Na ekológiu sa nehrá. Najnovšie AMG-éčko má technológie z F1 a výkon, ktorý ti zlomí krk
Nie každý plug-in hybrid sa hrá na ekológiu. Nový Mercedes-AMG GLC63 S E-PERFORMANCE má v praxi (takmer) dlhší názov než elektrický dojazd. Na jedno nabitie totiž prejde len 12 kilometrov – aj to len pri ľahkej nohe. Inžinieri z nemeckého Affalterbachu sa totiž sústredili výhradne na dych vyrážajúce zrýchlenie a extrémne jazdné vlastnosti. Takmer zázračne sa im ale podarilo dosiahnuť aj veľmi príjemný kompromis v súlade s komfortom.
V recenzii sa dozvieš:
- Aká je v praxi spotreba tohto superšportového kolosu a akú dieru ti urobí v peňaženke
- Čo tvojim vnútornostiam urobí Launch Control a kedy ho určite nesmieš používať
- Ako vyzerá najnovší exteriér a interiér nového „GLC-éčka“
- Z ktorého detailu na aute nespustíš oči a malo by ho mať každé jedno AMG
Mercedes GLC v úprave od továrenského úpravcu AMG si pre rok 2024 prichystalo fundamentálne zmeny. Verzia GLC63 S prešla kúrou, ktorá prakticky „odrezala“ polovicu motora. Toto superšportové SUV totiž medzigeneračne prešlo zo 4-litrového osemvalca na 2-litrový štvorvalec. Ide síce o takmer totožný spaľovák, aký nájdeš vo „vstupnom“ Mercedes-AMG A45, no to vo finále nie je až taký problém.
Aj napriek polovičnej kapacite motora hovoríme o náraste výkonu z 510 koní na ohromných 680 konských síl. Nejde však o čistokrvných benzínových tátošov. Ako som už spomenul, nové GLC63 S dostalo do svojho názvu aj formulku „E-PERFORMANCE“, ktorá signalizuje prítomnosť elektromotorov a batérie, i keď s relatívne malou kapacitou. Tento elektrický pohon sám o sebe dokáže vyvinúť výkon až 200 koní.

Batéria vystačí na prejdenie necelých 12 kilometrov v meste, spaľovák sa ale naštartuje ešte predtým, než ju vybiješ. Teoreticky by ti mohla postačiť na to, aby si sa dostal na nákup a späť domov, no na to si ale takéto auto nikto nekupuje.
Celkový dojazd auta na jednu nádrž a nabitú batériu je okolo 450 kilometrov pri bežnej jazde, pričom kombinovaná spotreba pri ťažšej nohe je zhruba 14,1 l/100 km. Vďaka 9-stupňovej prevodovke a hybridnému pohonu našťastie na diaľnici pri 130-tke klesne na omnoho príjemnejších 9,0 l/100 km. Dá sa jazdiť ešte ekonomickejšie, to je ale úplne irelevantné.

Skutočný dôvod, prečo si ľudia toto auto kúpia, objavíš až keď prestaneš brať ohľad na spotrebu (a radšej si ju z displeja pred vodičom odstrániš, aby ťa nepichalo pri srdci), prepneš auto do pretekového režimu a zošliapneš plynový pedál.
Nielen v kabíne, ale aj vonku sa rozozvučí spaľovacia symfónia plná dunivých tónov a agresívnych prasknutí. Toto je skrátka jediná vec, ktorú čistý elektromobil nedokáže nahradiť. Je pritom až zarážajúce, že tento nádherný zvuk vychádza z dvojlitrového štvorvalca.

Nie je to však len o zvuku. Nové GLC63 S dostalo aj obrovské zvýšenie výkonu, ktoré sa odráža na jeho kosti lámajúcom zrýchlení. To je k pasažierom tak surové, že pripomína americký muscle car, no zároveň je z neho cítiť nemeckú precíznosť. Naozaj som presvedčený, že ide o jedinečnú kombináciu, ktorú dnes ponúka len AMG.
Toto brutálne „GLC-éčko“ má ale v rukáve skrytý jeden trik. Je ním Launch Control, ktorý je dostupný len vo verzii s prívlastkom „S“ v názve. Aktivuješ ho zošliapnutím brzdy a následne plynu. Auto sa v priebehu niekoľkých momentov pripraví a utiahne ti bezpečnostný pás. Zostáva už len zodvihnúť nohu z brzdového pedálu a nasleduje totálne šialenstvo.

Stiahnutý pás ti nedovolí sa pohnúť, no nezabráni tomu, aby sa ti „premixovali“ všetky vnútornosti. Pocit, že sa ti žalúdok otočil naruby, skrátka nezastavíš. Auto sa z 0 na 100 km/h dostane za 3,5 sekundy, čo sa mi aj skutočne podarilo dosiahnuť. Ide o čas, ktorým hravo predbehneš aj väčšinu starších superšportov s dvanásťvalcom.
Launch Control na GLC63 S je skrátka zážitok, ktorý ešte pred pár rokmi ponúkali jedine pretekárske špeciály. To už ale vďaka hybridnému pohonu nie je pravda a toto auto je dôkaz, že aj kompaktné rodinné SUV môže byť ako na denné vozenie, tak aj na víkendové výlety či dokonca voľnočasové pretekanie na okruhu. Daj si ale pozor a Launch Control radšej nezapínaj na klzkom alebo mokrom povrchu, pretože pri 680 konských silách sa dokáže tento 2300 kg vážiaci kolos veľmi rýchlo stať neovládateľným.

Okrem oslňujúcich technických parametrov a zarážajúcich jazdných vlastností, ako si si už určite všimol, ide o nesmierne krásne auto. Najmä v testovanom striebornom lakovaní, ktoré samo o sebe stojí 5160 €. Vyzdvihnúť musím aj nádherný detail, ktorým je červené zafarbenie modelového označenia GLC63 S. Ide o drobnosť, ale som presvedčený, že najmä v tejto farebnej kombinácii ide o niečo, čo si každý hneď všimne a aj človek, ktorý sa autám nerozumie, bude hneď vedieť, že ide o niečo špeciálne. Dokonca by som povedal, že by takéto alebo podobné kontrastne zafarbené označenie mohli mať aj všetky modely AMG.

Interiér tiež nesklame, všetko je potiahnuté kožou a neslávne známe vŕzganie interiérov Mercedesu je v ňom obmedzené na minimum. Niekoho možno naštve absencia fyzických tlačidiel, ale ide skrátka o trend, ktorému sa žiadne auto nevyhne. V strede dominuje veľký displej s najnovším infotainmentom Mercedesu, cez ktorý sa ovláda prakticky celé auto.

Pred vodičom je ďalší veľký displej, kde šofér dostane všetky informácie, ktoré potrebuje. Sekunduje mu veľmi dobre spracovaný a modifikovateľný head-up displej, ktorý je veľký a jasne čitateľný aj v najhorších podmienkach.
Celkovo je interiér minimalistický, plný kvalitných materiálov a v testovanom kuse aj luxusnej príplatkovej kože za 3168 €. Nechýbajú ani najnovšie technológie v podobe všetkých asistentov, ktoré si len dokážeš predstaviť. Veľmi sa mi páčila najnovšia verzia automatického parkovacieho asistenta, ktorá je omnoho jemnejšia a ešte precíznejšia než u doterajších Mercedesov.

Finálny verdikt
Najnovšie „AMG-éčko“ vie jazdiť nielen dynamicky a športovo, ale aj komfortne. S dojazdom okolo 450 kilometrov sa síce nedostaneš ďaleko, no dostaneš sa tam tak rýchlo, ako s máloktorým rodinným SUV. Je to auto, ktoré vezmeš na nákup v elektrickom režime bez toho, aby si spálil jedinú kvapku drahého benzínu, a následne aj na okruh, kde využiješ celých 680 koní.
Určite ti je ale jasné, že takéto auto nebude zadarmo. Mercedes si za sériovú výbavu účtuje 123 240 €, v testovanej konfigurácii ťa ale vyjde na ohromných 152 907 €. Momentálne však ide o najextrémnejšie AMG v karosérii SUV. Za svoje peniaze tak dostaneš nesmierne veľa muziky – v tomto prípade nebude ale vychádzať len zo špičkových reproduktorov, ale aj z výfuku auta.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

RECENZIA Hráčom ostane horká pachuť. Nové Call of Duty ma úplne šokovalo, prešlo obrovskými zmenami

Disney pochovalo Predátora. Po desaťročiach prichádza úplne nová „náhrada“ (RECENZIA)

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Stojí len 300 €, no robí to, čo drahšie modely. Našiel som najvýhodnejší robotický vysávač v roku 2025

Vrah tabletov a krabička do vrecka: 14 dní som testoval najlepšie skladačky na trhu, jednu si určite kúpiš
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovensko skončilo na 68. mieste zo 69 krajín v mimoriadne zásadnej oblasti. Byrokracia a vysoké odvody odrádzajú talenty aj investorov
PREMIUM„V bohatších rodinách pýtajú desiatky tisíc eur.“ Slovák Viktor o svadbe v Thajsku, stereotypoch a očakávaniach

„Jedz menej a viac sa hýb“ neplatí. Vedci odhalili, prečo mozog pri chudnutí spustí poplach a diéty zlyhávajú

Pohoda 2026 prichádza s absolútnou hudobnou bombou. Legenda rave scény uzavrie jubilejný ročník

Tajné razie v slovenských pekárňach odhalili podozrivé taktiky. Hrozia mastné pokuty
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Hyundai vymyslel jeden z najlepších elektromobilov vôbec. Závidí mu veľký rival, ktorý ho okopíruje
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Chcú zaviesť novú daň za každý prejdený kilometer. Európska vláda pretláča elektromobily zvláštnym spôsobom
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Hyundai vymyslel jeden z najlepších elektromobilov vôbec. Závidí mu veľký rival, ktorý ho okopíruje
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Hyundai, ktorý utiahne Scaniu, aj najväčšia Kia na trhu. Experti vybrali TOP 5 elektromobilov v zime
Vesmírna stanica hlási kritický problém s kapsulou. Posádka ostala uväznená na orbite
Medzi ázijskými veľmocami to poriadne vrie. Dron spustil okamžitú reakciu stíhačiek
Šéfka ECB poslala Európe tvrdý odkaz. Už si nemôžeme dovoliť premeškať kľúčovú technologickú vlnu
Online podvodníci využívajú slabosť Slovákov. Nákupnú horúčku drzo zneužívajú
Systém sa rúca a nemajú na výber. Volkswagen oznamuje krok, na aký sa doposiaľ neodvážil
Koniec éry slovenských áut? Automobilky sa dostali do slepej uličky, z ktorej niet úniku
Už nepotrebuješ ukazovať občiansky. Digitálne doklady v mobile dostali nové funkcie (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovensko skončilo na 68. mieste zo 69 krajín v mimoriadne zásadnej oblasti. Byrokracia a vysoké odvody odrádzajú talenty aj investorov
PREMIUM„V bohatších rodinách pýtajú desiatky tisíc eur.“ Slovák Viktor o svadbe v Thajsku, stereotypoch a očakávaniach

„Jedz menej a viac sa hýb“ neplatí. Vedci odhalili, prečo mozog pri chudnutí spustí poplach a diéty zlyhávajú

Pohoda 2026 prichádza s absolútnou hudobnou bombou. Legenda rave scény uzavrie jubilejný ročník

