedol k predčasnému ukončeniu ich pôsobenia vo vedení.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Tesla sa rúti do záhuby. Ani jedna automobilka nechce ich „revolučný produkt“, takto reagoval Musk
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť

