Vyhrážky EÚ nepomohli. Čínsky gigant bude blízko Slovenska vyrábať extrémne lacné elektromobily
Batériový bez emisný elektromobil sa svojou koncepciou a vlastnosťami najlepšie cíti v meste, kde v porovnaní s klasickými spaľovacími motormi dosahuje najlepšiu efektivitu. Uvedomuje si to aj čínsky producent BYD, ktorý podľa aktuálnych informácii Electrive zásadne mení svoju stratégiu určenú pre európske trhy.
U našich južných susedov v Maďarsku vzniká vôbec prvý výrobný závod BYD v Európe, ktorý od budúceho roka plánuje spustiť výrobu malých mestských elektromobilov segmentu B. Tento čínsky producent si postupne začína uvedomovať, že európski zákazníci nemajú veľmi záujem o drahé výkonné čínske elektromobily, a preto sa výrazne začne zameriavať na cenovo dostupné elektromobily segmentu B.
Výrobca sa zameriava na segment B
Tento segment, do ktorého spadajú klasické modely ako Škoda Fabia, Renault Clio, ale aj napr. Peugeot 208 je veľmi dobrou voľbou pre uplatnenie elektrického pohonu. V rámci tohto segmentu BYD predstavil model Seagull, ktorý pri svojej dĺžke 3,74 metra na čínskom trhu štartuje s cenou približne 10 000 EURO.
Nielen široká verejnosť, ale aj európska automobilová konkurencia pozorne sleduje aká bude finálna cena tohto elektromobilu určeného pre európsky trh. Predpokladá sa, že v porovnaní s čínskou verziou môžeme očakávať navýšenie ceny a predpokladá sa, že cena by sa mala pohybovať na úrovni 19 – 20 000 EURO.
Pre porovnanie najbližšia európska konkurencia v podobe electrickej Corsy od nemeckej značky Opel štartuje na cenách blížiacich sa k sume 30 000 EURO. Kým BYD Seagull je čisto elektrický model, Opel Corsa Electric vzniká na spoločnej platforme určenej pre spaľovacie verzie.
Nízke predaje v Európe
Z hľadiska aktuálnej modelovej ponuky je najmenším modelom, ktorý BYD v Európe ponúka, model Dolphin, zástupca nižšej strednej triedy, ktorý konkuruje takým elektromobilom ako je Volkswagen ID.3 alebo Renault Mégane E-Tech. Zameranie sa na malé elektrické autá znamená odklon od pôvodnej európskej stratégie BYD.
Dva z prvých troch modelov v cenovej relácii okolo 70 000 eur, ktoré BYD priniesol do Európy pravdepodobne odradilo mnohých európskych zákazníkov od prechodu k BYD, ktorá je v tejto krajine neznáma a stále dosahuje nízke predaje a má slabú servisnú sieť. Predajné čísla BYD v Európe prinajmenšom nedosahujú vysoké ciele, a preto sa zatiaľ útok na európske trhy zatiaľ nekoná.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
Elektromobily opäť zahanbili spaľováky. Nová štúdia vyvrátila odveký mýtus o znečistení
Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
Veľké emisné zmeny: EÚ dáva spaľovákom „druhú šancu“, automobilky majú dôvod na radosť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Populárny suplement takmer zabil zdravého muža. „Mal som všetky príznaky zlyhania pečene,“ uviedol
Nárast infarktov u mladých ľudí okolo 30 rokov: Pracovné preťaženie a deadliny zvyšujú riziko srdcového zlyhania (ODBORNÍK)
Muž zomrel po konzumácii syra z Liptova. Pitva potvrdila výskyt nebezpečnej baktérie
300 miliónov ročne. Zamestnávatelia chcú zrušiť dva štátne sviatky, Slováci sú proti
KVÍZ: Len 10 % Slovákov vie, koľko kostí má dospelý človek. Zodpovedaj otázky, ktoré by potrápili aj Darwina
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Zbohom Tesla? Európania dali Muskovi tvrdú lekciu, prepad je brutálny
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Za 12 tisíc eur dostaneš auto s dojazdom 2 000 km. Známa značka šokovala svet novým modelom
- Známa firma vyvinula prvý spaľovací motor s palivom budúcnosti. Trvalo im to 3 roky a minuli 120 miliónov eur
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
Slovenské cesty budú blokované. Autodopravcovia spúšťajú protest proti vysokým poplatkom
Kúrenie už Slovákov nezruinuje. Cena tepla prudko klesá
Benzín aj nafta zdraželi. Takto vysoko neboli celé týždne
Boeing šliape na plyn. 737 MAX pôjde do výroby aj napriek kritike
Rusko má silného spojenca. Zelenskyj tvrdí, že nastala dronová kríza
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Populárny suplement takmer zabil zdravého muža. „Mal som všetky príznaky zlyhania pečene,“ uviedol
Nárast infarktov u mladých ľudí okolo 30 rokov: Pracovné preťaženie a deadliny zvyšujú riziko srdcového zlyhania (ODBORNÍK)
Muž zomrel po konzumácii syra z Liptova. Pitva potvrdila výskyt nebezpečnej baktérie
300 miliónov ročne. Zamestnávatelia chcú zrušiť dva štátne sviatky, Slováci sú proti
KVÍZ: Len 10 % Slovákov vie, koľko kostí má dospelý človek. Zodpovedaj otázky, ktoré by potrápili aj Darwina
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené