Už nemajú inú možnosť. Volkswagen sa „utopil“ v problémoch a zavádza drastické zmeny
V texte boli použité materiály TASR.
Volkswagen, nemecký gigant automobilového priemyslu, sa chystá ešte výraznejšie pritvrdiť na „škrtení“ nákladov. Spoločnosť netají, že zvažuje aj niektoré radikálne opatrenia, ako je zatvorenie nemeckých výrobných závodov a nútené prepúšťanie. Týmto krokom chce dosiahnuť úspory v hodnote niekoľkých miliárd eur – do roku 2026 chcú takto získať 10 miliárd eur. Automobilka bude tiež nútená ukončiť program istoty zamestnania, ktorý platí od roku 1994 a zabraňuje prepúšťaniu do roku 2029. Informáciu zverejnila automobilka 2. septembra po stretnutí vedenia. Ak by sa tieto plány realizovali, znamenalo by to historický precedens – prvé ukončenie výroby v Nemecku za 87 rokov existencie značky. Odbory už avizovali, že sa proti návrhom vedenia budú dôrazne brániť.
Bude tiež nútená ukončiť program istoty zamestnania, ktorý platí od roku 1994 a zabraňuje prepúšťaniu do roku 2029.
V stredu ráno (3.9.) sa uskutočnilo dôležité stretnutie medzi vedením Volkswagen a zástupcami zamestnancov. Finančný riaditeľ Arno Antlitz a šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer budú musieť čeliť otázkam ohľadom plánovaných úspor. Šéfka podnikovej rady Daniela Cavallová naznačila, že rokovania budú náročné a očakáva, že sa do nich zapojí aj riaditeľ Blume.
„Situácia je mimoriadne napätá a nemožno ju prekonať jednoduchými opatreniami na zníženie nákladov,“ uviedol Schäfer vo vyhlásení. Značka VW je prvou v rámci skupiny, ktorá podstúpila znižovanie nákladov s cieľom ušetriť 10 miliárd eur do roku 2026, pretože sa pokúša zefektívniť výdavky, aby prežila prechod na elektrické autá.
Volkswagen zažíva prudký pád
Svetoznáma automobilka prišla za posledných päť rokov takmer o tretinu svojej hodnoty, čo je najhorší výsledok medzi veľkými európskymi automobilkami. Koncern zápasí s náročnými podmienkami na kľúčových trhoch, najmä v Číne, kde ho agresívne vytlačuje miestna konkurencia.
Podľa IG Metall rozhodnutie „otrasie základmi“ Volkswagenu, ktorý je najväčším priemyselným zamestnávateľom v Nemecku a najväčším európskym výrobcom automobilov podľa tržieb.
Volkswagen Trinity sa kvôli problémom odkladá
Volkswagen oznámil výrazné oneskorenia vo výrobe svojho najočakávanejšieho projektu elektrického vozidla Trinity. Uvedenie tohto ambiciózneho elektromobilu na trh sa teraz posunulo až na rok 2032.
Pôvodne bolo jeho odhalenie naplánované na rok 2026, neskôr sa posunulo na rok 2028, no automobilka v súčasnosti čelí širokej škále výziev. Do nich spadá softvér, problémy s vývojom konceptu a tiež poklesom dopytu po elektrických vozidlách všeobecne.
Projekt bol pôvodne kľúčovou súčasťou stratégie Volkswagenu na prechod k elektrickej mobilite s plánmi na vyhradenie výrobného závodu v nemeckom Wolfsburgu, ktorého náklady sa pôvodne odhadovali na približne 2 miliardy USD. Automobilka však čelý viacerým problémom, o ktorých sme písali v tomto článku.
Predstavenstvo spoločnosti konštatuje, že situácia vyžaduje radikálne riešenie. Podľa šéfa značky VW Thomase Schäfera je nutné kompletne pretvoriť štruktúru všetkých značiek koncernu. „Jednoduché úsporné opatrenia nestačia, situácia je kritická,“ varoval Schäfer.
Cavallová v rozhovore na intranete Volkswagenu povedala, že vedenie urobilo v uplynulých rokoch „veľa nesprávnych rozhodnutí“, vrátane toho, že neinvestovalo do hybridov alebo nebolo rýchlejšie pri vývoji cenovo dostupných elektromobilov na batérie. Namiesto zatvárania závodov by podľa nej malo predstavenstvo využívať synergie v rámci skupiny a zjednodušiť jej fungovanie.
Tento krok odštartoval otvorenú konfrontáciu medzi novým šéfom spoločnosti Oliverom Blumom a vplyvnými odborármi vo VW. Nie je to prvýkrát, čo sa vrcholoví manažéri tohto koncernu pokúsili zvýšiť efektivitu, najmä v domácich závodoch. Ich predchodcovia, ako Bernd Pischetsrieder, Wolfgang Bernhard či Herbert Diess, sa s odborármi často stretávali na barikádach. Tlak odborov však nakoniec viedol k predčasnému ukončeniu ich pôsobenia vo vedení.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Plat až 3 500 eur a množstvo benefitov. Sociálna poisťovňa hľadá ľudí na viaceré pozície
Endokrinologička varuje: Sociálne siete nabádajú Slovákov, že za každou ich ťažkosťou je kortizol
Prelomový výskum: Vedci testujú univerzálnu zbraň proti rakovine, nádory mizli aj pri agresívnych typoch
Martin opustil úspešnú kariéru v IT a v osade na Gemeri mení životy: „Učili ma, že Rómom sa mám vyhýbať“
SHMÚ varuje: Pre 4 okresy platí tretí stupeň výstrahy pred dažďom, zrážky sa presunú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP